Välkommen hem Douglas Murray!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen hem Douglas Murray!

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Sjukligt imponerad över Douglas som bara blivit bättre & bättre. Tror knappt han tagit ett enda felbeslut på isen känns det som... we'll miss you #3. Big time. :(
Trist att han måste lämna när hans formkurva bara stiger och stiger. Relativt svaga första matcher för att sedan bara bli bättre och bättre.
Ja det känns jävligt tråkigt.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Sååå jäkla tungt...Hope see you soon.....as possible...
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Sjukligt imponerad över Douglas som bara blivit bättre & bättre. Tror knappt han tagit ett enda felbeslut på isen känns det som... we'll miss you #3. Big time. :(
Trist att han måste lämna när hans formkurva bara stiger och stiger. Relativt svaga första matcher för att sedan bara bli bättre och bättre.
Ja det känns jävligt tråkigt.
Kan bara instämma.

Det fysiska spelet visste vi ju om, det jag har blivit imponerad av är rutinen, kylan och förmågan att hela tiden, konsekvent, ta bra beslut under press. Tja, det är väl inte direkt NHL men ändå.

Och för mig var det också oväntat att han skulle vara den offensivt bästa backen på point i pp, där han med all rätt spelade till sig allt mer tid.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Rocky3000

Inlägg av Rocky3000 »

Fy fan vad trist! Du är saknad Murray! Finns det någon chans att han kan komma tillbaka i mars, då vi spelar i Förkvalserien till Kvalserien till Elitserien?
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror att vi kommer att klara oss ganska bra utan Douglas. Missförstå inte, han är en riktigt bra back, men jag tror att vi har så mycket sparkapital i vår trupp som bara har mått bra av att ha honom här. Jag tror att det kommer gå rätt bra ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Jag tror att vi kommer att klara oss ganska bra utan Douglas. Missförstå inte, han är en riktigt bra back, men jag tror att vi har så mycket sparkapital i vår trupp som bara har mått bra av att ha honom här. Jag tror att det kommer gå rätt bra ändå.
Precis! Kan de ta till vara bara litet av den inspiration och erfarenhet han spridit i truppen, kommer det synas på de andra backarnas spel.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

minalman skrev:
Jim Morrison skrev:Jag tror att vi kommer att klara oss ganska bra utan Douglas. Missförstå inte, han är en riktigt bra back, men jag tror att vi har så mycket sparkapital i vår trupp som bara har mått bra av att ha honom här. Jag tror att det kommer gå rätt bra ändå.
Precis! Kan de ta till vara bara litet av den inspiration och erfarenhet han spridit i truppen, kommer det synas på de andra backarnas spel.
WWDD? (What would Dogge do? 8) )
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Dogge har tillsammans med Chet varit våra klart bästa spelare under Zabeleffekten.

Vi kommer att få stora besvär utan honom. Han har hållit ihop försvaret på egen hand. I motsats till våra unga backar så har han hela tiden sett till att vi kommit ur pressen (som man alltid får mot sig någon gång under matcher).

Utan honom hade vi aldrig tagit de två senaste matcherna. Han ser till att vi inte faller ihop likt ett korthus när övriga spelare viker ned sig likt blyga skolpojkar.

Vårt hopp är att vi värvar in en stabil back. Att Timmy ska ta över den roll Dogge haft har jag svårt att se. Timmy är bra, men inte den klippa i försvaret som jag trodde att han skulle vara.
Det är bara att inse att vi har för många klena orutinerade backar. Lennhammer, Holm och Gustavsson är inte dåliga i medgång, tvärtom. Men under press skiter de nästan på sig. De blir obehagligt stressade vid minsta checking i sista perioderna när matchen ska spelas hem.
Av våra proffs är Dogge den klart viktigaste. Har spridit ett enormt lugn och spelat med pondus i de viktiga delarna av matcherna.

Snälla, kom tillbaka snarast.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Dogge har tillsammans med Chet varit våra klart bästa spelare under Zabeleffekten.

Vi kommer att få stora besvär utan honom. Han har hållit ihop försvaret på egen hand. I motsats till våra unga backar så har han hela tiden sett till att vi kommit ur pressen (som man alltid får mot sig någon gång under matcher).

Utan honom hade vi aldrig tagit de två senaste matcherna. Han ser till att vi inte faller ihop likt ett korthus när övriga spelare viker ned sig likt blyga skolpojkar.

Vårt hopp är att vi värvar in en stabil back. Att Timmy ska ta över den roll Dogge haft har jag svårt att se. Timmy är bra, men inte den klippa i försvaret som jag trodde att han skulle vara.
Det är bara att inse att vi har för många klena orutinerade backar. Lennhammer, Holm och Gustavsson är inte dåliga i medgång, tvärtom. Men under press skiter de nästan på sig. De blir obehagligt stressade vid minsta checking i sista perioderna när matchen ska spelas hem.
Av våra proffs är Dogge den klart viktigaste. Har spridit ett enormt lugn och spelat med pondus i de viktiga delarna av matcherna.

Tycker att Holm och Lennhammer var bra igår, Lennhammer gjorde väl inte ett stort misstag? Jag menar Chet höll ju nollan. Granath slarvar mer än vad jag trodde han skulle göra, men hans spel kommer nog igång ordentligt också. Timmy är mycket bättre nu än vad han har för några matcher sedan. Gustavsson är väldigt bra i offensiv zon, mindre bra i defensiv. MEN han kan hålla i pucken, det är hans förstapass från egen zon han måste träna på. Likaså Lennhammer. Holm tycker jag blivit bättre också, fast han är inte bra ännu. Nu pratar jag om defensiv zon. Förut så såg man honom om han gjorde något misstag i egen zon, nu ser han osynlig ut i egen zon nästan. Hellre det än att han tabbar sig. Han har rätt så bra skridskoåkning och är bra på att komma in mot mål för att vara back.
Våra juniorer och förstaårsseniorer blir bara bättre och bättre tycker jag. Wennberg kommer nog även han bli bättre och bättre för varje match framöver, vilken utvecklingskurva han haft i år!
Nu blev det offtopic, men jag tror vår backsida klarar sig rätt så fint ändå. Douglas har tillfört mycket i deras spel, de tänker efter innan de slår en pass nu, vi ser inte lika många icingpuckar från backarna för att de lägger ett felpass. Nu ser vi fler kontringar t.ex. Vi jobbar bättre i egen zon, även de matcherna Douglas inte spelade. Bara hoppas att Fimpen kommer tillbaka tills nästa match så att vi har en som tar över efter Douglas i BP.
Staten

Inlägg av Staten »

Har han lämnat nu eller vad är det frågan om? Ingen information på startsidan än men alla skriver ju att det var hans sista match.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axel_K skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Dogge har tillsammans med Chet varit våra klart bästa spelare under Zabeleffekten.

Tycker att Holm och Lennhammer var bra igår, Lennhammer gjorde väl inte ett stort misstag? Jag menar Chet höll ju nollan. Granath slarvar mer än vad jag trodde han skulle göra, men hans spel kommer nog igång ordentligt också. Timmy är mycket bättre nu än vad han har för några matcher sedan. Gustavsson är väldigt bra i offensiv zon, mindre bra i defensiv. MEN han kan hålla i pucken, det är hans förstapass från egen zon han måste träna på. Likaså Lennhammer. Holm tycker jag blivit bättre också, fast han är inte bra ännu. Nu pratar jag om defensiv zon. Förut så såg man honom om han gjorde något misstag i egen zon, nu ser han osynlig ut i egen zon nästan. Hellre det än att han tabbar sig. Han har rätt så bra skridskoåkning och är bra på att komma in mot mål för att vara back.
Våra juniorer och förstaårsseniorer blir bara bättre och bättre tycker jag. Wennberg kommer nog även han bli bättre och bättre för varje match framöver, vilken utvecklingskurva han haft i år!
Nu blev det offtopic, men jag tror vår backsida klarar sig rätt så fint ändå. Douglas har tillfört mycket i deras spel, de tänker efter innan de slår en pass nu, vi ser inte lika många icingpuckar från backarna för att de lägger ett felpass. Nu ser vi fler kontringar t.ex. Vi jobbar bättre i egen zon, även de matcherna Douglas inte spelade. Bara hoppas att Fimpen kommer tillbaka tills nästa match så att vi har en som tar över efter Douglas i BP.
1. Våra unga backar är inte dåliga, tvärtom. De är utifrån deras ålder relativt spelskickliga. Backar blir ofta inte riktigt bra innan 25, självklart finns undantag.
2. Min poäng är att de visat klara brister i avgörande lägen. När det är jämnt i sista perioden eller under delar av matcher där motståndarna pressar oss. Det är DÅ vi ser hur avgörande misstag de står för. Situationer som Dogge bara blir bättre av och som är hans största styrka.

Vi får helt enkelt vänta och se med matcherna som kommer. Men tyvärr tror jag vi kommer tappa en hel del poäng med Dogges avsked. Uddamålsvinster kommer att bytas ut mot uddamålsförluster. Poäng som vi inte kommer ha råd att förlora.
Självklart kommer vi vinna matcher, men tillräckligt många?
Tror tyvärr inte det.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Axel_K skrev:

1. Våra unga backar är inte dåliga, tvärtom. De är utifrån deras ålder relativt spelskickliga. Backar blir ofta inte riktigt bra innan 25, självklart finns undantag.
2. Min poäng är att de visat klara brister i avgörande lägen. När det är jämnt i sista perioden eller under delar av matcher där motståndarna pressar oss. Det är DÅ vi ser hur avgörande misstag de står för. Situationer som Dogge bara blir bättre av och som är hans största styrka.

Vi får helt enkelt vänta och se med matcherna som kommer. Men tyvärr tror jag vi kommer tappa en hel del poäng med Dogges avsked. Uddamålsvinster kommer att bytas ut mot uddamålsförluster. Poäng som vi inte kommer ha råd att förlora.
Självklart kommer vi vinna matcher, men tillräckligt många?
Tror tyvärr inte det.
Holm tycker jag underpresterat i år, han var bra förra året. Så han har varit "dålig". När jag säger dålig så jämför jag med deras kapacitet. Säger jag urusel så rent av suger de.
Lennhammer gillar jag inte egentligen, han kommer bli en stabil ES-back om några år, men jag tror att Holm och Gustavsson har större chans på NHL/AHL. Arnesson spelar väldigt bra för att vara back och vara 94a, han har stor talang och kommer absolut kunna bli en av de bättre backarna i Sverige om han fortsätter utvecklas såhär. Det är lätt att falla in i gropen och säga att alla backar suger när hela laget spelar skit och backarna gör misstag pga nervositet så vi förlorar. Men Lennhammer är ingen motgångsback, ej heller Holm och Gustavsson. Arnesson och Murray tycker jag var våra bästa backar när det gick som sämst.
Tror att Granath och Timmy spelar upp sig ordentligt nästa match, får självförtroende efter att båda fått göra ett mål var. De kommer sen att vara det där avgörande i matcherna som Murray varit senaste två matcherna.
Fan vad sorgligt att Murray behövde dra, just när han vant sig med stor rink och spelar gudomligt. :cry:

EDIT: Men våra juniorer är inte dåliga, absolut inte. Men när våra seniorer inte presterar för fullt så önskar man ju sig att våra juniorer skulle utvecklas på en match och inte göra ett misstag.

Fler mål framåt så får våra juniorer spela avslappnat! Det såg vi mot Leksand t.ex.

Arnesson är en dag äldre än Wennberg, bara en sådan sak. Jag är tre dagar äldre än Arnesson. Tänk om jag fortsatt på hockey, då kunde jag varit den backen som spelat bredvid Murray. Har ju storleken för det :cry:
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

http://difhockey.se/artikel/2033/

Jahapp, då släcktes en stor glädjekälla för min del.

Underbart är kort. Fyfan.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Manijock

Inlägg av Manijock »

Känns lika tråkigt som när Ragge lämnade. Nu kommer det bli ett oerhört upp till bevis för backarna i DIF!
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Kändes jävligt surt. Men förhoppningsvis är han tillbaka om lockouten håller i sig
Skriv svar