Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010
Hade nästan glömt bort hur det kändes att ta 3p!
HÄRLIGA DJURGÅRN'
HÄRLIGA DJURGÅRN'
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
SOLKLAR interference av Sandström på Jimmie, men Claesson tar ut Cehlin för att ge Luleå sista halmstrået. Dåligt.
att Luleåfansen inte ens har självdistans nog att inte sjunga sin modifierade klockan slår, när de hade hört originalet tre gånger tidigare. Patetiskt tragiskt.
att Luleåfansen inte ens har självdistans nog att inte sjunga sin modifierade klockan slår, när de hade hört originalet tre gånger tidigare. Patetiskt tragiskt.
Säg den glädje som varar
Rättvist och så jävla UNDERBART! Tack gubbar.
Ni som såg matchen: Vilka spelare ska lyftas fram? Riddarn gör en bra match på pappret, hur såg han ut?
Riddan var ok, men inte mer, inga direkta monster-räddningar eller så och fortfarande lite "jumpy" returer.... Kempe är nog min MVP denna match och ett stort plus till J20-grabbarna som kommer in från ingenstans och lirar helt utan rädsla eller nervositet!elklingo skrev:Ni som såg matchen: Vilka spelare ska lyftas fram? Riddarn gör en bra match på pappret, hur såg han ut?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ett insläppt på 25 skott tycker jag är mer än okej.Capcash skrev:Riddan var ok, men inte mer, inga direkta monster-räddningar eller så och fortfarande lite "jumpy" returer.... Kempe är nog min MVP denna match och ett stort plus till J20-grabbarna som kommer in från ingenstans och lirar helt utan rädsla eller nervositet!elklingo skrev:Ni som såg matchen: Vilka spelare ska lyftas fram? Riddarn gör en bra match på pappret, hur såg han ut?
Expert.
Riddarn var bra. Kommer inte ihåg någon småläskig retur alls faktiskt och målet kunde han inte göra något på. Håller med om att Kempe var MVP.Capcash skrev:Riddan var ok, men inte mer, inga direkta monster-räddningar eller så och fortfarande lite "jumpy" returer.... Kempe är nog min MVP denna match och ett stort plus till J20-grabbarna som kommer in från ingenstans och lirar helt utan rädsla eller nervositet!elklingo skrev:Ni som såg matchen: Vilka spelare ska lyftas fram? Riddarn gör en bra match på pappret, hur såg han ut?
Sen såklart +++ till grabbarna från J20.
Senast redigerad av kotten den 2010-12-07 21:28:48, redigerad totalt 1 gånger.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Jo givet, men det beror ju lite på vilka skott också! Det var rätt mkt rakt på och fortfarande dessa returer ut i slottet och jag mår psykiskt dåligt av... men visst, procentuellt så var han ju fullt godkänd!SirDIFalot skrev:Ett insläppt på 25 skott tycker jag är mer än okej.Capcash skrev:Riddan var ok, men inte mer, inga direkta monster-räddningar eller så och fortfarande lite "jumpy" returer.... Kempe är nog min MVP denna match och ett stort plus till J20-grabbarna som kommer in från ingenstans och lirar helt utan rädsla eller nervositet!elklingo skrev:Ni som såg matchen: Vilka spelare ska lyftas fram? Riddarn gör en bra match på pappret, hur såg han ut?
- SirDIFalot
Ett skott som han tar i bröstet är givetvis en bättre räddningen än en han kastar sig och räddar med plockhandsken. Är du en riktigt bra målvakt placerar du dig och läser spelet så pass snabbt och bra att du aldrig tvingas till "monster-räddningar" eller skott som du släpper returer på.Capcash skrev: Jo givet, men det beror ju lite på vilka skott också! Det var rätt mkt rakt på och fortfarande dessa returer ut i slottet och jag mår psykiskt dåligt av... men visst, procentuellt så var han ju fullt godkänd!
Expert.
Härligt med vinst! Tycker att det börjar synas lite tendenser till bättre passningsspel och hetare forwards, vilket resulterar i att vi faktiskt kan göra mål som inte bygger på backskott...
Bäst idag tycker jag att kedjan med Kempe, Krüger, Cehlin är. Stabila hela matchen och gjorde några bra power play. Klart plus även till juniorerna! Om nu bara gubbarna kan komma tillbaka med lite bättre energi så kan det nog bli riktigt hyggligt efter jul (och allra helst redan 2 dagar innan jul)
Bäst idag tycker jag att kedjan med Kempe, Krüger, Cehlin är. Stabila hela matchen och gjorde några bra power play. Klart plus även till juniorerna! Om nu bara gubbarna kan komma tillbaka med lite bättre energi så kan det nog bli riktigt hyggligt efter jul (och allra helst redan 2 dagar innan jul)
Sammanfattar denna match såhär. Idag jobbade vi som ett lag, som en enhet. Stor eloge till j20 grabbarna. Hoppas verkligen vi får se mer av dessa herrar.
Åh en sådan härlig daag!!!
Åh en sådan härlig daag!!!
Förbannat bra att knipa tre pinnar mot Sveriges största hybris-lag (ja, värre än gnihet)
-
Markus Kruger-Bäst på plan(igen).Nu med rätt gubbar runt sig oxå. Underbar seger!!!
Djurgårdens IF
Med Ridderwall mått mätt en supermatch. Klart bättre än Nilsson. Senast det hände var mot MODO...
Kempe/Krüger/Cehlin bäst tillsammans med Fimpen och Tim. Widing fortsätter åka sig till ett par två giftiga chanser per match att missa... Stackare! Lassen såg ok ut (!!) och Sörensen riktigt lovande.
Kempe/Krüger/Cehlin bäst tillsammans med Fimpen och Tim. Widing fortsätter åka sig till ett par två giftiga chanser per match att missa... Stackare! Lassen såg ok ut (!!) och Sörensen riktigt lovande.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
3 poäng som smakar fantastiskt jävla gott.
Tycker de flesta gör en bra match idag, och Riddarn kändes stabil. Länge sen man såg att allt klaffar i stort sett en hel match...
Tycker de flesta gör en bra match idag, och Riddarn kändes stabil. Länge sen man såg att allt klaffar i stort sett en hel match...