Säsongen 17/18
Re: Säsongen 17/18
Förstår mig inte alls på den här inbitna pessimismen som cirkulerar på forumet. Det är väl inget annat än bra om en spelare stänker in några puckar efter en måltorka?
Normalt sett nej, men detta är ett jävligt speciellt läge med en lirare som inte bör lira en 2a line och två mål från honom gör att han cementerat sig i en scoringlina... en bunkrare som ska kötta och trötta ut spelare... det är så fel det bara kan bli!Koonz skrev:Förstår mig inte alls på den här inbitna pessimismen som cirkulerar på forumet. Det är väl inget annat än bra om en spelare stänker in några puckar efter en måltorka?
Alternativet här hade ju varit att efter X matcher tröttnar tom Robban på läget och flyttar upp Possler för att göra en riktig köttarkedja av 3:e istället, en kedja där Hank är LYSANDE...
Så ja, det är ett j-a problem att han snubbla in 2 gratispuckar! :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
I vissa fall handlar det också om inbiten sarkasm. Klart att det är fint att Hank gör mål, han får gärna sätta tre på söndag.Koonz skrev:Förstår mig inte alls på den här inbitna pessimismen som cirkulerar på forumet. Det är väl inget annat än bra om en spelare stänker in några puckar efter en måltorka?
Har två synpunkter som jag vill pröva mot forumet:
1. PP2 med Johanssons kedja. Värdelöst! Vem i den kedja ska styra pp? Ser ingen av de tre med den kvalitén.
Varför inte köra Jonatan Davidsson, Johansson och Bergfors. Jonte kan styra pp:t, Johansson vara stark på pucken runt mål och Bergfors vara sniper. Hultström och Högström bör kunna dubbla och avlastas av Ljung på högersidan och Pettersson.
2. Kedja 1 levererar. Kedja 2-4 har spelare som inte kommer till sin rätt.
Tror man tänkt att Brodin ska in med Bergfors och Ljung men det är långt dit.
Line 2:
Ridderwall Ljung Bergfors (Se om vi får igång Ridderwall)
Jonte Johansson Fjällby (Skulle vara sjukt kul att se)
Hank/Ahlén Vejdemo Possler
Extra:
Ahlén/Hank
1. PP2 med Johanssons kedja. Värdelöst! Vem i den kedja ska styra pp? Ser ingen av de tre med den kvalitén.
Varför inte köra Jonatan Davidsson, Johansson och Bergfors. Jonte kan styra pp:t, Johansson vara stark på pucken runt mål och Bergfors vara sniper. Hultström och Högström bör kunna dubbla och avlastas av Ljung på högersidan och Pettersson.
2. Kedja 1 levererar. Kedja 2-4 har spelare som inte kommer till sin rätt.
Tror man tänkt att Brodin ska in med Bergfors och Ljung men det är långt dit.
Line 2:
Ridderwall Ljung Bergfors (Se om vi får igång Ridderwall)
Jonte Johansson Fjällby (Skulle vara sjukt kul att se)
Hank/Ahlén Vejdemo Possler
Extra:
Ahlén/Hank
Henke bra kille med stort hjärtaKoonz skrev:Förstår mig inte alls på den här inbitna pessimismen som cirkulerar på forumet. Det är väl inget annat än bra om en spelare stänker in några puckar efter en måltorka?
Men har inget att göra i SHL.
Upp med matchtråden!!
-
Sjukt att Rene har gjort lika många poäng på 6 matcher som Tambellini gjorde på en hel säsong. Blir en bra säsong det här.
Jag är imponerad.
På förhand sades det "vi kommer/kan ha 0 poäng efter 5 matcher".
Vi har 15 efter 7. Det är 15 poäng som ingen kan ta ifrån oss, oavsett hur det sett ut.
Jag gillar energin killarna spelar med. Det är helt enkelt bra fart på skridskorna.
Självklart kan saker bli bättre men vi har efter 7 matcher också bara mött ett (på förhand) sämre lag och vi var inte ljusår ifrån poäng i premiären mot Hv.
Jag är riktigt nöjd med starten av säsongen och tänker inte glömma detta även om det skulle komma en tyngre period.
Vi har 15 efter 7. Det är 15 poäng som ingen kan ta ifrån oss, oavsett hur det sett ut.
Jag gillar energin killarna spelar med. Det är helt enkelt bra fart på skridskorna.
Självklart kan saker bli bättre men vi har efter 7 matcher också bara mött ett (på förhand) sämre lag och vi var inte ljusår ifrån poäng i premiären mot Hv.
Jag är riktigt nöjd med starten av säsongen och tänker inte glömma detta även om det skulle komma en tyngre period.
Jahapp. Kaffe på Torsdag.
Om jag minns rätt så har vi inte gått poänglösa en enda match hemma sedan vi mötte dem 21/2 i våras.
30 mål framåt för kaffebönderna är minst sagt respektingivande även om det tuffaste motståndet de mött varit ett då förvirrat SAIK och ett Fisk som stundvis spelade med huvudet under armen.
Precis som Växjö var innan de mötte oss så är Färjestad obesegrade och alla vänder ju trender mot oss så varför inte 3 sköna pinnar? Eller kommer kaffebönderna och spolierar vår hemmastreak, igen?
Annars är ju just matcher mot Färjestad hatobjekt men samtidigt så brukar det vara de mest underhållande hockeymatcherna i SHL. Fullsatt på Hovet?
Om jag minns rätt så har vi inte gått poänglösa en enda match hemma sedan vi mötte dem 21/2 i våras.
30 mål framåt för kaffebönderna är minst sagt respektingivande även om det tuffaste motståndet de mött varit ett då förvirrat SAIK och ett Fisk som stundvis spelade med huvudet under armen.
Precis som Växjö var innan de mötte oss så är Färjestad obesegrade och alla vänder ju trender mot oss så varför inte 3 sköna pinnar? Eller kommer kaffebönderna och spolierar vår hemmastreak, igen?
Annars är ju just matcher mot Färjestad hatobjekt men samtidigt så brukar det vara de mest underhållande hockeymatcherna i SHL. Fullsatt på Hovet?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Väldigt, väldigt bra inledning.crike skrev:Jag är imponerad.
3 av 4 treor togs genom ganska sena avgörande i period tre. Överlag har laget gjort gedigna tredje perioder och det ör starkt att dels avgöra men också att inte tappa någon ledning.
Hoppas nu den här fina inledningen bygger självförtroende och inte hybris. För de fyra treorna kunde lika väl varit en trea och tre kryss. Vi har haft marginalerna med oss (men även hårt arbete och bra spel så det finns absolut inget att be om ursäkt för, det är svårt att slå DIF Hockey just nu...)
Ja men mer för Kaffe än oss. De har sett ruggigt starka ut men frågan är om det bara varit motståndet eller om de är guldkandidater (hur det än tar emot att ta det ordet i munnen när det gäller FBK).android skrev:Matchen mot FBK blir verkligen en s.k vattendelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Ahlén bör ha som huvuduppgift att reta upp dicken i nästa match. Verkställ!
Det vore svinkul självklart och också en bra taktik. Axelsson är ganska tacksam att hacka på lite, iaf tidigare i karriären. Sen är ju det iofs i grunden en fin egenskap att ha kort stubin och inte bara ta emot om man nu ska säga något positivt om Dick.EspenK skrev:Ahlén bör ha som huvuduppgift att reta upp dicken i nästa match. Verkställ!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Sjukt ändå att Djurgården har gjort tredje flest mål men har överlägset sämst PP. Säger en del om hur värdelöst vårt PP är. Vi har dessutom riktigt bra toppspelare som kan hålla i pucken.
Skulle vilja se nåt helt nytt jämfört med vad de kört tidigare. Blir en ny situation för Högström, men finns det nåt han inte fixar? Med denna uppställning får vi paraplyspelet, där Högström och Bergfors har puck längs långsidorna, Bourque vinner dueller bakom och framför mål, Engqvist gör sig spelbar för styrning och direktskott, och Hultström står som point. Denna uppställning skulle med lite inskolning ha potential att vara en av seriens absolut bästa. Istället harvar vi runt med skitnödiga uppställningar utan plan. (Skrivbordstränare är det enklaste som finns)
. . . . . . . Bourque
Bergfors - Engqvist - Högström
. . . . . . . Hultström
Skulle vilja se nåt helt nytt jämfört med vad de kört tidigare. Blir en ny situation för Högström, men finns det nåt han inte fixar? Med denna uppställning får vi paraplyspelet, där Högström och Bergfors har puck längs långsidorna, Bourque vinner dueller bakom och framför mål, Engqvist gör sig spelbar för styrning och direktskott, och Hultström står som point. Denna uppställning skulle med lite inskolning ha potential att vara en av seriens absolut bästa. Istället harvar vi runt med skitnödiga uppställningar utan plan. (Skrivbordstränare är det enklaste som finns)
. . . . . . . Bourque
Bergfors - Engqvist - Högström
. . . . . . . Hultström