isolerad skrev:
Jag är fortfarande trög. Han säger ju i princip att DT får kosta vad han kosta vill? Han ger just det intrycket att DIF är beredda att betala vad som helst för DT.
Skickar snarare signalen till andra spelare: Kom inte hit! Det finns bara kaffepengar kvar efter DT!
Lite överdrivet..
Tycker du övertolkar det hela; Tjärnqvist är prio ett och en spelare DIF har velat ha X antal säsonger. Klart att han får kosta mer än någon random-back.
Ja, men det förstår jag väl också. Men samtidigt behöver man ju inte gå ut och säga det på det sättet han gör. Det går att säga snyggare.
Typ "DT är vår första prioritet och utöver det så letar vi efter en ersättare till Bartley".
Varför pratar han om pengar överhuvudtaget?
Vad jag är rädd för är att DIF ger ett monsterbud till DT och sen har pengar kvar till Lassen nr 2.
isolerad skrev:
Jag är fortfarande trög. Han säger ju i princip att DT får kosta vad han kosta vill? Han ger just det intrycket att DIF är beredda att betala vad som helst för DT.
Skickar snarare signalen till andra spelare: Kom inte hit! Det finns bara kaffepengar kvar efter DT!
Lite överdrivet..
Tycker du övertolkar det hela; Tjärnqvist är prio ett och en spelare DIF har velat ha X antal säsonger. Klart att han får kosta mer än någon random-back.
Ja, men det förstår jag väl också. Men samtidigt behöver man ju inte gå ut och säga det på det sättet han gör. Det går att säga snyggare.
Typ "DT är vår första prioritet och utöver det så letar vi efter en ersättare till Bartley".
Vad jag är rädd för är att DIF ger ett monsterbud till DT och sen har pengar kvar till Lassen nr 2.
Som påpekats tidigare är det ju ett förhandlingsknep; det viktigaste i en förhandling för den som sitter på kulorna är att ge intryck av att man har så lite att röra sig med som möjligt.
isolerad skrev:
Lite överdrivet..
Som påpekats tidigare är det ju ett förhandlingsknep; det viktigaste i en förhandling för den som sitter på kulorna är att ge intryck av att man har så lite att röra sig med som möjligt.
Återigen: Det är ju inte det intrycket man ger till DT nu. Snarare tvärtom.
Detta knep förutsätter ju att en spelare verkligen vill spela för DIF. Knappast ett sätt man lockar klasspelare.
Tror du Klasen valt Malmö om inte Stenbeck viftat med sina pengar?
isolerad skrev:
Lite överdrivet..
Återigen: Det är ju inte det intrycket man ger till DT nu. Snarare tvärtom.
Detta knep förutsätter ju att en spelare verkligen vill spela för DIF. Knappast ett sätt man lockar klasspelare.
Tror du Klasen valt Malmö om inte Stenbeck viftat med sina pengar?
Jag tror redan att DT sedan länge i praktiken är klar för DIF. Det är bara detaljer kvar i kontraktet och en underskrift som saknas.
Förstår inte riktigt vart du vill komma faktiskt...naturligtvis skulle inte Klasen valt Malmö om det inte var för pengarna.
Jag är med LHO här - det jag såg av Bartley var imponerande... offensivt. I defensiven var han en äkta färskvattenmatros. Jag undrar hur Nashville och framförallt Bartley själv tänker. Hyfsat markeringsspel i Allsvenskan imponerade inte.
Däremot var han en talang som kunde blomma ut, och en tilltänkt top 6-back, något vi nu saknar.
Jag är nöjd om man hittar en back som är mindre produktiv men bättre defensivt, bara denne är kapabel till att göra uppåt 20 poäng.
I NHL har ju lagen ofta special-teams spelare, inte helt otänkbart att Nashville har sett potentialen i Bartleys PP-spel och signar honom för att mestadels ta sig an den uppgiften.
Men jag håller med om att det man sett av hans defensiv knappast imponerade.
-daniel- skrev:I NHL har ju lagen ofta special-teams spelare, inte helt otänkbart att Nashville har sett potentialen i Bartleys PP-spel och signar honom för att mestadels ta sig an den uppgiften.
Jag skulle bli förvånad om Nashville ser någon roll alls för Bartley ännu. Troligtvis ses han som en chansning som får kämpa i AHL och kanske kan ta chansen.
Angående "special-team spelare" har de ju Ryan Ellis till nästa säsong som är en av världens mest lovande sådana.
-daniel- skrev:I NHL har ju lagen ofta special-teams spelare, inte helt otänkbart att Nashville har sett potentialen i Bartleys PP-spel och signar honom för att mestadels ta sig an den uppgiften.
Jag skulle bli förvånad om Nashville ser någon roll alls för Bartley ännu. Troligtvis ses han som en chansning som får kämpa i AHL och kanske kan ta chansen.
Mm men menade mest i AHL.. Vart väl ett 2-vägskontrakt för Bartley också så det är väl högst sannolikt att han åtminstone får börja i AHL.