SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015
- Think if...
- Kontakt:
Re: SHL: Djurgårdens IF - Skellefteå 24/1 2015
Inte konstigt med dom misstagen mot det här motståndet, fan va dom stressar bra. Önskar att vi hade mer av det där...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Using Tapatalk
- Jim Morrison
Ja, om J20-spelaren är bra nog för att platsa så ska han spela. Speciellt med vår ansträngda ekonomi. Juniorsatsningen är vad som har varit vår framgångsmelodi på sistone. Försök inte att Säckifiera laget nu och ta oss tillbaka till mitten på 2000-talet då vi var totalt värdelösa med massa alibi-25åringar.Magnutz skrev:Nej men i allmänhet vill vissa att vi ska fylla på med j20spelare istället för att värva. Idioti.Jim Morrison skrev:Ja och ingen har väl propagerat för att lyfta upp ytterligare juniorbackar? Du kan ju inte säga att Ahlén är någon jävla stabil kugge som inte slarvar och gör misstag bara för att han har ansiktsbehåring?Magnutz skrev: Det är precis som jag skriver.
Backar utan rutin skapar otrolig oro med märkliga beslut som ger mål i baken. Orutinerad forward skapar även de situationer som är skitstökiga att reda ut när de slarvar offensivt.
Att ha ett ung-tungt lag är inte på något sätt bra och kostar poäng. Enda uppsidan är att de är billiga i drift lönemässigt.
Micke Ahlen gör inte samma feltänk han gjorde som 18.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Men läs gosse. Skillnad på backsida och anfallssida. Som det är nu slarvar Jocke även i försvaret så han hör inte hit. Det beror på slitenhet det är jag säker på. Juniorer är lagda att vara varannandagsspelare. Deras slarv är på en annan nivå än seniorers. Englund idag är ett typiskt valpmisstag. Det ska inte finnas på världskartan att kasta in den sådär framför eget mål i det läget. Lastar inte Englund alls egentligen, utan det får ledningen ta på sig. Precis som det var med Gustafsson, Claesson osv. Arnesson är en spelare som skötts korrekt. Han har matchats lagom med en liten ökning varje säsong. Nu är han en av dem som spelar mest. Han har aldrig framställts som valpig av den orsaken.Jim Morrison skrev:Men vad fan, det är klart att det är skillnad på juniorer och seniorer. Det betyder inte att en junior är lagd till att slarva bara för att han är junior. Fan, kolla på Josefson och Krüger till exempel. Du nämner ju själv den äldsta i laget, Joakim Eriksson. Vågar du påstå att han inte slarvar offensivt?Manijock skrev:Jaa du, kul för Jocke men illa för DIF. Detta kommer endast innebära att han får fortsätta bära den ohyggligt höga istiden när han inte förtjänar den.
Att det inte skulle vara skillnad på junisar och seniorspelare är larv. En junis kan gör sjukt bra insatser, visst. Finns matcher där Englund sätt ut som Ragnarsson defensivt. Då sitter man och njuter av hans spel. MEN det är berg och dalbanan som är farlig. Det finns inte en junior, framförallt backspelare, som är jämn i sina insatser. Det är fakta! Klart att seniorer också kan vara ojämna men i en helt annan utsträckning. Därför är det viktigt att man inte har för många sådana platser per säsong. Enkelt! Jag säger inte att man ska sluta spela juniorer. Jag säger att man ska plocka ner deras roller radikalt. Satsa på en per säsong när det gäller backar.
Personligen har jag en förkärlek för just den defensiva biten. Anser att ett bra försvarsspel är lika mycket hockeygodis som ett vacker mål. Kan bero på att jag varit back i alla sporter jag spelat.
Senast redigerad av Manijock den 2015-01-24 16:53:25, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Englund har tagit ett stort steg denna säsong.......åt fel håll.
Men "assisten" till 0-1 är hamnar ju på oflyt-kontot, han försöker vara konstruktiv, letar ett pass, lägger en flipp, så tar Saik-spelaren ner det på tennis.
Jag menar hade Ragnarsson gjort samma sak skulle väldigt få vråla -ååååh så värdelös
Annars står vi upp bra, blir otroligt svårt ändå att få med poäng här nu när SAIK har bestämt sig för att denna match faktiskt är viktig.
Vår chans idag låg lite i att dom kände sig mätta
Men "assisten" till 0-1 är hamnar ju på oflyt-kontot, han försöker vara konstruktiv, letar ett pass, lägger en flipp, så tar Saik-spelaren ner det på tennis.
Jag menar hade Ragnarsson gjort samma sak skulle väldigt få vråla -ååååh så värdelös
Annars står vi upp bra, blir otroligt svårt ändå att få med poäng här nu när SAIK har bestämt sig för att denna match faktiskt är viktig.
Vår chans idag låg lite i att dom kände sig mätta
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2015-01-24 16:52:27, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Måste fråga, är det ett stort misstag som Englund gör när skoterraggaren slänger fram klubban och har tur och får skaftet på pucken och styr pucken till en pass där Tellan släpper in den på plockhandsidan?
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Svårt att påstå att vi haft en bättre period mot ett både motiverat och högklassigt lag tidigare den här säsongen. Vi har gjort bättre perioder, men inte mot så bra lag som samtidigt är motiverade att vinna (stockholmsbönder på läktaren). Det kan stå 1-4 om en kvart om vi inte håller upp samma höga spelkvalitet även fortsättningsvis.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Bara 16 pinnar till om Jocke ska upp till sina 37pinnar!
Folk gnäller på allvar att Englund råkar träffa en klubba varpå pucken studsar turligt till en fristående saik spelare? Sånt händer vem som helst, gammal som ung.
Visst har Englund kanske inte glänst på senaste men snälla, lite ödmjukare kan man vara innan man tar fram yxan och sågar honom längs fotknölarna.
Visst har Englund kanske inte glänst på senaste men snälla, lite ödmjukare kan man vara innan man tar fram yxan och sågar honom längs fotknölarna.
- Jim Morrison
Så det är en fråga om hur slarvet är och ser ut? Inte att slarvet uppkommer? Åldersrasism bara. Jag har sett x antal "seniorbackar" göra exakt samma misstag som Englund gjorde där.Manijock skrev:Men läs gosse. Skillnad på backsida och anfallssida. Som det är nu slarvar Jocke även i försvaret så han hör inte hit. Det beror på slitenhet det är jag säker på. Juniorer är lagda att vara varannandagsspelare. Deras slarv är på en annan nivå än seniorers. Englund idag är ett typiskt valpmisstag. Det ska inte finnas på världskartan att kasta in den sådär framför eget mål i det läget.Jim Morrison skrev:Men vad fan, det är klart att det är skillnad på juniorer och seniorer. Det betyder inte att en junior är lagd till att slarva bara för att han är junior. Fan, kolla på Josefson och Krüger till exempel. Du nämner ju själv den äldsta i laget, Joakim Eriksson. Vågar du påstå att han inte slarvar offensivt?Manijock skrev:Jaa du, kul för Jocke men illa för DIF. Detta kommer endast innebära att han får fortsätta bära den ohyggligt höga istiden när han inte förtjänar den.
Att det inte skulle vara skillnad på junisar och seniorspelare är larv. En junis kan gör sjukt bra insatser, visst. Finns matcher där Englund sätt ut som Ragnarsson defensivt. Då sitter man och njuter av hans spel. MEN det är berg och dalbanan som är farlig. Det finns inte en junior, framförallt backspelare, som är jämn i sina insatser. Det är fakta! Klart att seniorer också kan vara ojämna men i en helt annan utsträckning. Därför är det viktigt att man inte har för många sådana platser per säsong. Enkelt! Jag säger inte att man ska sluta spela juniorer. Jag säger att man ska plocka ner deras roller radikalt. Satsa på en per säsong när det gäller backar.
Personligen har jag en förkärlek för just den defensiva biten. Anser att ett bra försvarsspel är lika mycket hockeygodis som ett vacker mål. Kan bero på att jag varit back i alla sporter jag spelat.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mm... 3 sidor av ickesåjävlamatchrelaterat tjabb och gnäll på Englund pga ett pass som går via en raggares klubba.. shit, denna matchtråd är ju lite speciell indeed!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Alltså Pesonen...
Blir förbannad när media ska hylla Skellefteås organisation; att de trots alla sina tapp imponerar år efter år. Är väl inte så jävla konstigt om man tar sig en titt på vilka namn de ersatt tappen med?! Suck..
Blir förbannad när media ska hylla Skellefteås organisation; att de trots alla sina tapp imponerar år efter år. Är väl inte så jävla konstigt om man tar sig en titt på vilka namn de ersatt tappen med?! Suck..
Senast redigerad av #87 den 2015-01-24 16:55:24, redigerad totalt 2 gång.
Kul.
Totalt alibiförsvar av Högström. Glider efter sin spelare. Kämpa lite för helvete.
Totalt alibiförsvar av Högström. Glider efter sin spelare. Kämpa lite för helvete.
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Det var ungefär det jag menade. Här finns inget gratis att hämta.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- Jim Morrison
Vadå, han är väl inte juniorback?Vikas skrev:Kul.