ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Staten

Re: ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy

Inlägg av Staten »

Var roliga folk är. Brynäs är inte ett av lagen vi kommer möta i kvalserien (jag skulle bli väldigt förvånad om så var fallet). Vi mötte Brynäs med ett skadedrabbat lag, dessutom utgick Nils Andersson. Ja, vårt försvar såg väldigt stressat ut stundtals men glöm inte av att några av våra linor stundtals i matchen lyckades åstadkomma det samma med Brynäs försvar. Tänker främst på Henrik Eriksson där som gjorde ett stort jobb med att vara jäkligt jobbig att möta. Till slut vinner de dock med hjälp av ett högre tempo och mer spelskickliga forwards och backar. Linan Eriksson, Eklund, Sörensen kommer bli sjukt jobbig för de flesta allsvenska lagen att få möta i höst och vinter.

Chet Pickard gjorde ju ett par tokräddningar och räddade oss från total kollaps, så han ska ha mycket heder.
Användarvisningsbild
seppuko
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Re: ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy

Inlägg av seppuko »

Har nu sett matchen och tacklingen och min åsikt är den att det är i stort sett 80% Nils fel att tacklingen blir som den bli och skadan blev som den blev. I stort är det en fint utförd höfttackling men Nils har ögonen någon annanstans och noll balans, försöker sedan undvika genom att hoppa eller liknande vilket troligtvis var det som gjorde att han blev skadad.

Synd som fan men hockey är hockey och höft (rumpa)tacklingar är en fin grej vanligtvis!
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

ET: Brynäs - Djurgårdens IF 1/9 2012 | EP Trophy

Inlägg av Jepe »

Sjukt svårt att se exakt hur tacklingen tar då Weigel skymmer mycket av sikten vid träff. Det man kan anmärka på är att handskarna är i isen innan träff vilket tyder på låg tyngdpunkt, dvs låg tackling. Sen förvärras det av att Nils försöker (som jag ser det) undvika tacklingen. Att säga att den är ren är enligt mig fel, men utgången av tacklingen hade kanske kunnat undvikas. (min mening).
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar