SHL: modo - Djurgårdens IF 22/1 2015
Re: SHL: modo - Djurgårdens IF 22/1 2015
Ja, det där var ju ingen kul period...
Det är riktigt illa om det inte går att få killarna att tända till ikväll. 40min kvar. Vinst är det enda som är ok.Jim Morrison skrev:Dags att vakna för fan. På riktigt.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Ullmark gör säsongens match mot oss. En riktig högoddsare verkligen....
På god väg att få en farlig förstalina. Om vi bara vågar peta Jocke. Han är verkligen långsammare än ALLA andra i serien. Brashear räknas inte. In med Ljungh där NU! Peta Nordlund resten av matchen och lira Ollas där istället. Sen in med Hage istället för Heinerö.
Då kan vi börja prata sen. Som det är nu är Modo skickligare på ALLA plan.
På god väg att få en farlig förstalina. Om vi bara vågar peta Jocke. Han är verkligen långsammare än ALLA andra i serien. Brashear räknas inte. In med Ljungh där NU! Peta Nordlund resten av matchen och lira Ollas där istället. Sen in med Hage istället för Heinerö.
- BloodBride
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vann ju skotten i alla fall. Fortsätt så, så trillar nog tillräckligt många puckar in. Men nog är det lite underligt, DIF på bortaplan.
- Jim Morrison
Ja, det var väl ganska väntat att Jocke progressivt skulle se sämre och sämre ut ju längre säsongen gick. Han klarar inte av att spela dom minuterna han tvingas spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
Håller med dig i allt.Manijock skrev:Ullmark gör säsongens match mot oss. En riktig högoddsare verkligen....
Spela fult
- Doyle
- Säsongskort: Ja
Sååååå otroligt ärkeuselt spel. Vad fasen håller vi på med...SKÄRPNING SNÄLLA 

Tycker ändå kedjan med Nilson, Lauritzen och Rundqvist hade en del hyfsade intentioner, ser särskilt ut som att den sistnämnde blev avsevärt bättre med så bra omgivning. Lauritzen känns också bättre och bättre.
Även Hage var bra det byte han fick komma in istället för Ahlén.
Även Hage var bra det byte han fick komma in istället för Ahlén.
- Jim Morrison
Hank - Hage - Cehlin hade varit en fin fjärdekedja såhär i slutet på säsongen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Arbetar man aktivt för att vi ska åka ur i år och därmed få derbyn nästa säsong...? Just nu börjar man ju undra...
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
- Lee Harvey Oswald
Har nästan domnat bort helt ...av förundran efter första perioden.
Hur faaaaaaaaan lyckas vi med konststycket att få Ärke-Sop-Laget Mjödo att framstå som ett hyfsat mittenlag i SHL?
Fattar ni vilken nivå vi har i truppen, när det funkar som sämst?
Skrämmande, med tanke på ett eventuellt kommande kvalspel
Hur faaaaaaaaan lyckas vi med konststycket att få Ärke-Sop-Laget Mjödo att framstå som ett hyfsat mittenlag i SHL?
Fattar ni vilken nivå vi har i truppen, när det funkar som sämst?

Skrämmande, med tanke på ett eventuellt kommande kvalspel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Känns som att många är besvikna på vårt spel i första. Nu missade jag iofs de första 6-7 minuterna och jag håller med om att Modo var bra ett tag fram till vi fick med oss första utvisningen men sedan var det ju faktiskt ganska hyfsat.
Man får ju också ha i åtanke att vi har två nya kedjor som behöver komma ihop sig. Målet var ju ett riktigt slumpmål.
Man får ju också ha i åtanke att vi har två nya kedjor som behöver komma ihop sig. Målet var ju ett riktigt slumpmål.
SÅ uselt var den väl inte? Det är tre sekvenser där försvarsspelet är under precis all kritik men Modo drar sitt strå till stacken och gör det inte direkt enkelt för grabbarna.Mattias_87 skrev:Fyfan vilken dålig period.
PP skulle man ju önska sig lite mer av men det har varit knackigt hela säsongen så där räknar jag inte med några underverk.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- minalman
Om de inte tar tre pinnar ska Säcken stanna bussen i Timrå, Sundsvall (som är på väg upp) vid Metallåtervinning och slutligen Ritorp på vägen hem och låta killarna stå ute i tio minuter på varje ställe och känna Allsvenska snålblåsten i nacken.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)