KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: KS: Djurgårdens IF - Örebro HK, 29/3 - 2012.

Inlägg av sthlm19 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
sthlm19 skrev:Ser precis ut som vanligt. Allting. Och då har vi tagit 1p per match.
Det är fantastiskt hur inkompetenta vi är.
Håller inte med. Idag är det betydligt sämre än senaste fyra matcherna.
Självklart påverkade den usla starten enormt mycket.

Inte precis vad vi behövde.
Vi får vara glada att det inte är 0-2.
Kanske är turen på vår sida ikväll?
Själuppfyllande, lite ironiskt och jävligt skönt faktiskt.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sthlm19 skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
sthlm19 skrev:Ser precis ut som vanligt. Allting. Och då har vi tagit 1p per match.
Det är fantastiskt hur inkompetenta vi är.
Håller inte med. Idag är det betydligt sämre än senaste fyra matcherna.
Självklart påverkade den usla starten enormt mycket.

Inte precis vad vi behövde.
Vi får vara glada att det inte är 0-2.
Kanske är turen på vår sida ikväll?
Själuppfyllande, lite ironiskt och jävligt skönt faktiskt.
Ja, men någon gång i denna serie måste vi få med oss något. Ingen kan komma och säga att de andra lagen varit bättre än oss senaste matcherna. Oturen att träffa stolpe och missa klara chanser har direkt straffats när de fått ETT läge.

Sedan hade vi tur med 2 p borta mot Karlskoga, det är jag den första att erkänna.
Men borta Örebro var ett hån mot hela ishockeyn som sport i otur och jag trodde vi var kvitt efter det..

Så, jävligt skönt att leda lite oförtjänt med 2-1. Samtidigt ett bevis på hur snurrig denna värld är. Med denna utdelning tidigare hade vi legat 1:a i denna helvetesserie.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev:Gjorde Zibanejad verkligen en Tim Tebow? Är det verkligen läge för det? Att skoja till det? aja
Du gnäller fan i mig på allt. När spelarna inte "visar hjärta" är det hemskt, och när de uppenbart tar ut sin frustration i spelargången så är det åt helvete. När man gör en målgest efter ett viktigt mål är det också åt helvete.

Gå och gräv ned dig.
Säg den glädje som varar
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Tack, Mika... Tack för att du ger mig falska förhoppningar igen. Jag måste vara riktigt jävla dum även om intelligenstesten säger emot.
De kommer falla ihop nu i andra, Wesslau kommer släppa in ett skitmål och göra monsterräddningar.
Helvete...
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Får vi 3-1 slutar det 6-1. Blir det 2-2 blir det nerv.
Någon som vet om det är Rögle eller Timrå som dominerar? Gör TIK sitt jobb?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:
Jim Morrison skrev:Gjorde Zibanejad verkligen en Tim Tebow? Är det verkligen läge för det? Att skoja till det? aja
Du gnäller fan i mig på allt. När spelarna inte "visar hjärta" är det hemskt, och när de uppenbart tar ut sin frustration i spelargången så är det åt helvete. När man gör en målgest efter ett viktigt mål är det också åt helvete.

Gå och gräv ned dig.
HAHA. Jag är så jävla LEDS bara. Det är väl klart som in i helvete att det förjävligt om dom inte "visar hjärta" När har jag gnällt på det förresten? Och tycker du verkligen det är läge för att skoja till det med en "rolig målgest" i en sådan här match? Helt jävla seriöst? Jag kan verka gnällig, men jag har höga krav på spelare efter en sådan här jävla skitsäsong. RIKTIGT höga krav.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Verkar som grabbarna gillar att det ekar på Hovet. Håller fortfarande positiv attityd med mycket skrikande stöd men konstig nog verkar motsatsen funka bättre.

Kul observation: Många kiosker är igenbommade. Är vi i konkurs?!?
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Lidingö DIF skrev:Verkar som grabbarna gillar att det ekar på Hovet. Håller fortfarande positiv attityd med mycket skrikande stöd men konstig nog verkar motsatsen funka bättre.

Kul observation: Många kiosker är igenbommade. Är vi i konkurs?!?
Kioskerna är inte våra väl?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Lidingö DIF skrev:Kul observation: Många kiosker är igenbommade. Är vi i konkurs?!?
Är det verkligen våra kiosker? Vi har får väl inga pengar för vad som säljs?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Får vi 3-1 slutar det 6-1. Blir det 2-2 blir det nerv.
Någon som vet om det är Rögle eller Timrå som dominerar? Gör TIK sitt jobb?
10-4 i skott till Timrå efter första.
Själv sitter jag och följer DIF. Ska kanske titta lite på den på Hp´n nu i andra.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Acke83

Inlägg av Acke83 »

Later som att Timra har vart det battre laget, bremberg nara att satta en i PP. Vore underbart om han kan satta 3-4st
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

DIF_Soldier skrev:

Gå och gräv ned dig.
Du som är så smart och idiot förklarar alla som inte tycker som du borde väl veta att man inte kan gräva ner sig själv.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Rögle måste krokna någon gång...
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

Jim Morrison skrev:
DIF_Soldier skrev:

Gå och gräv ned dig.
HAHA. Jag är så jävla LEDS bara. Det är väl klart som in i helvete att det förjävligt om dom inte "visar hjärta" När har jag gnällt på det förresten? Och tycker du verkligen det är läge för att skoja till det med en "rolig målgest" i en sådan här match? Helt jävla seriöst? Jag kan verka gnällig, men jag har höga krav på spelare efter en sådan här jävla skitsäsong. RIKTIGT höga krav.
Jag tror att de spelar bättre när de får göra det. De tycker att det blir roligare att spela om de gör mål och visar glada känslor.
I det derbyt som Bombom gjorde mål så gnällde folk på att han inte visade känslor. Jag gillar att spelare visar känslor och målgester. Det visar glädje, då får laget också en bra känsla och det fortsätter så. Men vi alla tycker/tror olika.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Liveodds på 1,65 att inget lag når 5 mål. Det kan inte hända och om det händer måste det vara DIF och då är man nöjd i vilket fall.
Skriv svar