Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Puckey

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Skönt att det är där ribban är lagd. Karlsson känns som ett tryggt val, med tre starka säsonger i ryggen. Svedberg har lite svajigare stats, men kommer hålla i många år framöver. Det finns ingen i det sällskapet som inte vore en bra värvning.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Första inlägget uppdaterat med det senaste i ryktesväg
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Jag är inte arg, och inte besviken.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Han har en del fula tilltag på sin meritlista.

Avgå Jocke.
Henke_F

Inlägg av Henke_F »

B.I.B.A skrev:
Han har en del fula tilltag på sin meritlista.

Den där skall inte bära våran matchtröja!
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av klintan85 »

Här visar ju Jocke att han är en otroligt dålig sportchef och kastade bort en bra tänkt första målvakt och istället gör något så idiotiskt att värva Reideborn.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... de-hetaste
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Folk tuggar fortfarande om Söderström :lol: :lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

klintan85 skrev:Här visar ju Jocke att han är en otroligt dålig sportchef och kastade bort en bra tänkt första målvakt och istället gör något så idiotiskt att värva Reideborn.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... de-hetaste
Nu spekulerar jag bara, men det hade varit intressant att se hur Reidars siffror hade sett ut med HVs backar och hur Söderströms hade sett ut med våra backar.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Inlägg av Mattias_87 »

Jag hoppas vi får se Linus i Djurgården någon gång, även fast det känns tveksamt. Jag vet vilken Djurgårdsfamilj han har och att han säkert skulle vilja. Men nästa år är Adam fortfarande backup och om två år spelar han möjligen i AHL/NHL eller kräver förstaspaden.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Mattias_87 skrev:Jag hoppas vi får se Linus i Djurgården någon gång, även fast det känns tveksamt. Jag vet vilken Djurgårdsfamilj han har och att han säkert skulle vilja. Men nästa år är Adam fortfarande backup och om två år spelar han möjligen i AHL/NHL eller kräver förstaspaden.
Ot men Linus kontrakt går ju ut efter säsongen. Han var väl ganska tydlig mot Jocke att han skulle testa Nordamerika efter den här säsongen. Så han lär väl köra en 2-4 år i Nordamerika. Lyckas han inte då finns det nog en ok chans att plocka tillbaka honom.
Född till sportchef.
wardo

Inlägg av wardo »

Här är några spelare med Djurgårdsanknytning som är Free agents nästa år:

Patrick Thoresen
Marcus Sörensen
Linus Arnesson
Patrick Cehlin
Staffan Kronwall
Mario Kempe
Pontus Åberg
Erik Gustafsson
Jacob Josefsson

Får vi 2 av dessa namn blir jag glad.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det ska bli kul att se hur den sportsliga ledningen agerar. Tjocke har blivit ett år klokare och fått göra en del misstag. DIF vill uppåt. Man snackadeo m topp-6 inför i år vilket lär bli fem placeringar högre än i år. Det är inte heller speciellt många platser lediga som ska få till den förändringen.

MV1
Reideborn

Här verkar den sportsliga ledningen insett hur viktigt det är med en riktigt vass målvakt. Att vi kopplas ihop med många fina namn är bra och jag hoppas att det blir ett riktigt bra beslut. Bör enligt mig ha första och högsta prioritet.

Högström
B2
B3
B4
B5
Bernhardt
Falk

Högström känns som en toppback. Sedan har vi en hel del platser att fylla. Jesper Pettersson känns mer som en breddspelare än topp-4. Man behåller nog gärna Urbom men det är det ju främst Saik som styr över. Emil J lär testa nordamerika. Hultström har ju en nivå till än den han har visat i år. Kan man signa om honom relativt billigt så gärna för mig. Sedan krävs nästan en riktigt vass tvåvägsback in. Drömmen är som alltid, Kronwall

Högström
Kronwall
Hultström
Urbom
Pettersson
Bernhardt
Falk

C
C1
Linus Johansson
Ljungh
Vejdemo
Davidsson

Här hade ju en frisk Ante suttit som handsken. En förstacenter som kan driva laget framåt.

HF
Bergfors
Brodin
Possler
Ahlen

VF
Lundh
Ridderwall
Davidsson
Fjällby
Hank

Forwardssidan behöver ju målskyttar. Samtidigt är det rätt fullt. Ingen skräll om Cehlin hittar tillbaka, sedan är det dock rätt fullt. John Dahlström som det ryktas om skulle kunna vara en billig målskytt. Dock ganska otestad på SHL-nivå. Även om jag känner att det skulle behövas högre del spets här så blir det svårt att få rum med.

Självklart ska man höra sig för hos typ Sörensen, Åberg, Thoresen och om någon av dessa är sugna så är det bara att slanta upp. Annars kan jag tänka mig att gambla lite och fylla ut med typ Dahlström, Pierre Engvall (Mora) eller varför inte Henrik Björklund (Modo).

Hade jag varit Tjocke hade jag prioriteterat
1. Keeper
2. Förstecenter
3. Tvåvägsback
4. Övriga backar
5. Forwards

Jag hoppas att styrelsen förstår att DIF måste gasa lite nu. Förtroendet hos många djurgårdare för den satsning som startats är rätt låg. Publiksiffrorna sjunker. Kan vi få in bra kvalite på nyckelpositionerna till nästa säsong så kan man vända det och börja jobba i medvind igen.
Självklart ska man inte äventyra ekonomin men lite högra risk hoppas jag att man tar, särskilt med det nya tv-avtalet som kommer inom ett par år.
Född till sportchef.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Grabben från Söder skrev:Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Jag hade gärna sett att vi norpat honom redan innan fönstret stängde denna säsong! Tror han har bra potential!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Dusinator skrev:
Grabben från Söder skrev:Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Jag hade gärna sett att vi norpat honom redan innan fönstret stängde denna säsong! Tror han har bra potential!
Han blir väl 27 i år och har en bra säsong på HA-nivå. Kan väl bli bra. Han har ju haft duktigt med medstuds i år med en skottprocent över 20%. Jag hoppas att vi väljer någon annan.
Född till sportchef.
Låst