Det är ju det som gör tävlingen unik! Det finns ju en uppsjö med tippningstävlingar där man bara ska tippa 1,X,2. Eller varför inte bara spela på lången?Kentta skrev:Håller med här! Lite mer sport att tippa andra lag också, istället för bara sitt eget!-daniel- skrev:Håller inte med för fem jäkla öre...det här är ju riktig tippning när man kan analysera och försöka sätta sig in i lagen och formkurvor.
Att tippa "vem får flest bromsspår i kallingarna efter matchen, Hardy / Montén eller Micke?" eller "vem skjuter det första stolpskottet i den 3:e perioden" är ju bara total gissningslek.
Fortsätt, lilleman!
Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden
Re: Tippningstävlingen 2011/2012 - diskussionstråden
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag kan såfall också göra en tävling om det endast är unik som räknas. Här kommer fråga ett: Gissa vilken färg jag har på mina bruna strumpor?Edin skrev:Det är ju det som gör tävlingen unik! Det finns ju en uppsjö med tippningstävlingar där man bara ska tippa 1,X,2. Eller varför inte bara spela på lången?Kentta skrev:Håller med här! Lite mer sport att tippa andra lag också, istället för bara sitt eget!-daniel- skrev:Håller inte med för fem jäkla öre...det här är ju riktig tippning när man kan analysera och försöka sätta sig in i lagen och formkurvor.
Att tippa "vem får flest bromsspår i kallingarna efter matchen, Hardy / Montén eller Micke?" eller "vem skjuter det första stolpskottet i den 3:e perioden" är ju bara total gissningslek.
Fortsätt, lilleman!
Inte ett dugg unik! Har du aldrig spelat idiot-Jeopardy eller?-daniel- skrev:Jag kan såfall också göra en tävling om det endast är unik som räknas. Här kommer fråga ett: Gissa vilken färg jag har på mina bruna strumpor?Edin skrev:Det är ju det som gör tävlingen unik! Det finns ju en uppsjö med tippningstävlingar där man bara ska tippa 1,X,2. Eller varför inte bara spela på lången?Kentta skrev:Håller med här! Lite mer sport att tippa andra lag också, istället för bara sitt eget!-daniel- skrev:Håller inte med för fem jäkla öre...det här är ju riktig tippning när man kan analysera och försöka sätta sig in i lagen och formkurvor.
Fortsätt, lilleman!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- -daniel-
Måste ha missat det, tillsammans med "Are you smarter than a bowl of popcorn?".Edin skrev:Inte ett dugg unik! Har du aldrig spelat idiot-Jeopardy eller?-daniel- skrev:Jag kan såfall också göra en tävling om det endast är unik som räknas. Här kommer fråga ett: Gissa vilken färg jag har på mina bruna strumpor?Edin skrev:Det är ju det som gör tävlingen unik! Det finns ju en uppsjö med tippningstävlingar där man bara ska tippa 1,X,2. Eller varför inte bara spela på lången?Kentta skrev:Håller med här! Lite mer sport att tippa andra lag också, istället för bara sitt eget!-daniel- skrev:Håller inte med för fem jäkla öre...det här är ju riktig tippning när man kan analysera och försöka sätta sig in i lagen och formkurvor.
Fortsätt, lilleman!
Lugn gubbar.
Vad jag kan göra är ju att köra tippning av omgång varannan omgång, och unikt varannan omgång. Vad sägs om det?
Nästa stycke frågor kommer upp Måndag. Då är all rättning klar också.
Vad jag kan göra är ju att köra tippning av omgång varannan omgång, och unikt varannan omgång. Vad sägs om det?
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Det låter bra tycker jag!lilleman skrev:Lugn gubbar.

- -daniel-
Det låter anus, tycker jag.Kentta skrev:Det låter bra tycker jag!lilleman skrev:Lugn gubbar.
My way or the highway!

.
.
.
.
Nädå, kör på vad du vill.
.
.
.
.
.
Bara du väljer det jag vill.
Tycker också att förra årets tävling var roligare men "whatever you want" 

"Whatever you want"
- SirDIFalot
-daniel-
Tycker det är lika mycket gissningslek oavsett. Frågor som "Nämn en poänggörare för DIF idag" eller "Nämn en spelare som tar en utvisning i dagens DIF-match" "hur många mål blir det i dagens match" är betydligt roligare än att trycka 1x2 på övriga ES-matcher. Bryr mig inte ett piss om de andra lagen egentligen och det är mer en absolut gissning då alla i ES kan slå alla hela tiden. Trycker mest 1X2, på måfå. Min personliga uppfattning är dock bara att det är roligare att tippa DIF-relaterade saker, i alla fall som hör till DIF-matchen, kan ju handla om motståndarna där med.
Tycker det är lika mycket gissningslek oavsett. Frågor som "Nämn en poänggörare för DIF idag" eller "Nämn en spelare som tar en utvisning i dagens DIF-match" "hur många mål blir det i dagens match" är betydligt roligare än att trycka 1x2 på övriga ES-matcher. Bryr mig inte ett piss om de andra lagen egentligen och det är mer en absolut gissning då alla i ES kan slå alla hela tiden. Trycker mest 1X2, på måfå. Min personliga uppfattning är dock bara att det är roligare att tippa DIF-relaterade saker, i alla fall som hör till DIF-matchen, kan ju handla om motståndarna där med.
Expert.
Vad jag också kan göra är att ha två olika stycke frågor. En med 1,X,2 frågor och en med unika frågor. Båda värda lika många poäng. Man väljer bara vilken man vill svara på.
-
Jag tycker att vi gör så att rätt på 1x2 ger ett poäng, och att bonusen är värt två. Blir för mycket tur annars.lilleman skrev:Vad jag också kan göra är att ha två olika stycke frågor. En med 1,X,2 frågor och en med unika frågor. Båda värda lika många poäng. Man väljer bara vilken man vill svara på.
Kämpa lilleman!
Jag ser ett mönster...
- -daniel-
Då tycker vi helt enkelt olika, jag tycker som sagt det känns betydligt roligare att pricka ett rätt resultat bland andra matcher än att verkligen enbart gissa sig till olika frågor om DIF. Det ena blir en tippningstävling och den andra en gissningslek, men det är som sagt min åsikt.SirDIFalot skrev:-daniel-
Lillemans förslag kan nog fungera.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Är inne på Edinspåret. Tyckte tävlingen var roligare förra året med lite annorlunda frågor än 1x2.
Tycker dock inte man ska kunna välja mellan olika frågor varje omgång utan tror då snarare på varannan vecka principen. Ena veckan mera 1x2 och andra veckan lite varierade.
Men jag finner mig naturligtvis i lillemans beslut.
"Alltid oavsett, förevigt lilleman"
Tycker dock inte man ska kunna välja mellan olika frågor varje omgång utan tror då snarare på varannan vecka principen. Ena veckan mera 1x2 och andra veckan lite varierade.
Men jag finner mig naturligtvis i lillemans beslut.
"Alltid oavsett, förevigt lilleman"
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Dags att uppdatera tävlingen? Eller är lördagsomgången inställd?
Meta Machine:
Läs föregående sida
Läs föregående sida