Elitserien 12/13

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 12/13

Inlägg av -daniel- »

Den enda som jag tycker visat någorlunda klass är Björn Melin som åtminstone den här matchen var tämligen stabil, han är ju dock inte en lika utpräglad målskytt som Gynge men klart mer delaktig i det fysiska spelet och känns som en viktig pjäs för Solna. Pirnes känns rätt kall dock, och framförallt Larsson verkar på ett ungefär lika släpphänt som under HV-tiden. Vad har egentligen hänt med honom? Han var ju galet bra i DIF innan Detroit-äventyret.
Användarvisningsbild
Jepe

Elitserien 12/13

Inlägg av Jepe »

FAN VA GLAD JAG ÄR ATT VI HAR JÄRNKAMINERNA!

Grymt pinsamt och kolla/höra runt i de olika elitseriearenorna!!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Redan nu börjar ju en klar tendens i bottenträsket skönjas; Solna & Rögle som är så hopplöst mycket sämre än de andra just nu samt Växjö (som jag tycker borde vara bättre än så här) och Timrå. Inte direkt förvånande kan tyckas.

LHC undrar man lite vart man har, men nog fan borde de garanterat ha potential att undvika de nedre regionerna trots allt. Dock skall man komma ihåg att de ha Almtorp i laget...

Modo med deras något märkliga lagbygge samt på förhand svaga målvakter har väl överraskat antar jag.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Almtorp har öppnat säsongen riktigt bra.

Jag skulle bli lite glad för Monténs skull om han lyckades hålla Timrå kvar utan kvalserie. Det trodde nog ingen.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:Almtorp har öppnat säsongen riktigt bra.

Jag skulle bli lite glad för Monténs skull om han lyckades hålla Timrå kvar utan kvalserie. Det trodde nog ingen.
Har inte sett en match med Almtorp i LHC så kan inte uttala mig, men det var faktiskt mer ett försök till skämt. ;)

Nä dessutom har kanske Timrå med deras inställning och jävlar-anamma större chans att klara en kvalserie än flera andra lag...vilket inte är bra för oss (om vi nu tar oss dit vill säga).
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

...eh har jag visst det förresten angående Almtorp. Såg honom (antar jag om han var med) i matchen mot Aik i torsdags och en halv period av lördagens match mot Modo. Minnet är bra men kort. Gjorde inget avtryck alls dock.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

Almtorp ser supportrarna helst skickas ner till en fjärdekedja, helt okapabel till att centra mellan Weinhandl och Jämtin (han har fått många chanser nu..)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Fan vad tråkigt att vi har kommit till en punkt där folk vill ha avstängningar för att "han kunde träffat huvudet med den tacklingen" även fast han inte gjorde det. Riktigt tråkigt. Det kan man väl för fan göra med alla tacklingar? Kan ju lika gärna förbjuda tacklingar helt och hållet om vi ska hålla på så.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5555774.ab
Expert.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

Jepe skrev:FAN VA GLAD JAG ÄR ATT VI HAR JÄRNKAMINERNA!

Undrar vilket lag som nu har bäst klack i elitserien, tvivlar på att det ens är aik.
Rix

Inlägg av Rix »

lkpgsödra skrev:
Jepe skrev:FAN VA GLAD JAG ÄR ATT VI HAR JÄRNKAMINERNA!

Undrar vilket lag som nu har bäst klack i elitserien, tvivlar på att det ens är aik.
Tycker alla klagarna låter förjävligt i ES, men sen är det väl svårt att vara helt objektiv i den bedömningen. Men självklart är vi 1a inom ishockey även om vi är i AS. Dock måste vår egen klack upp ett par snäpp så vi själv når vår egen högsta nivå.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Wikegård sa nyss på cmore att han är rädd att ishockeyn i Sverige kan dö ut på grund av att Stockholm inte har något lag i elitserien nästa säsong. Inget lag att drömma om för framtida ungdomar gör att dom väljer bort ishockey. Vad tror ni?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
lkpgsödra

Inlägg av lkpgsödra »

Mattias_87 skrev:Wikegård sa nyss på cmore att han är rädd att ishockeyn i Sverige kan dö ut på grund av att Stockholm inte har något lag i elitserien nästa säsong. Inget lag att drömma om för framtida ungdomar gör att dom väljer bort ishockey. Vad tror ni?
Tror inte ens att 99% av alla hockeyungdomar har som dröm att spela i djurgården/aik..
Användarvisningsbild
minalman

Elitserien 12/13

Inlägg av minalman »

Mattias_87 skrev:Wikegård sa nyss på cmore att han är rädd att ishockeyn i Sverige kan dö ut på grund av att Stockholm inte har något lag i elitserien nästa säsong. Inget lag att drömma om för framtida ungdomar gör att dom väljer bort ishockey. Vad tror ni?
Jag skrev ett långt inlägg där jag utvecklade min åsikt. http://www.difhockey.se/forum/viewtopic ... 76#p224576
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JohanPez

Elitserien 12/13

Inlägg av JohanPez »

lkpgsödra skrev:
Tror inte ens att 99% av alla hockeyungdomar har som dröm att spela i djurgården/aik..
Lättare att gå från oss till NHL än från typ Huddinge.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

JohanPez skrev:
lkpgsödra skrev:
Lättare att gå från oss till NHL än från typ Huddinge.
Men "vi" ses ju mer som "ett steg på vägen" än vad vi gjorde förr i tiden kan jag tänka mig. Gissningsvis.

Men i hålor som Ö-vik drömmer ju alla barn om att spela i Modo givetvis.
Expert.
Skriv svar