SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 6/10-2016
Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 6/10-2016
Tellan vilken kung när det gäller. =)
Hoppas att Ljungs tjej klämmer fram bebben snart med så att han inte är borta varje bortamatch.
Hoppas att Ljungs tjej klämmer fram bebben snart med så att han inte är borta varje bortamatch.
Senast redigerad av Henke_F den 2016-10-06 20:27:45, redigerad totalt 1 gånger.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
-
Bästa matchen hittills, lite passiv sista men ändå bra mot ett lag som saik. Tycker Tellan ska få fortsatt förtroende och tycker heller inte fjärdekedjan gjorde en dålig match. Blir intressant på lördag då även Lundh är tillbaka!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hurra!
Falk och Urbom får extra plus i kanten för grymt defensitvt jobb, det är inga back bones jag skulle mucka med direkt
Falk och Urbom får extra plus i kanten för grymt defensitvt jobb, det är inga back bones jag skulle mucka med direkt

Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ikväll visar Urbom att han är en riktig toppback när han är som bäst, fan va nyttig han var ikväll.sensei skrev:Hurra!
Spela fult
och Ollas-Matsson!sensei skrev:Hurra!
Trevlig match, tur man tippade fel! 
Bra jobbat gubbar, äntligen lite kämpa-glöd!

Bra jobbat gubbar, äntligen lite kämpa-glöd!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Ja, Tellan riktigt bra när de pressade på i sista. Mår nog bäst av att stå mycket. Problemet är väl att Reideborn också behöver stå mycket för att ut vecklas. Moment 22....
Måste verkligen hylla ungtupparna idag, herregud vilken speed och respektlöshet de lirade med.
Kul som fan med vinst!
Kul som fan med vinst!
I framgång och motgång, Djurgården.
Urbom! Tellan! E.Johansson (29.50 i istid)! Många var bättre idag men dessa var i mina ögon bäst.
Sjukt bra insats av de flesta förutom i sista.
Press.... Nu har vi detlite krisigt på backsidan men...Låna honom till Södertälje så att grabben får en ordentlig omstart. Tycker synd om honom. Det låser sig totalt i viktiga lägen.
3 enormt viktiga poäng. Nu är varje poäng mot ett ovanligt starkt HV71 en bonus. Hoppas Ljungh är med då.
Sjukt bra insats av de flesta förutom i sista.
Press.... Nu har vi detlite krisigt på backsidan men...Låna honom till Södertälje så att grabben får en ordentlig omstart. Tycker synd om honom. Det låser sig totalt i viktiga lägen.
3 enormt viktiga poäng. Nu är varje poäng mot ett ovanligt starkt HV71 en bonus. Hoppas Ljungh är med då.
Helt seriöst, har inte Mikael Nord dömt typ tre av våra fem matcher? Han hatar ju uppenbarligen DIF...helt horribelt. Någon som såg Kousa och Press sista perioden?
-
Grymt viktig vinst!
Haha, Aftonbladet har gjort det igen: "Blev en klassisk inramning där 1 000 svartgula västerbottningar förgyllde Europas största sfäriska idrottsbyggnad."... Hur många var de, typ 2-300?
Haha, Aftonbladet har gjort det igen: "Blev en klassisk inramning där 1 000 svartgula västerbottningar förgyllde Europas största sfäriska idrottsbyggnad."... Hur många var de, typ 2-300?
Reideborn är väldigt långt ifrån att bli en SHL-målvakt. Han är inte ens en rimlig back-up. Spela Tellan så mycket som möjligt och sen får vi hitta en ny förstamålvakt nästa säsong.BigJ skrev:Ja, Tellan riktigt bra när de pressade på i sista. Mår nog bäst av att stå mycket. Problemet är väl att Reideborn också behöver stå mycket för att ut vecklas. Moment 22....
Avgå Jocke.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
En riktigt jävla skön seger. Jag höll på att få krupp när vi lirade 3 mot 5 i slutet när det skulle varit 5 mot 5. Och sedan var vi nääääära på att få för många spelare på isen innan.
Annars bra genomfört.
Annars bra genomfört.
Avskaffa tre mot tre.
- minalman
- Säsongskort: Ja
Nöjd. Inte mer än så. Men nöjd.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Tog en öl för varje mål vi gjorde, det blev 5, 2 för målen och moms och skatt på det.