OS 2014
Re: OS-truppen - era förslag
Usch vad äckligt, fyfan. Det längsta jag sträckt mig är att hålla på Australien i Speedway när min stora idol Jason Crump körde.
- Lee Harvey Oswald
Ja, förmodligenSjöwall skrev:Bara jag som håller på Kanada i OS??
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- Lee Harvey Oswald
Under avdelningen:sensei skrev:Jag håller på USASjöwall skrev:Bara jag som håller på Kanada i OS??
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
-Har en gunghäst träkuk?

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag håller på Finland för jag hoppas de floppar som mina favoritlag brukar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Hattrick av Nyqvist och totalt 3+1 ikväll. Men jag håller fortfarande Hörnqvist som Franzens ersättare då han känns mer naturlig!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Jag tycker inte Nyquist går in i sista topp 6 rollen för Steen eller Alfredsson. Så nä, jag tycker fortfarande Hörnqvist är en mer lämplig ersättare som kan fylla vilken roll som helst.
Expert.
Håller med, jag är något av ett Detroit fan och tycker Nyquist förtjänar en OS plats efter spelet på slutet. Men som du säger är han inte riktigt redo att peta Steen eller Affe. Även om jag tror Gustav skulle göra ett bra jobb i en 3-4:e kedja tror jag Hörnqvist passar bättre in.SirDIFalot skrev:Jag tycker inte Nyquist går in i sista topp 6 rollen för Steen eller Alfredsson. Så nä, jag tycker fortfarande Hörnqvist är en mer lämplig ersättare som kan fylla vilken roll som helst.
Han kan spela i en tredje kedja och vara riktigt jobbig att möta, samt att han är en av få spelare i laget som kan åka in framför mål i PP och ta stryk. Nyquist skulle inte göra det jobbet särskilt bra, han väger för lätt och är inte den typen av spelare.
Enligt mig skulle inte Jimmie Ericsson fått en plats alls, den hade Nyquist eller någon annan yngre NHL kille fått, samt att Hörnqvist får gå in och täcka upp för Franzén nu när han är borta.
Nyquist fick Franzéns plats. Är väl inget fel i det egentligen.
Felet är att Jimmie Ericsson har en plats. Det är en vansinnig uttagning. Den platsen borde Hörnqvist haft.
Brist på rightskyttar dessutom. Hörnqvist känns ju gjuten. Snälla Jimmie, bryt ett finger eller två.
Kan inte heller släppa att Tallinder är med istället för Victor Hedman, och att den senare inte ens är reserv.
Felet är att Jimmie Ericsson har en plats. Det är en vansinnig uttagning. Den platsen borde Hörnqvist haft.
Brist på rightskyttar dessutom. Hörnqvist känns ju gjuten. Snälla Jimmie, bryt ett finger eller två.
Kan inte heller släppa att Tallinder är med istället för Victor Hedman, och att den senare inte ens är reserv.
Nu handlar ju detta inte om själva truppen men om OS:
Att ett sådant beslut eller sådana regler kan tas det fattar jag inte, förstår inte grejen med att man inte får ha porträtt på masken? Hans namn på klubban fick hon inte heller ha?
Men att arangera OS i ett land där byggnadsarbetare grovt misshandlas för att avstå sin lön och där man har antigay lagar - det är okej? Avgå hela IOK. Pajaser!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8307950.ab
Att ett sådant beslut eller sådana regler kan tas det fattar jag inte, förstår inte grejen med att man inte får ha porträtt på masken? Hans namn på klubban fick hon inte heller ha?
Men att arangera OS i ett land där byggnadsarbetare grovt misshandlas för att avstå sin lön och där man har antigay lagar - det är okej? Avgå hela IOK. Pajaser!
Läste också det och tyckte det var väldigt märkligt, finns väl säkert regler angående om vad spelarna få ha på skydd/masker/klubba under OS när det gäller reklam och sponsorer och det kan man köpa. Men att hon inte får ha Stefan Livs bild där känns väldigt konstigt.ciirree skrev:Nu handlar ju detta inte om själva truppen men om OS:
Henrik Sedin missar OS. Katastrof så klart, och Daniel blir ju typ hälften så bra som konsekvens.
Hörnqvist eller Marcus Johansson lär ju ersätta, hoppas på Hörnqvist.
Sedin - Bäckström - Loui
Nyquist - Zetterberg - Alfredsson
Steen - Berglund - Hagelin
Landeskog - Krüger - Hörnqvist
Extra: Silfverberg, Jimmie E
Fortfarande ett skämt att Jimmie är uttagen. Marcus Johansson eller Mikael Backlund hade ju varit sjukt mycket bättre. I synnerhet när en toppcenter försvann.
Hörnqvist eller Marcus Johansson lär ju ersätta, hoppas på Hörnqvist.
Sedin - Bäckström - Loui
Nyquist - Zetterberg - Alfredsson
Steen - Berglund - Hagelin
Landeskog - Krüger - Hörnqvist
Extra: Silfverberg, Jimmie E
Fortfarande ett skämt att Jimmie är uttagen. Marcus Johansson eller Mikael Backlund hade ju varit sjukt mycket bättre. I synnerhet när en toppcenter försvann.
Re: Sv: OS-truppen - era förslag
Jo precis så är det säkert. Porträtt tycker jag är en sak, även om det nu handlade om en hyllning.Rix skrev:Läste också det och tyckte det var väldigt märkligt, finns väl säkert regler angående om vad spelarna få ha på skydd/masker/klubba under OS när det gäller reklam och sponsorer och det kan man köpa. Men att hon inte får ha Stefan Livs bild där känns väldigt konstigt.ciirree skrev:Nu handlar ju detta inte om själva truppen men om OS:
Men att man inte ens får ha OS ringarna när du representerar ditt lag i OS känns ännu märkligare - jag kan tycka att det är väldigt märkligt!
Ryan Miller hade ju OS-ringarna på sin mask i Vancouver, så det borde väl vara någon ny regel då kanske.
Re: Sv: OS-truppen - era förslag
Vilken bra regel...Rudi skrev:Ryan Miller hade ju OS-ringarna på sin mask i Vancouver, så det borde väl vara någon ny regel då kanske.
- Lee Harvey Oswald
Fick den ytterst morbida idén att sätta mig och titta på damhockey, Sverige-Japan.
Innan jag hann med att klaga alltför mycket kom jag på att matchbilden och kvalitén på spelet faktiskt liknade DIF-Troja en hel del.
Ena laget försöker spela men kommer inte in på mål ordentligt och spelar fast sig själv djupt ner i egen zon med alldeles för lösa och korta passningar.
Det andra laget försöker inte ens spela, för dom kan inte.
1-0 efter första

Innan jag hann med att klaga alltför mycket kom jag på att matchbilden och kvalitén på spelet faktiskt liknade DIF-Troja en hel del.
Ena laget försöker spela men kommer inte in på mål ordentligt och spelar fast sig själv djupt ner i egen zon med alldeles för lösa och korta passningar.
Det andra laget försöker inte ens spela, för dom kan inte.
1-0 efter första