Challe Berglund

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av BaronVonDif »

Hawk skrev:Jepp det har inte blivit som vi ville, är allmäna idrotts klubbens horungar här och gnäller?

Om inte håll käften för fan. Låt grabbarna spela ihop sig, det gör man inte efter 7 matcher.
Allmänna Idrottsklubbens horungar har inte sett en hockey match sedan semin i våras, dom gnäller inte på sin hockey klubb utan skiter i den, tycker inte det bara är gnäll här utan även konstruktiv kritik och ifrågasättande vilket är ett tecken på att man bryr sig om klubben.
Senast redigerad av BaronVonDif den 2012-10-01 07:10:19, redigerad totalt 1 gånger.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Donkels
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Donkels »

sensei skrev:
Donkels skrev: Utveckla, utveckla det är bara en känsla jag har att Challe inte har en röd tråd i det han gör. Han var en vinnarskalle på isen men han saknar den kyla som behövs för att vara en ledare av rang utanför isen och online är han direkt kass men det delar han iofs. med dom flesta Svenska tränare då dynamiskt tänkande inte verkar ingå i Svenska Hockeyförbundets tränarutbildningar. Räcker det så eller?
Vad avses med online?

Förklara gärna också vad du menar med "dynamiskt tänkande", och hur det skiljer sig från statiskt tänkande.
Med "online" menar jag coachandet under match och dynamiskt tänkande Svenska ledares oförmåga att allt som oftast göra en förändring direkt utan istället så ska saker och överanalyseras tyvärr gäller det hela vårt samhälle som undertrycker egna initiativ utan vi ska helst alla vandra i samma fotspår - du vet den Svenska jantelagen!
Donkels

Inlägg av Donkels »

Och alla som hugger på mig fortsätt gärna med det för jag blöder inte till skillnad från DIF Hockey som tagit rygg på förra årets trend att inte kunna vinna två matcher i rad och i år spelar vi i Allsvenskan. Detta är fan inte acceptabelt!
Senast redigerad av Donkels den 2012-10-01 08:47:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

Det är inte Challes fel att spelarna inte gör mål. Skjuter vi mer än 40 skott är det väl ändå spelarna som ska få en bajspåse i brevlådan för att man inte prickar nätet?
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Hawk skrev:Jepp det har inte blivit som vi ville, är allmäna idrotts klubbens horungar här och gnäller?

Om inte håll käften för fan. Låt grabbarna spela ihop sig, det gör man inte efter 7 matcher.
Och när är det legitimt att "gnälla" då?

Lite som att ta hem målaren och begära att få svart färg på väggen, efter 7 dagar så märker du att det är vit färg. Hoppas du då att målaren skall upptäcka sitt misstag efter 10 dagar eller väntar du 30 dagar till innan du säger till?

Det är skillnad på om du kan se en tendens till förändring och jag tycker inte att det ser det minsta annorlunda ut i nån av de matcher som hittils spelats, och det gör mig mörkrädd. Lärde man sig inget av föregående säsongen.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Jepe

Välkommen Challe Berglund

Inlägg av Jepe »

Eriksson skrev:

Och när är det legitimt att "gnälla" då?

Lite som att ta hem målaren och begära att få svart färg på väggen, efter 7 dagar så märker du att det är vit färg. Hoppas du då att målaren skall upptäcka sitt misstag efter 10 dagar eller väntar du 30 dagar till innan du säger till?

Det är skillnad på om du kan se en tendens till förändring och jag tycker inte att det ser det minsta annorlunda ut i nån av de matcher som hittils spelats, och det gör mig mörkrädd. Lärde man sig inget av föregående säsongen.
Han kanske målar med grundfärg först för att den svarta färgen ska hålla längre!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Husmusen
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Husmusen »

Jag är helt övertygad om att vi inte kommer gå upp till Elitserien med Challe vid rodret.

Det kommer tyvärr ta flera år innan vi går upp igen. Jag hoppas ledningen satsar långsiktigt och inte gör vansinnessatsningar för att ta oss upp som ger ekonomiska bakslag. Fem år känns som en realistisk tidsram.

Sorgligt men det är vad jag tror.
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Jepe skrev: Han kanske målar med grundfärg först för att den svarta färgen ska hålla längre!

Haha.
Kan så vara, men man behöver inte vänta i 30 dagar innan man färdigstryker :-P
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

15 matcher.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Hajduk
Kontakt:

Inlägg av Hajduk »

Ja lite mer tid måste han nog ha. Målsättningen måste alltid vara att gå upp, annars kan det kvitta. Challe vet vilket ansvar han har och vad det här betyder för föreningen.
johan_80

Inlägg av johan_80 »

eee avgå nu... stort DIF hjärta usel tränare....
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Jag vet inte alltså...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Staten

Inlägg av Staten »

Hej Challe.
johan_80

Inlägg av johan_80 »

Jim Morrison skrev:Jag vet inte alltså...
vad vart du är eller?
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Man kan snacka om att spelarna måste få spela ihop sig och att Challe inte kan påverka det som händer på isen. Faktum är dock att tendenser är väldigt lika förra säsongen. Då snackade de flesta om att "jaja...gubbarna kommer igång till jul" och annat skitsnack. Bra lag brukar vara bra från början. Är det inte det försäsong är till för? Att spela ihop sig?

Nej Challe, du var en makalös spelare, ok travtippare och usel tränare. Förstår varför han inte fick ta över huvudansvaret i Djurgården förut...
Skriv svar