Allsvenskan 2012/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fricke

Re: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Fricke »

Heaty: Enter Hugo Stenbeck...

Man var på grön kvist för bara ett år sedan. Jag tror inte vi hade varit speciellt upprörda om det var Tommy Engström som precis klarat ut ett edgångssammanträde.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Fricke skrev:Det är första gången MIF rekonstrueras.

Daniel lilla hjärtat. Läs upp dig (1996:764). Du vet inte vad du pratar om. Den där livlinan kan inom kort behöva användas av en klubb som ligger oss båda närma.

Ser rekonstruktören en möjlighet att få igång ett bolag efter en dikeskörning, som tex en Allsvensk degradering eller en Hugo Stenbeck så är det bäst på sikt för alla om man kan sätta ett slagkraftigt lag på banan.
Du läser ju uppenbarligen inte vad jag skriver. Har jag klagat på rekonstruktionen som sådan? Nej. Läs om, läs rätt och försök förstå. Återkom annars så kan jag förklara.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Asplövens nya dröm...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5111993.ab
– Drömmen är att slå Djurgården på fingrarna, säger sportchefen
Haha, alltså, vad i helvete gör vi i allsvenskan...

Dock har det väl något med hans tvillingbror att göra, men att basunera ut det i media :lol:
– Min tvillingbrorsa, Hans, är Durgårdsfanatiker och jag har aldrig varit något större fan. Det ska bli jättekul att möta dem, säger Kenttä.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Jim Morrison skrev:Dock har det väl något med hans tvillingbror att göra, men att basunera ut det i media :lol:
– Min tvillingbrorsa, Hans, är Durgårdsfanatiker och jag har aldrig varit något större fan. Det ska bli jättekul att möta dem, säger Kenttä.
Hela Kenttä-släkten är Djurgårdare! Eller ja.. Dom flesta är blåsta norrlänningar.
Användarvisningsbild
Baggso

Sv: Allsvenskan 2012/13

Inlägg av Baggso »

Fan vad jag längtar till hockeyn... Men nu är det fotboll, krossa Peking!

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
vr6power

Inlägg av vr6power »

Kentta skrev:
Jim Morrison skrev:Dock har det väl något med hans tvillingbror att göra, men att basunera ut det i media :lol:
Hela Kenttä-släkten är Djurgårdare! Eller ja.. Dom flesta är blåsta norrlänningar.

Blir intressant se Asplöven möta DIF, Fan vad man skulle skämmas om DIF förlora här uppe och ja jag bor i Haparanda och är DIF Supporter och har mött personligen båda kenttä bröderna och vet att alla kenttä inte är Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Rojk

Inlägg av Rojk »

http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.49 ... -om-globen

"Hur häftigt som helst, bara ett problem. Globen är inte tillräckligt stort!"

"Mycket bra ide, då blir det fördel stockholmsmasarna.....vi regerar i Stockholm!!!!"

"vore trevligt att visa 08-orna en del av den stora Daldansen....De är ju svältfödda på riktig ishockey...."

"Bara Leksingar Överallt Leksinga!"

Avdelning Dalarhybris.
It's easier to be an asshole to words than to people
Rix

Inlägg av Rix »

Rojk skrev:http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.49 ... -om-globen

"Mycket bra ide, då blir det fördel stockholmsmasarna.....vi regerar i Stockholm!!!!"

"vore trevligt att visa 08-orna en del av den stora Daldansen....De är ju svältfödda på riktig ishockey...."

Avdelning Dalarhybris.
Haha jävla dalmasar, dem kan väl spela i skogen någonstans.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Hoppas det blir av. Ska bli intressant att se hur polisen agerar i så fall, om dom slår ner handikappade och misshandlar oskyldiga. Är det derby i Globen så är det, alla ingredienser medföljer.
Användarvisningsbild
Jonas1891

Inlägg av Jonas1891 »

Salas skrev:Hoppas det blir av. Ska bli intressant att se hur polisen agerar i så fall, om dom slår ner handikappade och misshandlar oskyldiga. Är det derby i Globen så är det, alla ingredienser medföljer.
Det lär väl inte hända de får nog stå i trappan och slippa metalldetektorer och polisnotor samt aggressiva poliser.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Rojk skrev:http://www.dt.se/sport/hockeyfeber/1.49 ... -om-globen

Avdelning Dalarhybris.
Men det är ju pinsamt för helvete. Vad är det för jävla människor? Och vad är det för jävla jippo? Herregud, jag skäms för fan.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Äh spänn av alla, de vill maximera sina inkomster eftersom vi pratar om två (nuförtiden) tämligen utblottade klubbar.

Sen att det är själlöst och hela den biten är naturligtvis sant. Men skulle det vara förvånande i dagens hockey...?
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Om ett år när vi sitter här och isträningen precis har startat så hoppas jag att man kan se tillbaka på säsongen 2012/2013 som ett nödvändigt ont.

Hur kul hade det varit att gå in i den här kommande säsongen om vi presterat lite bättre i kvalserien och klarat oss kvar i ES? Ja vi hade självklart fått möta lite ”roligare” lag men till vilket pris? Vi hade i stort haft kvar samma lirare som förra säsongen (kommer ni ihåg namnen Carlsson, MT och Almtorp?) och det kan inte finnas någon som tycker att det varit ett fröjdefullt år när det kommer till DIF-hockey. Jag kan inte se att det hade blivit någon större skillnad till denna säsongen och det hade iaf inte jag velat genomlida en gång till. Det är en sak och torska men det är en annan sak att bara prestera dåligt och uppträda på ett sätt som inte är förenligt med skölden.

Nu har vi chansen att få uppleva en rolig säsong. Visst, vissa av motståndarnamnen kommer inte framkalla någon ribba men hellre ser jag ett möte mot Tingsryd där alla har en vilja att vinna än möter Skellefteå och får bögstryk för att ingen har intresse av att spela hockey.

Det ska bli riktigt kul att se ett i stort sett nytt lag med några nygamla favoriter och förhoppningsvis guldkantas serielunken av en hel del vinster och andra minnesvärda händelser.

Nu finns det ju dock ett enormt ”om” för att första stycket ska bli verklighet, men det tar jag för givet att vi klarar :wink:
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

crike skrev:Om ett år när vi sitter här och isträningen precis har startat så hoppas jag att man kan se tillbaka på säsongen 2012/2013 som ett nödvändigt ont.

Hur kul hade det varit att gå in i den här kommande säsongen om vi presterat lite bättre i kvalserien och klarat oss kvar i ES? Ja vi hade självklart fått möta lite ”roligare” lag men till vilket pris? Vi hade i stort haft kvar samma lirare som förra säsongen (kommer ni ihåg namnen Carlsson, MT och Almtorp?) och det kan inte finnas någon som tycker att det varit ett fröjdefullt år när det kommer till DIF-hockey. Jag kan inte se att det hade blivit någon större skillnad till denna säsongen och det hade iaf inte jag velat genomlida en gång till. Det är en sak och torska men det är en annan sak att bara prestera dåligt och uppträda på ett sätt som inte är förenligt med skölden.

Nu har vi chansen att få uppleva en rolig säsong. Visst, vissa av motståndarnamnen kommer inte framkalla någon ribba men hellre ser jag ett möte mot Tingsryd där alla har en vilja att vinna än möter Skellefteå och får bögstryk för att ingen har intresse av att spela hockey.

Det ska bli riktigt kul att se ett i stort sett nytt lag med några nygamla favoriter och förhoppningsvis guldkantas serielunken av en hel del vinster och andra minnesvärda händelser.

Nu finns det ju dock ett enormt ”om” för att första stycket ska bli verklighet, men det tar jag för givet att vi klarar :wink:
Jättebra skrivet! Förhoppningsvis får spelare som Pickard, Johner, Lidström m.fl. blodad tand när de märker hur kul det är att spela på Hovet!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Om vi går vi upp så kan det här så klart ha varit bra. Vi har fått banta ett för stort kansli, fått bort massa dökött och fått upp ögonen för dom risker som finns.

Det är dock ett jävligt stort OM.
Född till sportchef.
Skriv svar