SHL 18/91 Djurgårdens IF - Luleå 6/10 2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/91 Djurgårdens IF - Luleå 6/10 2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels-2.0 skrev:Vem fan är det spm påstår att renrunkarna vann rättvist - avgå!!!
Det är nog jag du syftar på.

Kanske inte rättvist, men första 40 gör de en riktigt bra bortamatch. Håller oss utanför och stänger ned vår fart.

Att göra 20 bra minuter räcker ju inte bevisligen.

Så, 40-20 till Renrunkarna denna gång. :wink:

Tycker helt enkelt inte att vi blev rånade på samma sätt igår som när vi stal poängen senast mot Hv.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Donkels-2.0 skrev:Vem fan är det spm påstår att renrunkarna vann rättvist - avgå!!!

Kanske inte rättvist, men första 40 gör de en riktigt bra bortamatch. Håller oss utanför och stänger ned vår fart.

Tycker helt enkelt inte att vi blev rånade på samma sätt igår som när vi stal poängen senast mot Hv.
Tycker ändå att hur årets lag hanterar denna form av sosse-hockey är ett fall framåt jämfört med ROs tidigare gäng som allt som oftast mest cirkulerade i hörnen. Nu vann man inte bara skotten överlägset utan tog sig även in den berömda skottsektorn. Fjäder i hatten till sportsliga ledningen säger jag.

Tycker att Dicks match i allmänhet och sista period är grym.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DRC skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Tycker ändå att hur årets lag hanterar denna form av sosse-hockey är ett fall framåt jämfört med ROs tidigare gäng som allt som oftast mest cirkulerade i hörnen. Nu vann man inte bara skotten överlägset utan tog sig även in den berömda skottsektorn. Fjäder i hatten till sportsliga ledningen säger jag.

Tycker att Dicks match i allmänhet och sista period är grym.
Stundtals är vi briljanta, inget snack om saken. Högstanivån finns där. Vi är ännu tidigt in på säsongen och mycket utveckling kvarstår.
Tycker vi ska kunna komma ut och äga matchen mer från start.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

ciirree skrev:
South_Exil skrev:
EspenK skrev:
Detblir3poäng skrev:
ciirree skrev:Luleå trivs på Hovet, sen gammalt.

Dick snackar alldeles för mycket. Man har sett i alla matcher han spelat hittills. Det går helt emot det sättet vi vill spela och uppträda på isen.
Verkligen!!
Håller inte med. Dick är som bäst när han är småsur. Han måste få snacka.
Så kluven alltså.
Men kvalitetsskillnaden när Dick sätter upp Hulta jämfört när ljungh försökte med dito är markant
Han kan ju faktiskt vara bra i PP utan att försöka snacka till sig en utvisning, som f.ö inte ens var utvisning på Olausson. Dick trippar honom med egen skridsko som sedan i sin tur fäller Dicken.
Sådant snack är onödigt.

Sen kan jag självklart ta att han är den som står upp när det gäller allvarligare saker. Som smällen mot Ante. Det var han som tog snacket med domaren då. Han måste välja sina lägen. Denna ikväll var sjukt onödig.
Jag känner mest att ÄNTLIGEN har vi en spelare som pratar med domarna och ger oss fördelar med det. Nu gick det inte så bra men hur många gånger har man inte svurit åt FBK-metoden som konstant ger dom fördelar senare? Vi har alltid varit snälla DIF, men inte fan vinner vi nåt på det.

Att han ens får utvisning för att säga "Allvarligt, skämtar du eller?" är ett skämt i sig. Om det nu stämmer att det var det han sa.
DIF!
DIFLuWi

Inlägg av DIFLuWi »

Daniel942 skrev: Jag känner mest att ÄNTLIGEN har vi en spelare som pratar med domarna och ger oss fördelar med det. Nu gick det inte så bra men hur många gånger har man inte svurit åt FBK-metoden som konstant ger dom fördelar senare? Vi har alltid varit snälla DIF, men inte fan vinner vi nåt på det.

Att han ens får utvisning för att säga "Allvarligt, skämtar du eller?" är ett skämt i sig. Om det nu stämmer att det var det han sa.
Källa på det sista?
Stämmer det är det ju horribelt!
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

DIFLuWi skrev:
Daniel942 skrev: Jag känner mest att ÄNTLIGEN har vi en spelare som pratar med domarna och ger oss fördelar med det. Nu gick det inte så bra men hur många gånger har man inte svurit åt FBK-metoden som konstant ger dom fördelar senare? Vi har alltid varit snälla DIF, men inte fan vinner vi nåt på det.

Källa på det sista?
Stämmer det är det ju horribelt!

Kolla RoadLakers svar i tråden.
DIF!
Skriv svar