Utökning av Elitserien?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Utökning av Elitserien?

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Ni som vill ha en stängd liga är även ni som vill ha klapphattar på matcherna va?
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Så otroligt jävla amerikanskt med stängda ligor. Dödar hela poängen med ett seriespel.
Helst av allt skulle jag vilja ha en rak serie utan slutspel eller iallafall en MYCKET större fördel av att komma högt i serien inför slutspelet.

Tyvärr kommer detta aldrig hända i ishockeyn vilket är trist.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Europaliga kanske funkar med KHL och de andra lagen där men saker och ting är för hårt reglerade här i Sverige. Vi skulle inte kunna tävla på lika villkor.

Jag tror mycket mer på ett Champions League. Det förra blev spoilerat av finanskrisen men det fanns en hel del pengar att vinna där. Vinnaren fick väl typ 20 miljoner allt som allt?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:Europaliga kanske funkar med KHL och de andra lagen där men saker och ting är för hårt reglerade här i Sverige. Vi skulle inte kunna tävla på lika villkor.
Om vi hade en Europaliga med Sverige, Finland, Tjeckien, Slovakien, Norge och Schweiz så skulle det väl vara möjligt? Skiljer väl inte så mycket i skatter och sånt förutom i Schweiz då?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Europaliga kanske funkar med KHL och de andra lagen där men saker och ting är för hårt reglerade här i Sverige. Vi skulle inte kunna tävla på lika villkor.
Om vi hade en Europaliga med Sverige, Finland, Tjeckien, Slovakien, Norge och Schweiz så skulle det väl vara möjligt? Skiljer väl inte så mycket i skatter och sånt förutom i Schweiz då?
Jag har alltid tyckt en europaliga är intressant men ju mer jag tänker efter desto mindre tror jag på det. European Trophy är ett misslyckat exempel på en europaliga här i Sverige. Ute på kontinenten är det skitkul men här hemma sitter vi hellre hemma och kollar på "Bonde söker fru" än går på Hovet när Eisbären Berlin kommer på besök.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:Jag har alltid tyckt en europaliga är intressant men ju mer jag tänker efter desto mindre tror jag på det. European Trophy är ett misslyckat exempel på en europaliga här i Sverige. Ute på kontinenten är det skitkul men här hemma sitter vi hellre hemma och kollar på "Bonde söker fru" än går på Hovet när Eisbären Berlin kommer på besök.
Det där kan komma att ändras är jag ganska säker på. Vi kan nog få ett ganska fett TV-avtal med en Europaliga och då kan vi få bra spelare att stanna kvar i Sverige istället för AHL och KHL.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa

Sv: Utökning av Elitserien?

Inlägg av pulverapa »

Tv-pengarna skulle bli marginellt högre.

Ett CL är mycket enklare att genomföra och det genererar intresse och pengar det också. Dessutom blir de duktiga ryska lagen inblandade. IIHF är inne på den här linjen också. CL går före europaliga. CL är nog t.o.m. genomförbart nästa säsong om man så vill.

Man kan lära mycket från fotbollens CL.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Re: Sv: Utökning av Elitserien?

Inlägg av sthlm1891 »

pulverapa skrev:Tv-pengarna skulle bli marginellt högre.

Ett CL är mycket enklare att genomföra och det genererar intresse och pengar det också. Dessutom blir de duktiga ryska lagen inblandade. IIHF är inne på den här linjen också. CL går före europaliga. CL är nog t.o.m. genomförbart nästa säsong om man så vill.

Man kan lära mycket från fotbollens CL.
Helt klart, ett CL skulle funka mycket bättre än en europaliga. och skulle ganska snabbt kunna genomföras.
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Ni som vill ha en stängd liga är även ni som vill ha klapphattar på matcherna va?
Javisst, klapphattar (om jag tänker på rätt sak) är väl främst något som barn roar sig med. En gammal sanning är att om barnen har kul så kommer hela familjen.

Ser du vart jag är på väg?

Publik -> intäkter -> bättre spelare -> bättre spel -> framgångar -> mer intäkter -> ...

Däremot är det inget jag själv skulle ha på mig, jag föredrar kepsarna med tuta och dubbla ölburkar på sidorna med ett sugrör.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

sensei skrev:
Den enda fördelen jag ser med öppna ligor är att du och coach daniel är nöjda och belåtna -- och att det inte bekommer er det minsta att vi blir allt mer på frånåkta ekonomiskt av konkurrerande ligor i vår närhet.

Att elitserien döms till en framtid som farmarliga åt resten av europa spelar inte så stor roll -- bara ni får ha kvar era kvalstreck och ångestmatcher där småklubbarna primärt försöker undvika misstag och täppa igen mittzon inför halvtomma läktare.
1) Ja, det är ju verkligen bara jag och Kall-El som vill ha kvar en öppen liga (fortfarande inte sett någon annan som delar din åsikt om en stängd liga)

2) Du har ju helt missat poängen; jag är HELT enig med om att serien måste förändras för att komma upp i kvalité. Exempelvis genom ett europeiskt samarbete. Att vi har olika syn på hur man höjer kvalitén på ligarn är ju dock tämligen uppenbart.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Självklart ska det INTE vara en stängd liga, då blir det än mer ointressant/transportsträcka.
Användarvisningsbild
minalman

Utökning av Elitserien?

Inlägg av minalman »

Vad har en diskussion om Elitserien att göra i det här forumet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
HomeOfSvenTumba

Utökning av Elitserien?

Inlägg av HomeOfSvenTumba »

minalman skrev:Vad har en diskussion om Elitserien att göra i det här forumet?
Svensk Hockey
Jag ser ett mönster...
Användarvisningsbild
minalman

Utökning av Elitserien?

Inlägg av minalman »

HomeOfSvenTumba skrev:
Svensk Hockey
En kväll som i kväll kan man fråga sig vad Svensk Hockey och det som nu finns kvar av det som har kallats mesta mästarna har att göra med varandra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Donkels

Inlägg av Donkels »

minalman skrev:
HomeOfSvenTumba skrev:
Svensk Hockey
En kväll som i kväll kan man fråga sig vad Svensk Hockey och det som nu finns kvar av det som har kallats mesta mästarna har att göra med varandra.
Såsom vi spelar nu räcker det inte med en utökning till 16 lag för att vi ska ta plats utan vi får nog dubbla den siffran
Skriv svar