Man behöver kanske inte krångla med "definitioner" för att folk skall begripa. Falk, Otto, Ölvestad, Tellan, Fimpen, Jocke, Nord, Micke mfl. Folk med Djurgårdshjärta, rätt inställning och som spelat mycket med klubben och har en del av väggarna i tänket (och dessutom bidrar till att vara en del av väggarna).Stulle skrev: Sen är ju nästa fråga vad definitionen av en "kulturbärare" är av gemene man, samt hur länge man måste ha spelat i klubben för att få kalla sig detta, om det nu finns en tidsgräns.
Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården
Re: Mikael Tellqvist tillbaka i Djurgården
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Håller helt med, men utan så är ju allt tolkningsbart för varje person där vissa kriterier väger mer än andra. Tar man dina exempel ovan så kan ju t ex "spelat mycket med klubben" vara allt från himmel och jord beroende på hur mycket man värderar det. Nu är vi ganska off topic men intressant fråga inte mindre.Praetori skrev:Man behöver kanske inte krångla med "definitioner" för att folk skall begripa. Falk, Otto, Ölvestad, Tellan, Fimpen, Jocke, Nord, Micke mfl. Folk med Djurgårdshjärta, rätt inställning och som spelat mycket med klubben och har en del av väggarna i tänket (och dessutom bidrar till att vara en del av väggarna).Stulle skrev: Sen är ju nästa fråga vad definitionen av en "kulturbärare" är av gemene man, samt hur länge man måste ha spelat i klubben för att få kalla sig detta, om det nu finns en tidsgräns.
Tack för allt Tellan!
Jag är inte arg, och inte besviken.
En klass för sig. Tack för allt, Tellan! Mitt bästa minne med Tellqvist måste ändå ha varit hans glädjeskutt precis innan sista perioden tog slut och vi besegrade Modo i SM-finalen år 2000.
Men givetvis ett stort tack för allt Tellan har gjort för DIF!
En av de största målvakterna i Djurgårdens historia och det säger inte lite!
En av de största målvakterna i Djurgårdens historia och det säger inte lite!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tack för alla fantastiska minnen Tellan! Äntligen får du möjlighet att lägga tid på din familj 

Blir förvirrad. Uppgav han inte redan i våras att han sluta?! Eller valde han bara att inte förlänga kontraktet med DIF, eller var det DIF som valde att inte förlänga?!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Var väl 50/50 tydligen, DIF ville inte förlänga och Tellan kände att det var dags att ge förtroendet till någon annan. Han sa i en podd tidigare i höstas att han var öppen till förslag men då skulle det kännas helrätt.Rolv skrev:Blir förvirrad. Uppgav han inte redan i våras att han sluta?! Eller valde han bara att inte förlänga kontraktet med DIF, eller var det DIF som valde att inte förlänga?!
Som min signatur har sagt sen slutet av förra säsongen. Tack för allt Tellan!
Du har varit en stor personlig idol.
Du har varit en stor personlig idol.
Tack för allt Tellan. https://www.youtube.com/watch?v=VSYY4LB ... &index=109