Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Solna aik IF, 20/9 2011 | Derby 19.00

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev:
-daniel- skrev:1 av 2 avklarade. Snart är det dags.

Jävlar vad nervös jag är, studsar i stolen på kontoret. Folk tror jag knaprat amfetamin...
Jag ser matchen från hemmasoffan också. Blir knivigt för nerverna men fan så kul också! VABar idag så jag går hemma med barnen som är sjuka. Det är också en långsam dag. Snart är klockan 19.00!!
Jag skulle inte klara att se ett derby på TV när det gäller hockey, hade avlidit under första perioden. Känns på något fånigt sätt som att man kan påverka när man är på plats, och således blir man mer taggad än nervös.

Men hoppas du får en trevlig hemmakväll och att knoddarna kryar på sig! Annars kanske du kunde sätta dig i en taxi med barnen och åka till gnagaruppvärmningen och låta dem hosta lite så där lagom på sorkarna? Tyvärr är det väl lite för lång inkubationstid, men ändå...
Användarvisningsbild
Sjöwall

Inlägg av Sjöwall »

-daniel- skrev: Jag skulle inte klara att se ett derby på TV när det gäller hockey, hade avlidit under första perioden. Känns på något fånigt sätt som att man kan påverka när man är på plats, och således blir man mer taggad än nervös.
Jag såg alla fem derbyn från TV-soffan förra året och det var verkligen fruktansvärt... Håller med dig om att det känns som att man kan påverka när man är på plats. Just nu är jag så sjukt nervös men samtidigt taggad till tusen!
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Min profetia inför dagens match:

Period 1:
11.29 1-0 Marcus Nilson (D Tjärnqvist, Ottosson), i spel fem mot fyra
Skott: 10-8

Period 2:
04.13 2-0 Mattias Carlsson (Norman)
04.50 Begåvningsreserverna i AIK-klacken kastar in bengaler på isen. Matchen bryts i cirka 1,5 timmar och blir tyvärr tvingad att slutföras inför tomma läktare. Med ett undantag: Förre M-politikern och superdjurgårdaren Ulf Adelsohn får som ENDA person tillåtelse att se färdigt derbyt!
18.22 Boumedienne lägger en av hockeyhistoriens mest klara puckout. Så hög att den till och med nuddar taket i Globen!
18.45 2-1 Robert Rosén (Videll, Viklund), i spel fem mot tre
Skott: 12-14

Period: 3
1.07. Drygt en minut har spelats av den tredje perioden. I samband med en avblåsning filmas Ulf Adelsohn av Canal plus-teamet, med en stor påse chips i högernäven och tre chorizo-korvar i vänsternäven. Ölen? Den tappade han efter att ha halkat på ett bananskal som de stygga AIK:arna kastat inför matchen.
07.17 Gustaf Wesslau tvingas bryta matchen på grund av vätskebrist. Sandberg ersätter.
08.16 Hör och häpna: Derbyhjälten och IKONEN Pa Dembo Touray dyker upp! Oklart dock hur han tog sig igenom säkerhetsvakterna. Dembo slår sig direkt ned bredvid Ulf. En het ordväxling utbryter mellan de båda. Efter en stund lugnar det dock ned sig.
17.49 AIK har begärt timeout. Samtidigt spelas "Whatever you want" i högtalarna.
18.35 3-1 Jonas Almtorp (Ölvestad, Printz), mål i tom kasse
18.57 Dembo verkar redan ha tagit ut segern och sjunger "Kamala vesta" så att det ekar i hela Globen!
20.00 Matchen slut. Välförtjänt 3-1-seger för Djurgården. DIF-spelerna tackar Touray och Adelsohn på läktaren. Dembo hoppar jämfota av lycka, Ulf är dock inte helt nöjd. Han tycker att Wesslau definitivt borde ha tagit Roséns fjösare till skott. Enligt honom "en av de mest mediokra målvaktsingripanden jag någonsin sett".
Skott: 16-9
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-09-20 12:02:05, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mash

Inlägg av Mash »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3649866.ab

Något som kan vara sant? I så fall är det positivt och bara köra rakt in.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Mash skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 3649866.ab

Jo, kör på han och sikta på fingret... Tror inte det funkar. Alla målvakter lindar fingrar som fått lite olyckliga smällar. Inget allvarligt.
Expert.
Janzoo

Inlägg av Janzoo »

Är så otroligt nervös nu. För att slippa en besvikelse senare så är jag inställd på förlust, men vad jag tippar är en annan femma.

Jag hatar alltid början av säsongerna, då man inte vet vad fan som kan hända. Snälla skjut mig!
Mash

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev:

Jo, kör på han och sikta på fingret... Tror inte det funkar. Alla målvakter lindar fingrar som fått lite olyckliga smällar. Inget allvarligt.
Den lilla olyckliga smällen kan vi få att växa till den stora ''olyckliga'' smällen 8)
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Datsyuk_13 skrev:Min profetia inför dagens match:
Snyggt, tror det kan bli knivigt att få in alla de där tipsen dock. Märks i vilket fall att du är minst lika rastlös och nervös som jag är. ;)
Senast redigerad av -daniel- den 2011-09-20 12:56:55, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

Mash skrev:
SirDIFalot skrev:

Den lilla olyckliga smällen kan vi få att växa till den stora ''olyckliga'' smällen 8)
Nu ska vi inte vara lika vidriga som aih var igår! Visa att vi är lite finare och lite bättre. Vi vinner mao genom att vi är det bättre laget!

Sen ska vi såklart vara på fasth hela matchen och störa osv men inga jävla paveyfasoner!
Mash

Inlägg av Mash »

mb81 skrev:
Mash skrev:
SirDIFalot skrev:

Nu ska vi inte vara lika vidriga som aih var igår! Visa att vi är lite finare och lite bättre. Vi vinner mao genom att vi är det bättre laget!

Sen ska vi såklart vara på fasth hela matchen och störa osv men inga jävla paveyfasoner!
Nu snackar vi inte om någon klar överkörning av Fasth, men som Brodins genomskärare förra säsongen skulle sitta fint. Tråkigt att han är borta
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mash skrev:
mb81 skrev:
Mash skrev:
SirDIFalot skrev:

Nu snackar vi inte om någon klar överkörning av Fasth, men som Brodins genomskärare förra säsongen skulle sitta fint. Tråkigt att han är borta
#78 får offras på 10+match+mer. Skicka in honom med ett enda syfte. Åka fram till Fasth och klappa till honom så att han somnar en stund. Det är lika bra. (Ironiskt inlägg)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Att köra på målakten kommer med stor sannolikhet kosta mer än vad det smakar. Det mest troliga scenariot är att Fasth slår i isen, ligger och grinar lite för att påverka domaren, för att sedan resa sig och slutföra matchen utan problem - samtidigt tilldelas DIF ett matchstraff.

Men om vi nödvändigtvis måste krossa Fasth så sikta på knän alternativt huvud. Då ökar chansen att lille Viktor missar matchen för gott. Om vi har riktig tur kan han dessutom åka på en allvarlig långtidsskada! :D
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

B.I.B.A skrev:Om vi har riktig tur kan han dessutom åka på en allvarlig långtidsskada! :D
Det där håller jag dock inte med om. En lätt hjärnskakning i början av matchen skulle sitta perfekt, men att vara ute efter att förstöra någons karriär är att ta steget för långt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Varför inte bara försöka vinna på ett normalt sätt? Att ge grabben en till hjärnskakning vare sig den är lätt eller inte lär ju knappast förbättra hans framtida hockeylir oavsett.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mattias_87 skrev:
B.I.B.A skrev:Om vi har riktig tur kan han dessutom åka på en allvarlig långtidsskada! :D
Det där håller jag dock inte med om. En lätt hjärnskakning i början av matchen skulle sitta perfekt, men att vara ute efter att förstöra någons karriär är att ta steget för långt.
Vi är ironiska. Naturligtvis är vi inte ute efter att önska någons liv förstört. Det är en slags pre-game therapy antar jag. Det börjar kännas att matchen börjar snart. Kliar liksom lite i kroppen. KOM IGEN NU!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar