Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010
Re: Timrå IK - Djurgårdens IF, 30/10 2010
Tror att många spelare i laget har slappnat av omedvetet då både Nisse och Mackan har varit med i laget. Litat på att dom ska fixa mål och poäng. Nu var ingen med och då fick dom andra spelarna börja ta ansvar offensivt och göra mål.
Mer mål som 3-5 målet tack! 

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Fan vad jag älskar att ha rätt... Ge Tim Eriksson chansen för helvete, har ungefär 90% av mina inlägg handlat om. Nu när Nisse saknas så ser vi direkt vem ev dem två som presterar bäst. Eriksson lyfter, precis som han gjorde förra säsongen, en hel formation. Att sen lira honom med Norman och Kempe är dessutom ett rent genidrag. Han har sina stunder Hardy! Lirar inte de ihop även nästa match är det ren skandal.
Sen förtjänar våran andraformation en rejäl skopa hyllning. Widing blir bara vassare och vassare och är en av de bästa anfallarna idag. Krüger visar att han fortfarande kan, och Tjärna är Elitseriens Tomas Holmström.
Nu till de negativa delarna. Brodin skämmer återigen ut sig och bara fortsätter bevisa att jag även har rätt i detta fallet. Kass med pucken, idiotiska utvisningar och ingen som helst smartness i spelet. Han är helt enkelt inte smart nog att lira på den här nivån. Falk är för dålig skridskoåkare och det smärtar mig att säga att han inte längre håller för ett Elitserielag.
Sen så gör Boumedienne en av sina sämre insatser och är klart sämsta back idag. Helt okej i anfallszon, men i försvarszon?
Va pysslar karln med?
Men känns skönt att säga att detta var ett steg framåt för en gångs skull. Enklare ur egen zon och mer puckar på kassen. Tråkigt med Nisses skada, men faktum är att han enbart tar bort sin kedja match efter match. Han skulle bänkats tidigare... Tyvärr får jag väl lägga till!
Sen förtjänar våran andraformation en rejäl skopa hyllning. Widing blir bara vassare och vassare och är en av de bästa anfallarna idag. Krüger visar att han fortfarande kan, och Tjärna är Elitseriens Tomas Holmström.
Nu till de negativa delarna. Brodin skämmer återigen ut sig och bara fortsätter bevisa att jag även har rätt i detta fallet. Kass med pucken, idiotiska utvisningar och ingen som helst smartness i spelet. Han är helt enkelt inte smart nog att lira på den här nivån. Falk är för dålig skridskoåkare och det smärtar mig att säga att han inte längre håller för ett Elitserielag.
Sen så gör Boumedienne en av sina sämre insatser och är klart sämsta back idag. Helt okej i anfallszon, men i försvarszon?

Men känns skönt att säga att detta var ett steg framåt för en gångs skull. Enklare ur egen zon och mer puckar på kassen. Tråkigt med Nisses skada, men faktum är att han enbart tar bort sin kedja match efter match. Han skulle bänkats tidigare... Tyvärr får jag väl lägga till!
100% DJURGÅRDSJ***L
- Lee Harvey Oswald
SirDIFalot skrev: Förstår inte överhuvudtaget kritiken mot BomBom.
Sätt dig ner i lugn & ro, titta igenom denna match en gång till & framför allt då DIF:s spel i egen zon.
Då kommer du märka att en viss No.78 gång på gång istället för att välja den enkla säkra lösningen ut ur zon väljer att vända tillbaka med pucken ner i sarghörnet eller bakom eget mål.
Ofta med följd att en trött DIF 5:a blir kraftigt nedtryckta i egen zon & motståndarna skapar farliga målchanser alt, DIF dra på sig en 2:a.
Vi har inte råd att bjuda på sånt i varje match, det är de små detaljer som avgör vart poängen hamnar.
Bombom är iofs långt ifrån ensam om detta kletande med puck, men han ska ju vara en av våra 4:a första backar.
Då får man inte drälla som han gör
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fan vad nöjd jag är att jag valde att åka till Timrå denna kväll. Fullkomligt crazy resa upp dit, galen match, med rätt skönt drag på bortasektionen. Nu dags att slagga i Sundsvall, och tidigt tåg till Gävle imorgon.
Vem var det som nämnde måltorka?
Hur lät vi på tv? Hördes vi någonting?
Ja det var så jävla enkelt!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Klacken hördes hela matchen !lilleman skrev:Fan vad nöjd jag är att jag valde att åka till Timrå denna kväll. Fullkomligt crazy resa upp dit, galen match, med rätt skönt drag på bortasektionen. Nu dags att slagga i Sundsvall, och tidigt tåg till Gävle imorgon.
Då stämnde det jag trodde. Det var riktigt skönt drag på bortasektionen.warrant skrev:Klacken hördes hela matchen !lilleman skrev:Fan vad nöjd jag är att jag valde att åka till Timrå denna kväll. Fullkomligt crazy resa upp dit, galen match, med rätt skönt drag på bortasektionen. Nu dags att slagga i Sundsvall, och tidigt tåg till Gävle imorgon.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Men är det någonstans det gnälls på BomBom annat än just på det här forumet? Känns som en klassik så kallad forumtrend som har växt sig stark bara.
Angånde kedjorna..
Ölvestad-Otto-Cehlin,
Känns lite märkligt när man sätter den som varit hetast med Jimmie och Otto för att "belöna" den spelaren typ, och den spelaren blir bara nerdragen i deras form, läs Tjärnqvist och Nilson som varit dålig när man placerats där. Cehlin gör det OK men var bättre med andra spelare. Dock gör både Otto och Jimmie stora kliv idag vilket är bra.
Tjärnqvist-Krüger-Widing.
Lite kontinuitet här för helvete. Den har ju egentligen alla ingredienser. När Ekman kommer tillbaka kan man väl placera honom som forward i någon av de andra kedjorna, förslagsvis tredjekedjan.
Eriksson-Norman-Kempe
Kämpar på bra och jobbar. Vet inte vad är med just mina hockeyögon men har svårt att se varför bland annat Jockmaniac hyllar Tim till skyarna och claimar att han haft rätt om något. Men aja... Väl fungerande kedja idag. (Och nej Jockmaniac du behöver inte ösa på en lista med saker han gör bra, känns som vi redan diskuterat det, det som är pro-Tim hävdar att han har bra spelsinne och lyfter sina medspelare typ och jag som ogillar honom hävdar att han bara snurrar i hörnen och kommer ingen vart, känns menlöst att fortsätta tugga om det)
Brodin-Falk-Eklund
Känns som en klassik fjärdekedja med två brunkare som gör det som det ska göra, spelar fysiskt och drar idag bara på sig en utvisning, vilket är bra, dessutom krockar väl Brodin mer med målvakten snarare än att det skulle vara en tackling? Anyways håller inte med Jockmaniac om att Falk skulle vara slut, killen duger mer än väl som center i en fjärdekedja med två brunkare bredvid sig, vilket också hans plus/minus som är (överlägset)bäst i hela laget bevisar.
Angånde kedjorna..
Ölvestad-Otto-Cehlin,
Känns lite märkligt när man sätter den som varit hetast med Jimmie och Otto för att "belöna" den spelaren typ, och den spelaren blir bara nerdragen i deras form, läs Tjärnqvist och Nilson som varit dålig när man placerats där. Cehlin gör det OK men var bättre med andra spelare. Dock gör både Otto och Jimmie stora kliv idag vilket är bra.
Lite kontinuitet här för helvete. Den har ju egentligen alla ingredienser. När Ekman kommer tillbaka kan man väl placera honom som forward i någon av de andra kedjorna, förslagsvis tredjekedjan.
Eriksson-Norman-Kempe
Kämpar på bra och jobbar. Vet inte vad är med just mina hockeyögon men har svårt att se varför bland annat Jockmaniac hyllar Tim till skyarna och claimar att han haft rätt om något. Men aja... Väl fungerande kedja idag. (Och nej Jockmaniac du behöver inte ösa på en lista med saker han gör bra, känns som vi redan diskuterat det, det som är pro-Tim hävdar att han har bra spelsinne och lyfter sina medspelare typ och jag som ogillar honom hävdar att han bara snurrar i hörnen och kommer ingen vart, känns menlöst att fortsätta tugga om det)
Brodin-Falk-Eklund
Känns som en klassik fjärdekedja med två brunkare som gör det som det ska göra, spelar fysiskt och drar idag bara på sig en utvisning, vilket är bra, dessutom krockar väl Brodin mer med målvakten snarare än att det skulle vara en tackling? Anyways håller inte med Jockmaniac om att Falk skulle vara slut, killen duger mer än väl som center i en fjärdekedja med två brunkare bredvid sig, vilket också hans plus/minus som är (överlägset)bäst i hela laget bevisar.
Expert.
Tycker att vi har ett jäkla överflöd av forwards.. Svårt att tänka sig var Nilson och Ekman ska få plats i dagens uppställning då många lirade riktigt bra. Blir något att klura på!
-
Det som är skönt med att ha Falk inne är att man får tre backar på isen! Men likförbannat så blir vi fastlåsta i egen zon och det blir farligt framförallt i andra perioden.SirDIFalot skrev:Men är det någonstans det gnälls på BomBom annat än just på det här forumet? Känns som en klassik så kallad forumtrend som har växt sig stark bara.
Angånde kedjorna..
Ölvestad-Otto-Cehlin,
Eriksson-Norman-Kempe
Brodin-Falk-Eklund
Tim Eriksson har vi som sagt diskuterat tillräckligt men argumentet om att han bara snurrar i hörnen är ett rent faktafel om man ser till matchen idag. Var det någon i den kedjan som pysslade med det idag så var det Kempe. Tim Eriksson var den som lirade mest rejält mot kassen och fick mest utträttat. Den kedjan överlag, var den bästa, och den som följde direktiven om att spela enkelt in mot målet mest av samtliga idag.
100% DJURGÅRDSJ***L
- Lee Harvey Oswald
Tror att många (iaf jag) minns Josef som en stabil rejäl back med bra offensiv.SirDIFalot skrev: Men är det någonstans det gnälls på BomBom annat än just på det här forumet? Känns som en klassik så kallad forumtrend som har växt sig stark bara.
Stabil är inte en passande beskrivning på hur han spelar i egen zon nu.
Så kanske har jag byggt upp en felaktig förväntan på Josef.
Som det blivit hittills har Bombom blixtrat till några gånger i anfallszon men skapat en väldig oreda i egen zon helt i onödan.
Josef agerar som att han har lite mer tid på sig än vad han faktiskt har.
Till skillnad mot Lassen så tror jag Bombom kan plocka fram ett mer rejält spel, tror han har det i sig.
Gäller att jobba vidare bara & försöka minimera misstagen.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Därför jag gärna ser lite kontinuitet med honom och Honken, eller honom och Kronwall. Eller Kronwall-Honken.Lee Harvey Oswald skrev:Tror att många (iaf jag) minns Josef som en stabil rejäl back med bra offensiv.SirDIFalot skrev: Men är det någonstans det gnälls på BomBom annat än just på det här forumet? Känns som en klassik så kallad forumtrend som har växt sig stark bara.
Stabil är inte en passande beskrivning på hur han spelar i egen zon nu.
Så kanske har jag byggt upp en felaktig förväntan på Josef.
Som det blivit hittills har Bombom blixtrat till några gånger i anfallszon men skapat en väldig oreda i egen zon helt i onödan.
Josef agerar som att han har lite mer tid på sig än vad han faktiskt har.
Till skillnad mot Lassen så tror jag Bombom kan plocka fram ett mer rejält spel, tror han har det i sig.
Gäller att jobba vidare bara & försöka minimera misstagen.
Nu känns det som vi sprider ut våra tre starka backar i varsitt backpar med Honkne, Kronwall och BomBom. Vilket lett till att vi har tre backpar där det kan gå lite hursomhelst i.
Hoppas man kan våga satsa på typ Lassen-Eklund i ett tredjepar och toppa lite mer i de första, sen är det ju spännande hur det blir med Ragnarsson, om han kommer ersättas eller inte. Eller om hans ens lägger av, varken att det är axeln som är paj igen eller att han lägger av är ju bekräftat från DIF.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Kände mig också säker på seger idag men vågade inte skriva något.Salas skrev:Skönt som fan att magkänslan hade rätt idag!Salas skrev:Jag har i snart två veckor känt på mig att det ska vända mot just Timrå borta. Vet inte varför, men på något sätt så känner jag mig helt säker på att vi besegrar Timrå imorgon.
Hoppas att min magkänsla har rätt även den här gången... Sällan att jag har fel när jag känner så här.
Mycket bra spel idag och jag hoppas att det lossnar nu. En grym laginsats idag och mer av detta önskas i framtiden.
Nu har vi en möjlighet att kunna haka på övre halvan med SSK och AIK hemma till veckan. Dessa två matcher avgör mycket för vår fortsatta resten av serien.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Undra om Nilson är tillbaka till tisdag, annars är det som sagt en väldigt långdragen förkylning!
Nilson - Ottosson -Ölvestad
Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Holmqvist-Boumedienne
Eriksson - Norman - Kempe
Eklund-Lassen
Cehlin - Eklund - Brodin
Falk-Deilert
Även fast Falk har +5 i +/- statistiken tyckte jag att det gick otroligt segt idag för honom, och det är ofta han inte följer med upp i anfallen utan har en tendens att stanna upp lite vid blå.. Fast det behövs ju det också. Svårt!
Nilson - Ottosson -Ölvestad
Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Krüger - Widing
Holmqvist-Boumedienne
Eriksson - Norman - Kempe
Eklund-Lassen
Cehlin - Eklund - Brodin
Falk-Deilert
Även fast Falk har +5 i +/- statistiken tyckte jag att det gick otroligt segt idag för honom, och det är ofta han inte följer med upp i anfallen utan har en tendens att stanna upp lite vid blå.. Fast det behövs ju det också. Svårt!
Tim E är i mitt tycke kraftigt underskattad.
Helt okej handleder och benen går hela tiden på honom.
Måste vara ruggigt jobbig att möta.
Personligen tycker jag han uträttar betydligt mer än både Ekman och Widing gör.
Att kvällens tredjekedja borde få fortsätta att lira tillsammans ser jag som självklart.
Ställer mig dock fortfarande mycket tveksam till att lira Krüger som center, men det är en helt annan historia och det skall sägas att jag inte vill Se Ekman eller Eklund i den rollen heller.
Tyvärr känns det lite grand som att de spelare som hattat mellan center och forward är de som kanske inte producerat så mycket som man hoppats på t ex Ekman och Krüger.
Nästa vecka = Ödets vecka.
Det bara skall vara två vinster och blir detta utfallet ser det genast ljusare ut, men vi vet ju alla hur vi presterar "när vi bara skall vinna". *suck*
Helt okej handleder och benen går hela tiden på honom.
Måste vara ruggigt jobbig att möta.
Personligen tycker jag han uträttar betydligt mer än både Ekman och Widing gör.
Att kvällens tredjekedja borde få fortsätta att lira tillsammans ser jag som självklart.
Ställer mig dock fortfarande mycket tveksam till att lira Krüger som center, men det är en helt annan historia och det skall sägas att jag inte vill Se Ekman eller Eklund i den rollen heller.
Tyvärr känns det lite grand som att de spelare som hattat mellan center och forward är de som kanske inte producerat så mycket som man hoppats på t ex Ekman och Krüger.
Nästa vecka = Ödets vecka.
Det bara skall vara två vinster och blir detta utfallet ser det genast ljusare ut, men vi vet ju alla hur vi presterar "när vi bara skall vinna". *suck*