SHL Omgång 6: Djurgårdens IF - Malmö 3/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 6: Djurgårdens IF - Malmö 3/10

Inlägg av captcash »

Nu har vi iallafall med råge kvitterat ut CoCo matchen.
Mantas var helt galen, vi kunde ju torskat 3-8 idag utan problem!

Meh, vill inte ens tänka på denna matchen mer, tackar bara Mantas för 3p! /hatten-av
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
bastis7

Inlägg av bastis7 »

Gött att vinna när man inte är på topp!
Användarvisningsbild
DIFtomppa

Inlägg av DIFtomppa »

Oerhört besviken på Press, verkar som om han inte bryr sig om att jobba heller, glider runt på banan. Stort plus till Englund. Thoresen? Enough said

EDIT: Oerhört skönt med 3p
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Högström bra. Englund bra. Alvarez grym. Mantas bäst.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ok.. om Sören på allvar tycker vi gör en bra match över 60mins och dessutom "kontrollerar matchen"... ja då jävlar har jag inte mycket hopp för denna säsongen och vad grabbarna har för syn på sitt eget spel... shiiit! :shock:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree

Inlägg av ciirree »

DIFtomppa skrev:Oerhört besviken på Press, verkar som om han inte bryr sig om att jobba heller, glider runt på banan. Stort plus till Englund. Thoresen? Enough said

EDIT: Oerhört skönt med 3p
En av våra bättre backar.
Alla har en dålig dag. Press kanske hade sin ikväll. Men han är en positiv överraskning överlag.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Mantas är helt sinnessjukt bra ikväll, Alvarez går från klarhet till klarhet, så även Englund.
Spela fult
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

captcash skrev:ok.. om Sören på allvar tycker vi gör en bra match över 60mins och dessutom "kontrollerar matchen"... ja då jävlar har jag inte mycket hopp för denna säsongen och vad grabbarna har för syn på sitt eget spel... shiiit! :shock:
Man börjar ju fundera på om han var ironisk.
Manijock

Inlägg av Manijock »

Usch va dålig match. Sören står och berömmer laget. "Kontroll på hela matchen i 60 minuter"... Är han onykter? Englund, Alvarez och framförallt omutlige Armalis är dagens hjältar.

Thoresen börjar bli dags att göra något åt. Använde man epitetet "otränad" som orsak för att inte värva Hannula för ett par år sedan så borde Thoresens kontrakt hävas omedelbart. En ren fara ute på isen, och den enda spelaren jag kan jämföra honom med är Donald Brashear. Lika efter, i alla situationer. Använd honom som extraspelare nästa omgång, och plocka bort honom från PP.

Sallinen och Hultström för dessutom sina sämsta insatser i DIF-tröjan idag.

Ber om ursäkt Malmö, vet hur det känns att förlora orättvist.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Manijock skrev:Usch va dålig match. Sören står och berömmer laget. "Kontroll på hela matchen i 60 minuter"... Är han onykter? Englund, Alvarez och framförallt omutlige Armalis är dagens hjältar.

Thoresen börjar bli dags att göra något åt. Använde man epitetet "otränad" som orsak för att inte värva Hannula för ett par år sedan så borde Thoresens kontrakt hävas omedelbart. En ren fara ute på isen, och den enda spelaren jag kan jämföra honom med är Donald Brashear. Lika efter, i alla situationer. Använd honom som extraspelare nästa omgång, och plocka bort honom från PP.

Jösses.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Andspe

Inlägg av Andspe »

Gillar inte att Mantas spelar så pass bra som han gör.. Pajjar mitt lag på CMore Manager :wink:
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
BigJ

Inlägg av BigJ »

Kul att vi har 2 riktiga toppmålvakter. Tror våra utespelare kan bli mycket bättre när de kan känna stor tillit till bägge våra målisar. Känns f.ö. som att det finns lite att jobba med vårt PP, dock funkar ju BP riktigt bra nu.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Marcus Nilson gjorde 0+3 på de inledande 6 matcherna säsongen 09/10. På tal om Thoresen.
Axel_K
Säsongskort: Ja

Inlägg av Axel_K »

Högström bra än en gång, vad jag såg. Enda var väl att han slarvade på blå ett par gånger och passade istället för att skjuta men ja, ingen var bra i PP egentligen.
Mantas - ge honom förstaspaden.
Bra att Alvarez får göra mål, hoppas det släpper nu. Andersson får måla igen, kommer nog komma igång nu ordentligt.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Manijock

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev:
Manijock skrev:Usch va dålig match. Sören står och berömmer laget. "Kontroll på hela matchen i 60 minuter"... Är han onykter? Englund, Alvarez och framförallt omutlige Armalis är dagens hjältar.

Jösses.
Nemen god dag. Tack för quoten!

Thoresen ser inte bara ringrostig ut. Han ser på riktigt dåligt tränad ut. Benen som en gång gick som trumpinnar är nu spikraka och saknar all form av explosivitet. Han försöker istället leva på kyla och speluppfattning. Problemet är ju att han saknar de egenskaperna. Då blir det svårt! På tal om Mackan Nilson så är Thoresen inte helt olik honom, men syftar då på degrationssäsongen. Åka runt och leka Linkan, utan de handlederna blir bara fjantigt. Han måste inse att han måste göra slitjobbet. Annars kan han lika gärna söka sig iväg!
Skriv svar