Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010
Re: Djurgårdens IF - Frölunda HC, 16/10 2010
Den fixering vid att lira Ekman och Widing tillsammans kanske inte är någon bra ide.
Kan vara läge att sära på dem kan tyckas och pröva något i still med Krüger - Ekman - Tjärnqvist och sedan låta Otto lira med Mackan och Ölvestad.
Kan vara läge att sära på dem kan tyckas och pröva något i still med Krüger - Ekman - Tjärnqvist och sedan låta Otto lira med Mackan och Ölvestad.
Ingen vidare bra match men jämför man med tidigare insatser så finns ändå vissa ljuspunkter. Det mest positiva tycker jag är att alla 4 kedjor stundtals lyckas skapa tryck, något som ingen lyckades i början. Dessutom tycker jag att slarvet i egen zon har minskat och det känns lite tryggare.
Det behöver fortfarande jobbas på att hålla farten en hel match, det är då vi är som mest jobbiga att möta! Ekman och Widing är fortfarande långt ifrån sina bästa nivåer men jag är övertygad om att det kommer att släppa. Såhär är det alltid, ingen spelare är på topp hela serien och inget lag har samtliga spelare på topp samtidigt. Nilson startade likvärdigt första 10 förra året och alla vet vad som hände sen. Det finns en anledning till att det alltid snackas om kontinuitet och det är för att det tar tid att hitta sin plats i nya lag. Jag tycker att det är skönt att laget fortfarande har potential att växa i. Nu har vi tagit 10p på 5 matcher och sålänge den poängskörden fortsätter tycker jag att det känns okey att vissa smyger igång och närmar sig toppform runt jul och framåt, då blir vi farliga!
Det behöver fortfarande jobbas på att hålla farten en hel match, det är då vi är som mest jobbiga att möta! Ekman och Widing är fortfarande långt ifrån sina bästa nivåer men jag är övertygad om att det kommer att släppa. Såhär är det alltid, ingen spelare är på topp hela serien och inget lag har samtliga spelare på topp samtidigt. Nilson startade likvärdigt första 10 förra året och alla vet vad som hände sen. Det finns en anledning till att det alltid snackas om kontinuitet och det är för att det tar tid att hitta sin plats i nya lag. Jag tycker att det är skönt att laget fortfarande har potential att växa i. Nu har vi tagit 10p på 5 matcher och sålänge den poängskörden fortsätter tycker jag att det känns okey att vissa smyger igång och närmar sig toppform runt jul och framåt, då blir vi farliga!
Mario Kempe till canal +
– Jag trivs jättebra, jag har hållit på Djurgården hela livet, så det har alltid varit en dröm att få spela för Djurgården.
Iofs en gammal nyhet men skillnaden idag tror jag är inte bara att vi spelar bättre hocket utan vi har spelare som brinner för laget. Frölunda hade det för några år sen men har tappat det konceptet och öppnat plånboken rejält på senare år.
+ Kronwall
+ Kempe
+ Ölvestad
– Jag trivs jättebra, jag har hållit på Djurgården hela livet, så det har alltid varit en dröm att få spela för Djurgården.
Iofs en gammal nyhet men skillnaden idag tror jag är inte bara att vi spelar bättre hocket utan vi har spelare som brinner för laget. Frölunda hade det för några år sen men har tappat det konceptet och öppnat plånboken rejält på senare år.
+ Kronwall
+ Kempe
+ Ölvestad
DULEE ÅKER IN I ÅR!
Stundtals mycket härlig match, men ack så segt det går ibland. Lite fler matcher i benen och det kommer gå så mycket bättre. Det här är bara början.
Men måste säga att det var sista gången jag satt på "aktiv" sittplats, fyfan vad tröga ni är i stort sett hela matchen, undantaget tredje perioden.
Stundtals mycket härlig match, men ack så segt det går ibland. Lite fler matcher i benen och det kommer gå så mycket bättre. Det här är bara början.
Men måste säga att det var sista gången jag satt på "aktiv" sittplats, fyfan vad tröga ni är i stort sett hela matchen, undantaget tredje perioden.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kempe visar återigen att han är bäst i laget för stunden och får äntligen utdelning. Nu lär väl alla trångsynta jävlar härinne inse det.
- Ragge spelade stabilt och visade inga tecken på smärta. Satte nivån direkt.
- Tim Eriksson får äntligen spela och gör det med besked. Given i framtiden.
- Kronwall sätter tonen framför mål. Hårda crosscheckingar i BP och markerar att "Här ska du fan inte vara!" BRA!
- Lassen fortsatt svag.
- Printz fortsatt den som får sköta uppspelen.
- Mark är OK - för många returer.
- Widing bra fart och slit. Ekman fortfarande usel.
- Ottos bästa tempo hittills.
- Usel tredjeperiod.
- Hardy och Kronwall visar att dåligt spel inte accepteras. BRA!
- Bom-Boms bästa match.
- Ragge spelade stabilt och visade inga tecken på smärta. Satte nivån direkt.
- Tim Eriksson får äntligen spela och gör det med besked. Given i framtiden.
- Kronwall sätter tonen framför mål. Hårda crosscheckingar i BP och markerar att "Här ska du fan inte vara!" BRA!
- Lassen fortsatt svag.
- Printz fortsatt den som får sköta uppspelen.
- Mark är OK - för många returer.
- Widing bra fart och slit. Ekman fortfarande usel.
- Ottos bästa tempo hittills.
- Usel tredjeperiod.
- Hardy och Kronwall visar att dåligt spel inte accepteras. BRA!
- Bom-Boms bästa match.
Säg den glädje som varar
Vi vann! 7p på 3 matcher är jag nöjd med sett till säsongsinledningen.
Som tidigare inlägg sagt så skapar alla fyra femmorna till och från något produktivt och jag tycker även att vi spelar framförallt stabilt bakåt och inte släpper till en massa lägen som får mitt hjärta att vilja tränga ut sig genom näshålan.
Tycker man kan skönja att Tim tagit petningen på rätt sätt. Kan inte vara lätt för Hardy att formera kedjorna nu utan att peta någon av de lite mer välbetalda spelarna.
Som tidigare inlägg sagt så skapar alla fyra femmorna till och från något produktivt och jag tycker även att vi spelar framförallt stabilt bakåt och inte släpper till en massa lägen som får mitt hjärta att vilja tränga ut sig genom näshålan.
Tycker man kan skönja att Tim tagit petningen på rätt sätt. Kan inte vara lätt för Hardy att formera kedjorna nu utan att peta någon av de lite mer välbetalda spelarna.
- Blå Helgonet
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Kontakt:
Ni som e från Göteborg
åker alltid hem med sorg
Ni som e från Göteborg
hej, hej, hej!

åker alltid hem med sorg
Ni som e från Göteborg
hej, hej, hej!

Blue Saints...
Kom nyss hem från Hovet.
Var ingen match som kommer att minnas i några decennium direkt, men 3 poäng är 3 poäng. Vi bjuder in ett bedrövligt frölunda i matchen genom att sluta åka i 3:e.
Härligt att se Ragge tillbaks, vilken kung till kapten han är. Gammal är äldst. Kronwall och sen givetvis poängmaskinen för kvällen, Kempe var också kul att se. Kul att det tände till lite på läktarna också i 3:e.
Frölunda åker ur i år som det ser ut i nuläget.
Var ingen match som kommer att minnas i några decennium direkt, men 3 poäng är 3 poäng. Vi bjuder in ett bedrövligt frölunda i matchen genom att sluta åka i 3:e.
Härligt att se Ragge tillbaks, vilken kung till kapten han är. Gammal är äldst. Kronwall och sen givetvis poängmaskinen för kvällen, Kempe var också kul att se. Kul att det tände till lite på läktarna också i 3:e.
Frölunda åker ur i år som det ser ut i nuläget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Hoppas att BomBom har satt sin personliga standardnivå nu då, riktigt fint lir idag tycker jag. För Staffan kommer det ta ett par matcher innan stor-rink liret sitter ordentligt, men bra förstamatch i stort. Vääldigt vikiga tre poäng! 

Tyckte vi spelade helt okej idag ändå. Klart att vi kan lira bättre men det var bra mycket bättre idag än tidigare matcher. Nu måste vi bara kunna stänga matchen lite tidigare så vi slipper dessa nerviga sista minuter.
Kronwall är förövrigt kung! I slutsekunderna lyfter han enkelt bort forwarden med pucken och slår iväg pucken nästan i mål. Ölvestad krigade också riktigt bra idag, kul att se Jimmie i bra form
. Kempe gjorde 2 mål och det är bra. Mark fortsätter att övertyga även om returerna är många så är ju inte målen i egen kasse det. 
Kul match och sköna 3 poäng.
Dagens minus går till Timrå. Hur fan kan AIK slå dem borta med 4-1. Gör om gör rätt!
Kronwall är förövrigt kung! I slutsekunderna lyfter han enkelt bort forwarden med pucken och slår iväg pucken nästan i mål. Ölvestad krigade också riktigt bra idag, kul att se Jimmie i bra form

Kul match och sköna 3 poäng.
Dagens minus går till Timrå. Hur fan kan AIK slå dem borta med 4-1. Gör om gör rätt!
- Lee Harvey Oswald
Ett steg framåt, Kronwall & Ragge går in & höjer upp nivån på spelet i egen zon direkt!
Blytunga 3p!
Cehlins 2-1 är ett fantastiskt kliniskt avslut, ishockeykonst helt enkelt!
Kul att Kempe till slut fick utdelning för allt slit
Men det finns massor kvar att jobba på.
Det kommer bli ett hästjobb att plocka de poäng som behövs för att avancera uppåt i tabellen till säkrare mark.
Vi möter alltså seriens just nu (tillsammans med ssk) sämsta & ofarligaste lag, på hemmais,
Men släpper ändå till 33 skott (3-14 i 3:e).
Nåt mentalt grundläggande är fel i DIF, tror knappast att spelarna är sämre konditionstränade denna säsong jämfört med 09/10.
DIF blir ett passivt, stillastående pucktittande lag så fort man hamnar i ledning i matcherna.
Det har sett ut så här i alla 11 matcher 10/11.
No 3 på ryggen, vem är det?
Hört ett elakt rykte om att det skulle vara Nisse Ekman, kan ju inte stämma.
Bly i byxorna, vek & tunn i närkamperna & flås som en gammal A-lagare/Bajare.
Grymt besviken hittills på Nisse.
Blytunga 3p!
Cehlins 2-1 är ett fantastiskt kliniskt avslut, ishockeykonst helt enkelt!
Kul att Kempe till slut fick utdelning för allt slit
Men det finns massor kvar att jobba på.
Det kommer bli ett hästjobb att plocka de poäng som behövs för att avancera uppåt i tabellen till säkrare mark.
Vi möter alltså seriens just nu (tillsammans med ssk) sämsta & ofarligaste lag, på hemmais,
Men släpper ändå till 33 skott (3-14 i 3:e).
Nåt mentalt grundläggande är fel i DIF, tror knappast att spelarna är sämre konditionstränade denna säsong jämfört med 09/10.
DIF blir ett passivt, stillastående pucktittande lag så fort man hamnar i ledning i matcherna.
Det har sett ut så här i alla 11 matcher 10/11.
No 3 på ryggen, vem är det?
Hört ett elakt rykte om att det skulle vara Nisse Ekman, kan ju inte stämma.
Bly i byxorna, vek & tunn i närkamperna & flås som en gammal A-lagare/Bajare.
Grymt besviken hittills på Nisse.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tre underbart skona och rattvisa poang idag aven om vi vek ned oss i tredjeperioden.
Tycker inte ni ska klaga pa Marks returer, jag tycker han ar grym! Backsidan sag riktigt, riktigt bra ut idag ocksa, typ alla spelade ju bra?! Extra plus till Ragge saklart som gar in och visar varfor han fatt mycket fortroende i NHL under manga ar. Kronwall gor en fin debut och BomBom sin basta match!
Framat gar mina plus till Cehlin som ar inblandad i mycket och gor ett fantastiskt snyggt mal, och till Kempe som antligen far utdelning.
Minus som vanligt till Nisse och Widing. Jag hoppas verkligen Brodin och Fimpen eller nagon tar deras platser i fortsattningen. De bidrar inte med ett skit och nu ar man nastan radd for att de ska dra ner Mackan i trasket ocksa.
Samtidigt verkar trenden ganska tydlig med att aldre spelare behover ett par manader pa sig for att borja spela riktigt bra. Utom for Ragge da som ar Gud och bestammer sjalv nar han ska vara bra (las: jamt). Och om de nu inte kan spela bra en hel sasong sa ser jag dem hellre bra andra halvan av sasongen an nu.
Fett minus till Olvestad som drog pa sig en overkligt onodig utvisning med 65 sekunder kvar av matchen. Jag som bettat 2000kr pa DIF var lite extra onojd med honom da...
Tycker inte ni ska klaga pa Marks returer, jag tycker han ar grym! Backsidan sag riktigt, riktigt bra ut idag ocksa, typ alla spelade ju bra?! Extra plus till Ragge saklart som gar in och visar varfor han fatt mycket fortroende i NHL under manga ar. Kronwall gor en fin debut och BomBom sin basta match!
Framat gar mina plus till Cehlin som ar inblandad i mycket och gor ett fantastiskt snyggt mal, och till Kempe som antligen far utdelning.
Minus som vanligt till Nisse och Widing. Jag hoppas verkligen Brodin och Fimpen eller nagon tar deras platser i fortsattningen. De bidrar inte med ett skit och nu ar man nastan radd for att de ska dra ner Mackan i trasket ocksa.
Samtidigt verkar trenden ganska tydlig med att aldre spelare behover ett par manader pa sig for att borja spela riktigt bra. Utom for Ragge da som ar Gud och bestammer sjalv nar han ska vara bra (las: jamt). Och om de nu inte kan spela bra en hel sasong sa ser jag dem hellre bra andra halvan av sasongen an nu.
Fett minus till Olvestad som drog pa sig en overkligt onodig utvisning med 65 sekunder kvar av matchen. Jag som bettat 2000kr pa DIF var lite extra onojd med honom da...

SkönaDjurgårn skrev:Tre underbart sköna och rättvisa poäng idag även om vi vek ned oss i tredjeperioden.
Tycker inte ni ska klaga på Marks returer, jag tycker han är grym! Backsidan såg riktigt, riktigt bra ut idag också, typ alla spelade ju bra?! Extra plus till Ragge såklart som går in och visar varför han fått mycket förtroende i NHL under många år. Kronwall gör en fin debut och BomBom sin bästa match!
Framåt går mina plus till Cehlin som är inblandad i mycket och gör ett fantastiskt snyggt mål, och till Kempe som äntligen får utdelning.
Minus som vanligt till Nisse och Widing. Jag hoppas verkligen Brodin och Fimpen eller någon tar deras platser i fortsättningen. De bidrar inte med ett skit och nu är man nästan rädd för att de ska dra ner Mackan i träsket också.
Samtidigt verkar trenden ganska tydlig med att äldre spelare behover ett par månader på sig för att börja spela riktigt bra. Utom för Ragge då som är Gud och bestämmer själv när han ska vara bra (läs: jämt). Och om de nu inte kan spela bra en hel säsong så ser jag dem hellre bra andra halvan av säsongen än nu.
Fett minus till Ölvestad som drog på sig en overkligt onödig utvisning med 65 sekunder kvar av matchen. Jag som bettat 2000kr på DIF var lite extra onöjd med honom då...

Undrar om folk inser hur viktig Ragge är? Han anger tonen DIREKT i första bytet genom att vinna pucken och slå en stenhård passning till Krüger som kommer i ett bra kontringsläge. Så SKA backarna spela. Rejält, stenhårt och enkelt.
Återigen mycket besviken på Honken, som inte vågar gå in i varken trafik framför egen kasse eller i närkamper. Något är fel i hans inställning.
Återigen mycket besviken på Honken, som inte vågar gå in i varken trafik framför egen kasse eller i närkamper. Något är fel i hans inställning.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.