SirDIFalot skrev:
Går Djurgården hellre i konkurs än att löser konflikten med sina supportrar så är det nog ligga bra att lägga ner just nu.
Vad menar du att DIF ska göra då?
Sätta sig ner på knä och ta emot?
Det är väl för fan två parter som kan mötas på mitten, inte bara en..
Men jag förstår inte varför det hela är så svårt. UCS vill helt enkelt bara inte bli utkastade från matcherna helt utan anledning och att DIF hockey ska sluta ställa sig negativa till att ha tifon på matcherna. Är det så svårt att ändra på?
Vad är det UCS och dessa supportrar har gjort fel?
Tyvärr tyder väl det mesta på att DIF hockey tycker det är skönt att slippa skaran supportrar som tycker till lite för mycket om saker och ting. Annars skulle detta vara löst för länge sedan. Men som John Terry sa tidigare i tråden så gör nog det höga publiksnittet att DIF hockey helt enkelt inte känner något behov av att lösa detta. Men de inser förmodligen inte att de lever på konstgjord andning. Och nej, jag säger inte att DIF hockey kommer gå i graven utan den här skaran supportrar. Men de hjälper fan till att dra dit folk när dom är där.
SirDIFalot skrev:
Har dom inte gjort något enda fel har jag väldigt svårt att se varför difhockey skulle bete sig såhär. Jag säger inte att det är proportionella åtgärder, men helt grundlösa kan dom knappast vara?
Eller?
EDIT: Sen är det inte "bara" detta Fabriken/UCS kräver. Se tidigare poster.
SirDIFalot skrev:
Men jag förstår inte varför det hela är så svårt. UCS vill helt enkelt bara inte bli utkastade från matcherna helt utan anledning och att DIF hockey ska sluta ställa sig negativa till att ha tifon på matcherna. Är det så svårt att ändra på?
Tyvärr tyder väl det mesta på att DIF hockey tycker det är skönt att slippa skaran supportrar som tycker till lite för mycket om saker och ting. Annars skulle detta vara löst för länge sedan. Men som John Terry sa tidigare i tråden så gör nog det höga publiksnittet att DIF hockey helt enkelt inte känner något behov av att lösa detta. Men de inser förmodligen inte att de lever på konstgjord andning. Och nej, jag säger inte att DIF hockey kommer gå i graven utan den här skaran supportrar. Men de hjälper fan till att dra dit folk när dom är där.
Det är inte så svårt, men jag är så jävla trött på att DIF ska göra det, DIF måste göra si, DIF måste göra så.
Varför kan de inte kompromissa lite?!
Jag läser aldrig "Vi ifrån UCS/Fabriken har försökt göra..." utan det är b a r a DIF som måste ursäkta sig och ändra sig..
SirDIFalot skrev:
Det är inte så svårt, men jag är så jävla trött på att DIF ska göra det, DIF måste göra si, DIF måste göra så.
Varför kan de inte kompromissa lite?!
Jag läser aldrig "Vi ifrån UCS/Fabriken har försökt göra..." utan det är b a r a DIF som måste ursäkta sig och ändra sig..
Det blir lätt så när det bara är ena parten som har felat va?
Återigen ser jag inte vad UCS och dessa supportrar har gjort fel? Bortsett från att göra tifon som DIF hockey uppenbarligen inte gillar. Du får gärna upplysa mig om vad de har gjort fel om du har bättre koll på det än mig.
SirDIFalot skrev:
Har dom inte gjort något enda fel har jag väldigt svårt att se varför difhockey skulle bete sig såhär. Jag säger inte att det är proportionella åtgärder, men helt grundlösa kan dom knappast vara?
Eller?
EDIT: Sen är det inte "bara" detta Fabriken/UCS kräver. Se tidigare poster.
Gissningsvis så har väl DIF hockey fått för sig att de ska ha varit ansvariga för trappincidenterna. De vägrar ju se sanningen där.
Nej, dem kräver ju ändå en anställds avgång. Jag kan inte se att han gjort några direkta fel i ishockeyn. Då jag har ganska nära kontakt med en av de som sitter i "kontrollgruppen" (eller vad de nu kallas. Dem är tre stycken) som alltså gav orderna till poliserna på derbyt. Så blev Abbe utslängd från Globen bokstavligt talat och polisen tog över.
Sen håller jag med om att han är kompetent och borde få sparken, dels för all skit han gjort i fotbollen. Men jag förstår dock varför DIF hockey skulle ha svårt för att sparka honom "bara" för att blidka sina supportrar.
SirDIFalot skrev:
Återigen ser jag inte vad UCS och dessa supportrar har gjort fel? Bortsett från att göra tifon som DIF hockey uppenbarligen inte gillar. Du får gärna upplysa mig om vad de har gjort fel om du har bättre koll på det än mig.
Så om jag förstår rätt, så blir alltså HELT OSKYLDIGA personer i publiken plötsligt utkastade? Just like that? En kille sitter och äter korv på sin plats, och plötsligt kommer en skogstokig Abbe och bara kastar ut vederbörande helt utan anledning?
Känns inte speciellt troligt.
Ärligt talat så har det vart lugnare på arenan i år. Vem det är som inte kommer vet jag inte, men jag har inte sett en enda "rusning" eller vad fan det kallas när somliga skall gå över till bortaklacken.
Jävligt skönt att slippa det faktiskt. Spelarna ska slåss, inte publiken.
#87 skrev:Jag tycker bara inte att det är rimligt att kräva att en person blir avskedad.
Säg att de får sin vilja igenom, att DIF sparkar Abbe. Vad händer då nästa gång UCS/Fabriken tas på fel sätt? Ska de kräva ytterligare en avgång då?
Det håller liksom inte..
Det är ju inte direkt så att en syndabock har letats och alla har kommit överrens om att Abbe är felet direkt. Skärp dig. Finns en anledning till att han inte har med DIF Fotboll att göra längre.
#87 skrev:Jag tycker bara inte att det är rimligt att kräva att en person blir avskedad.
Säg att de får sin vilja igenom, att DIF sparkar Abbe. Vad händer då nästa gång UCS/Fabriken tas på fel sätt? Ska de kräva ytterligare en avgång då?
Det håller liksom inte..
Tycker du inte? Jag tycker all säkerhetspersonal som inte behandlar fansen på korrekt sätt inte ska få en till chans att bete sig illa. Det är ändå Djurgårdens "kunder"(även om jag hatar det ordet) det handlar om som man vill ska komma tillbaka för fler besök.
SirDIFalot skrev:
Så om jag förstår rätt, så blir alltså HELT OSKYLDIGA personer i publiken plötsligt utkastade? Just like that? En kille sitter och äter korv på sin plats, och plötsligt kommer en skogstokig Abbe och bara kastar ut vederbörande helt utan anledning?
Ärligt talat så har det vart lugnare på arenan i år. Vem det är som inte kommer vet jag inte, men jag har inte sett en enda "rusning" eller vad fan det kallas när somliga skall gå över till bortaklacken.
Tro det eller ej. Men ja, det är exakt så det har gått till. Alla personer med ultas eller fabriken-tröjor avvisades.
Men allvarligt talat Sensei. Ta ditt förnuft till fånga nu. Det är klart att det blir mindre stök kring matcherna när vi numera möter Asplöven istället för aik. UCS är knappast några som idkat våld på läktarna.
Edit: Såg du många "rusningar" under 09/10 när UCS och Fabriken fanns på varje match?
En liten, kort och väldigt neutral fråga. Det här påstådda tifot som blev censurerat av DIF, vad var budskapet på tifot? Frågan känns relevant eftersom det används som ett argument i debatten.
SirDIFalot skrev:
Men ja för helvete, det var precis det som hände. Jag vart utslängd från Globen när "trappincidenten" ägde rum helt utan anledning. Polisen slängde ut mig i tshirt mitt i vintern, tills dom efter ungefär 25 min förstod att jag ville in och hämta min jacka. Jag hade inte gjort ett jävla skit förutom att akta på mig när det vart rabalder i trappan.
Så sluta tro att ni vet allting, när ni inte varit med om skiten själva. Den kartläggning och inställning Abbe och hans lakejer har gentemot vissa är vidrig!
Och angående rusningen var det inte ucs som var inblandade, det var folk från DY och DFG.
sensei skrev:
Utan att lägga mig i debatten, kan jag säga att nästintill exakt det fetstilta har hänt både under derby och på Hovet.
pulverapa skrev:En liten, kort och väldigt neutral fråga. Det här påstådda tifot som blev censurerat av DIF, vad var budskapet på tifot? Frågan känns relevant eftersom det används som ett argument i debatten.
Det var väl när gnaget firade 120 år eller vad det var, något hata aik tifo med galgar och Hedman och Dulee skulle synas till har jag för mig.