Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
lajjnus

Re: Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Inlägg av lajjnus »

Någon som har mer exakta detaljer om varför tifot inte "tillåts"? Jag tycker läktaren är vår plats att uttrycka oss, samtidigt får det inte bli för mycket. Har aldrig hört talas om att ett tifo "förbjudits", låter ju helskumt ju. Intressant om någon vet mer om detta som sagt.
Biaas

Inlägg av Biaas »

Salas: Vad fan menar du med att det räcker med att gnagarna har ett tifo?

Eller det kanske är meningen, att hylla båda lagen med deras tifo?
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Försöker mig på en laguppställning såhär inför ödesmatchen.
Tar förgivet att Krüger blir borta.

Tjärnqvist - Otto - Mackan
Hannula - Zibanejad - Widing
Cehlin - Fimpen - Brodin
Kempe - Norman - Tim

Kronwall - Printz
Boumedienne - Eklund
Falk - Claesson

Owuya
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Försöker mig på en laguppställning såhär inför ödesmatchen.
Tar förgivet att Krüger blir borta.

Tjärnqvist - Otto - Mackan
Hannula - Zibanejad - Widing
Cehlin - Fimpen - Brodin
Kempe - Norman - Tim

Kronwall - Printz
Boumedienne - Eklund
Falk - Claesson

Owuya
:) Vi vinner.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Magnutz skrev: :) Vi vinner.
Jaaadu... har en rätt obehaglig känsla i kroppen. Ungefär som när Linkan vaknade till liv mot oss nere i Jönköping. [lefflan]Den här gången gäller det Zednik. Tror han tar av sig skridskoskydden till den här matchen och dess värre börjar leverera skaplig hockey och avgör med ett par baljor.[/lefflan]

Tur dock att Solnas i särklass bästa forward McDonalds (...) är skadad.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Biaas skrev:Salas: Vad fan menar du med att det räcker med att gnagarna har ett tifo?
Jag menade att det räcker att svarta armén har ett tifo vars fokus riktas mot aik. Vårt tifo behöver därför inte, och ska inte heller rikta allt fokus på aik. Det är bättre att stötta laget i hjärtat och kanske sedan hänga upp en liten hat-banderoll som sedan får hänga kvar under hela matchen.
erik_dif skrev:Jag hoppas inte du tror att det var DIF Hockey som hälsade "God Jul Horungar" och jag hoppas isåfall att du tyckte banderollen var äcklig.
Det är dock en jävla skillnad på en liten banderoll och ett stort tifo. Du borde seriöst fundera på hur man jämför saker och ting.

"Katter och elefanter är faktiskt ganska lika... Öhh, jag menar, dom båda har ju faktiskt fyra ben..."
Användarvisningsbild
JohanPez

Solna Aik IF Hockey - Djurgårdens IF, 15/2 2011

Inlägg av JohanPez »

Jag hörde från en kollega som brukar jobba som vakt att i stil med i julas skulle det bli en "grattis horungar"-banderoll.. Vet dock inte om den är vad som avses..
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Kan bara fylla i vad som sagts... Djurgården Hockey ska fan inte lägga sig i Fabrikens jobb. Med tanke på vissa spelare och ledare i våra leds inställning tll derbyn(saft&kaka-inställning) så börjar man ju undra vad Fabrikens budskap egentligen var.

"VI ÄR DJURGÅRDEN - Vi gillar inte ajk går fetbort då det hänvisar till ett annat Elitserielag. Vi ska fokusera på vårat! Det är ingen skillnad på ajk, Rögle eller Timrå."

Jävla mesande. Låt Fabriken sköta sitt jobb så sköter ni erat istället för att leka några jävla moralkärringar.

Vi supportrar hatar aik... Vi vill första deras fest.... Vi vill trycka ner äcklena så satans långt som det bara går... Frågan är vad DIF vill?
100% DJURGÅRDSJ***L
DIFnacka

Inlägg av DIFnacka »

Vad jag har hört så skulle banderollen lyda: "Grattis på födelsedagen horungar, i 120år har ni förpestat VÅR stad"
Ridderwall: " Vi har större klack kvar 20 minuter efter matchen än de andra har under hela sina matcher"
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

VI E INTE AIK...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

lajjnus skrev:Någon som har mer exakta detaljer om varför tifot inte "tillåts"? Jag tycker läktaren är vår plats att uttrycka oss, samtidigt får det inte bli för mycket. Har aldrig hört talas om att ett tifo "förbjudits", låter ju helskumt ju. Intressant om någon vet mer om detta som sagt.
Massvis med galgar, stora bilder på Hedman och Dulee, lite bombarjackor, vet inte exakt hur allt skulle genomföras men har sett insamlingslistan på det som skulle in. DIF hockey tyckte tydligen att det skulle kunna öka chanserna till kravaller...
Expert.
Mash

Inlägg av Mash »

Salas skrev:
Mash skrev:Tror ni att vi får vallgravar runt klacken? För om vi inte får det, jävlar vilken förnedring och diskriminering det blir :lol:
Det kommer att vara vallgravar vid vår och sorkarnas klack samt en "duk" på båda sidorna bredvid vår klack efter vallgraven för att göra det 110% omöjligt att komma över.
Riktigt bra är det, dels för att det blir säkert men framförallt för att sorkarna torskar ungefär ca 1500 långesidebiljetter (350 x 1500 = 525 000:-).
Haha, jävligt roligt att vi slapp vallgravar förra derbyt :lol: Och att sorkarna får det på deras hemmaderby, är faktiskt smått roligt.

Jag är så jäkla nervös inför morgondagen, känns som att ett SM guld står på spel. Helvete vad jag vill ha 3 poäng och trycka ner råttjävlarna till Allsvenskan!
lilleman

Inlägg av lilleman »

Nu lägger vi ner tifosnacket och fokuserar på matchen.

Håll ihop, sjung för DIF och röj! Kör! Älska DIF-hata aik!
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... sla-packet

NU KÖR VI!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Massvis med galgar, stora bilder på Hedman och Dulee, lite bombarjackor, vet inte exakt hur allt skulle genomföras men har sett insamlingslistan på det som skulle in. DIF hockey tyckte tydligen att det skulle kunna öka chanserna till kravaller...
Ha ha, fyfan vilken rolig syn det hade varit. Sorkarna hade gått i taket på andra sidan Globen :lol:
Men alltså även om idén är sjukt jävla rolig så förstår jag ändå Djurgårdens beslut. Man såg direkt vad som hände när God Jul horungar dök upp, och ett sånt här tifo hade kunnat liva upp stämningen något steg för mycket. Men det tar dock inte ifrån det roliga med idén, jag hade genomgått en äkta "rofl" om jag hade sett ett sådant tifo.

VI ÄR INTE aik!
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

DIFnacka skrev:Vad jag har hört så skulle banderollen lyda: "Grattis på födelsedagen horungar, i 120år har ni förpestat VÅR stad"
Jag tycker banderollen var väl generös med ordet "Grattis". Ett sjukt övertramp av DIF Hockey som lämnar fler frågor än något annat. Det borde inte vara alltför svårt att "ursäkta" sig i media med att säga att de inte visste något.
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Skriv svar