SHL: HV71 - Djurgårdens IF 8/10-2016
Re: SHL: HV71 - Djurgårdens IF 8/10-2016
Stor humor. Vi blir fullständigt förnedrade och på forumet får man inte ens framföra kritik.
Du skall följa de uppmaningar som moderatorer ger dig att följa. Detta är inte Flashback eller twitter. Skriver du nedsättande om Djurgården Hockey blir dina inlägg raderade. Fortsätter du blir du avstängd.
Djurgården Hockey - Moderator
Du skall följa de uppmaningar som moderatorer ger dig att följa. Detta är inte Flashback eller twitter. Skriver du nedsättande om Djurgården Hockey blir dina inlägg raderade. Fortsätter du blir du avstängd.
Djurgården Hockey - Moderator
Avgå Jocke.
Otroligt plågsam serieinledning!! Hur kan så många tongivande spelare vara skadade så tidigt på säsongen?? Tycker det känns som ett enda stort kaos i laget, och ser faktiskt inget som som skulle kunna vända på steken. Ännu en plågsam säsong med desperat spel och kniven på strupen för att undvika HA. När skall DIF Hockey lyfta igen??
Stolt, men aldrig nöjd
Idag är verkligen ALLA dåliga. Den här insatsen kan vara den sämsta jag har sett oss göra på väldigt väldigt länge. Och nu kör de vågen på arenan också.........herregud. Skjut mig.
Blir ju så när man värvar skadebenägna spelare.Wishes skrev:Otroligt plågsam serieinledning!! Hur kan så många tongivande spelare vara skadade så tidigt på säsongen?? Tycker det känns som ett enda stort kaos i laget, och ser faktiskt inget som som skulle kunna vända på steken. Ännu en plågsam säsong med desperat spel och kniven på strupen för att undvika HA. När skall DIF Hockey lyfta igen??
Skickat från min E6853 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
- Jim Morrison
Vågen, klappor och kiss-cam. Det gör ont att förlora mot det.Djurgårn skrev:Idag är verkligen ALLA dåliga. Den här insatsen kan vara den sämsta jag har sett oss göra på väldigt väldigt länge. Och nu kör de vågen på arenan också.........herregud. Skjut mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Synd. Bra försök. Kanske nästa gång. Vad mer kan vi begära?
Jag undrar detsamma! Varje år samma med fotbollen så kan man aldrig komma uppåt. Alltid livrädd å ångest hela säsongen. Vad är det dom händer egentligen. Hur mycket dyrare är hvs trupp jämte emot våran? De är som å se Barcelona spela emot typ GIF Sundsvall. Vi har ju typ 5 procent chans att vinna.Wishes skrev:Otroligt plågsam serieinledning!! Hur kan så många tongivande spelare vara skadade så tidigt på säsongen?? Tycker det känns som ett enda stort kaos i laget, och ser faktiskt inget som som skulle kunna vända på steken. Ännu en plågsam säsong med desperat spel och kniven på strupen för att undvika HA. När skall DIF Hockey lyfta igen??

Det här måste vara den sämsta match jag någonsin skådat. Usel inställning, sämre spel.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Som CMore-snubben sa är HV en SM-guldaspirant i år. Han sa också att man inte har många nya spelare i år, men hade en jobbig säsong förra året pga mycket skador.
Det kan vara samma för oss, men vi ligger ett år efter.
Vi borde lägga all energi på att stoppa raset och undvika kval och sedan se till att behålla våra spelare och satsa på nästa säsong redan nu.
Synd att behöva ge upp denna säsong redan i början av oktober, men det ser inte bättre ut.
Det kan vara samma för oss, men vi ligger ett år efter.
Vi borde lägga all energi på att stoppa raset och undvika kval och sedan se till att behålla våra spelare och satsa på nästa säsong redan nu.
Synd att behöva ge upp denna säsong redan i början av oktober, men det ser inte bättre ut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
-
SHL: HV71 - Djurgårdens IF 8/10-2016
Aja, på förhand sjukt svår match men tycker laget kan sköta det betydligt snyggare. Hade accepterat en förlust här
men inte på det sättet laget spelar. HV har två raka med 4 - 1 mot fbk och 7 - 1 mot saik denna vecka och ändå verkar inte laget förstå allvaret.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
men inte på det sättet laget spelar. HV har två raka med 4 - 1 mot fbk och 7 - 1 mot saik denna vecka och ändå verkar inte laget förstå allvaret.
Tufft läge när #42 Press tar sitt nonchalanta chansspel till en ny nivå och försöker göra Thörnberg som siste man på blå. Kunde knappt tro mina ögon. Tyvärr så finns det ingen riktig uppsida med Press, så jag är ganska övertygad om att det nu blir ännu mer sparsamt med istid i DIF.
Detta avgör matchen och vad som händer sen är inte så intressant.
Av alla avbräck saknade jag nog mest Linus idag.
Detta avgör matchen och vad som händer sen är inte så intressant.
Av alla avbräck saknade jag nog mest Linus idag.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
Wikegård var tydlig om #42 i direktsändning. Men på detta forum blir man hänvisad till Flashback om man vill vara kritisk. Alla som har åsikter kan inte klä det i fina ord, men i så fall är man inte välkommen här längre.
Att ständigt, i tråd efter tråd, nedvärdera en annan människa är inte OK. Inte här och inte heller på andra ställen.
Var konstruktiv och hövlig eller var någon annanstans och skriv.
Att ständigt, i tråd efter tråd, nedvärdera en annan människa är inte OK. Inte här och inte heller på andra ställen.
Var konstruktiv och hövlig eller var någon annanstans och skriv.
-
Vad sa han?minalman skrev:Wikegård var tydlig om #42 i direktsändning. Men på detta forum blir man hänvisad till Flashback om man vill vara kritisk. Alla som har åsikter kan inte klä det i fina ord, men i så fall är man inte välkommen här längre.
- minalman
Inget som var särskilt snällare än det som moderatorn plockat bort här, så det kan jag inte skriva.Benjamin L. Willard skrev:Vad sa han?minalman skrev:Wikegård var tydlig om #42 i direktsändning. Men på detta forum blir man hänvisad till Flashback om man vill vara kritisk. Alla som har åsikter kan inte klä det i fina ord, men i så fall är man inte välkommen här längre.
Nummer 42 stod för för en väldigt svag insats och jag tänker att hans speltid gärna kan fördelas till någon annan back nästa match.