SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 1/12-2018
- Lee Harvey Oswald
Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Färjestad 1/12-2018
-It's a wonderful life...
-Free fallin'
-Fan fan fan
Börjar känna igen känslan från säsongerna 2011/12, 2012/13.
Jag jublar inte ens vid mål, för högst troligt har vi tappat matchen sedan iaf.
Nej fan vad tragiskt, detta skulle ju bli vår säsong....och det började väldigt lovande
-Free fallin'
-Fan fan fan
Nej fan vad tragiskt, detta skulle ju bli vår säsong....och det började väldigt lovande
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jublar du inte vid mål??? Då är du nog gnagare eller bajareLee Harvey Oswald skrev:It's a wonderful life...
Jag tycker vi ska klara av att spela det spelet även utan Josefson och Ante. Finns mycket klass i Davidssons, Bergfors, Acke, Brodin, Lilja med flera.#10 skrev:Vi har ju hälften borta???mb81 skrev:Nu är det faktiskt kris. Till och med jag tycker det. Vad har hänt med all fart och spelet vi hade ifjol. Vi har spelarna för att spela ett fartfyllt spel men nu känns det som inget funkar som det ska.
Jag tycker tyvärr att många underpresterar just nu. Det är lätt at ta till det att många saknas. Men vi ska ändå klara att vinna ungefär varannan match kan man tycka.
Hoppas det här är årets enda svacka och vi klarar att ta några poäng till fram till uppehållet och sen kommer vi tillbaka bättre än nånsin efter uppehållet!
Roligt att folk tippat oss 1-2 i år .mb81 skrev:Jag tycker vi ska klara av att spela det spelet även utan Josefson och Ante. Finns mycket klass i Davidssons, Bergfors, Acke, Brodin, Lilja med flera.#10 skrev:Vi har ju hälften borta???mb81 skrev:Nu är det faktiskt kris. Till och med jag tycker det. Vad har hänt med all fart och spelet vi hade ifjol. Vi har spelarna för att spela ett fartfyllt spel men nu känns det som inget funkar som det ska.
Jag tycker tyvärr att många underpresterar just nu. Det är lätt at ta till det att många saknas. Men vi ska ändå klara att vinna ungefär varannan match kan man tycka.
Hoppas det här är årets enda svacka och vi klarar att ta några poäng till fram till uppehållet och sen kommer vi tillbaka bättre än nånsin efter uppehållet!
- Lidingö DIF
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Också så innerligt jävla trött på denna Ante-historia som alla verkar tro ska bli något. Hur många matcher har snubben spelat? 5? Snubben får en hjärnskakning så fort någon hostar inom samma postnummer. Lägg skridskorna på hyllan så både vi i Djurgården och du själv kan gå vidare i livet. Tack för allt men skilsmässan behövs omedelbart. Och Dicken är Dicken. Ingen överaskning där. Börjar likna Svergies regeringsförhandlingar: en massa jävla totalt verklighetsfrånvänt önsketänkande.
Nej, jag är inte full men tänker bli nu och det är DIF Hockeys fel.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
Också så innerligt jävla trött på denna Ante-historia som alla verkar tro ska bli något. Hur många matcher har snubben spelat? 5? Snubben får en hjärnskakning så fort någon hostar inom samma postnummer. Lägg skridskorna på hyllan så både vi i Djurgården och du själv kan gå vidare i livet. Tack för allt men skilsmässan behövs omedelbart. Och Dicken är Dicken. Ingen överaskning där. Börjar likna Svergies regeringsförhandlingar: en massa jävla totalt verklighetsfrånvänt önsketänkande.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
- BrynäsStockholm
Herregud gubbar. Fick regga mig för detta. Från Stockholmare till Stockholmare, från en anrik klubb till en annan - ni är 3 poäng från att ligga tvåa.
Ryck upp er! Det kan vara värre.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Fyfan vad jag är less på hemmaförluster denna säsong. Nu får det fan vara nog!
Avskaffa tre mot tre.
Nej kan inte vara värre att falla och ge bort en ledning på serien på ca 6-7 matcher sen att halva laget är skadade gör inte saken bättre. Vi ger spelare som är sämst madsor av speltid i stället för junisar.BrynäsStockholm skrev:Herregud gubbar. Fick regga mig för detta. Från Stockholmare till Stockholmare, från en anrik klubb till en annan - ni är 3 poäng från att ligga tvåa.
Är nog brara du som hoppas på ante....och lycka till med fyllanLidingö DIF skrev:Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
Senast redigerad av #10 den 2018-12-01 20:57:21, redigerad totalt 1 gånger.
- Daniel942
Förvisso sant men om du skulle se vår laguppställning nu vs den vi egentligen har så blir det genast mer allvarligt. Därför finns det inget som talar för att vi ska ta de 3 pinnarna inom en när framtid.BrynäsStockholm skrev:Herregud gubbar. Fick regga mig för detta. Från Stockholmare till Stockholmare, från en anrik klubb till en annan - ni är 3 poäng från att ligga tvåa.
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Historiskt uselt och nästan värt ett Diplom, när vi efter 2-2 tar TO......för att 10 sekunder senare släppa in även 2-3.
Det är Korpen-nivå på det
Fbk var bättre även i period 1, vi gör 2 mål på 3 chanser
Fattar att alla skador ställer till det, men vi ser ju fysiskt tröttkörda ut...efter att inte spelat en match på en vecka, va faan
Fattar att alla skador ställer till det, men vi ser ju fysiskt tröttkörda ut...efter att inte spelat en match på en vecka, va faan

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
De flesta har gett upp Ante men blir tufft när även Wirtanen och Josefson är borta.#10 skrev:Är nog brara du som hoppas på ante....och lycka till med fyllanLidingö DIF skrev:Krisen är ett jävla faktum. Det kan sniffas lim och rökas hasch hur mycket som helst men verkligheten är densamma.
Saknar nummer 4.
SKIT SKIT SKIT SKIT.
Lidingö dif's kommentarer brukar alltid ge mig ett gott skratt efter tunga förluster. Fantastiska människa
Va glad att vi inte spelat fler..Lee Harvey Oswald skrev:Historiskt uselt och nästan värt ett Diplom, när vi efter 2-2 tar TO......för att 10 sekunder senare släppa in även 2-3.
- Daniel942
Jag tycker vi gör en okej förstaperiod där vi tursamt får 2 mål med oss. Resten av matchen är ren bajs. Klenare back än Hultström lär inte finnas i SHL. Han har ett bra skott men hur ofta använder snubben det?
Vi har Albin Lundin som 1a center
Inget ont mot honom men herregud vilken bajsmacka vi äter just nu med skadorna.
Vi har ingen egen spelidé som funkar, vi fick aldrig fast FBK i deras zon ordentligt.
Tekningarna - OH MY LORD? Vann vi ens en enda tek i 3e?
Och sist men inte minst 3 matcher hemma med mycket folk = 3 torsk.
Nä nu får Robban dra in Holtz på tex posslers plats. Detta är ovärdigt Djurgårdens IF just nu.
Kul att Bergfors fick näta dock.
Vi har Albin Lundin som 1a center

Inget ont mot honom men herregud vilken bajsmacka vi äter just nu med skadorna.
Vi har ingen egen spelidé som funkar, vi fick aldrig fast FBK i deras zon ordentligt.
Tekningarna - OH MY LORD? Vann vi ens en enda tek i 3e?
Och sist men inte minst 3 matcher hemma med mycket folk = 3 torsk.
Nä nu får Robban dra in Holtz på tex posslers plats. Detta är ovärdigt Djurgårdens IF just nu.
Kul att Bergfors fick näta dock.
DIF!