Fotbolls-VM 2010

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Enbom
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Fotbolls-VM 2010

Inlägg av Enbom »

Snazzi skrev:Vaaad ska Kim Jong göra nu? Vad ska Kim Jong, vad ska Kim Jong....
Äh, det blev 0-0 :roll:
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Domaren i Frankrike - Sydafrika. Haha, Hansson hade till och med gjort det bättre.

Domartabbe 1, en sydafrikan gör hands i straffområdet.
Domartabbe 2, en sydafrikan föser in bollen i mål med hjälp av överarmen.
Domartabbe 3, en fransman får rött kort av ingen anledning. Antagligen för att domaren fantiserade om att han träffade en sydafrikan med en hård armbåge. (Skulle möjligtvis kunna vara gult, såg inte hur han kom in i nickduellen)

Efter det så orkade jag inte mer. Bytte över till Mexiko - Uruguay. Helt sjukt vilken dålig nivå domarna håller i detta VM.

EDIT:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Angående domarmissar. Behövs väl ingen kommentar efter dagens match..

Synd alla Anglofiler.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Snazzi skrev:
Mäklaren skrev:England vinner. De är också landet som jag känner mest för nu när Sverige inte deltar.

8.30 gånger pengarna på att England vinner guld är ett fullkomligt överodds.
England? Psst, inte en chans. De åker ur i åttondelsfinalen. :wink:
Quotar mig själv efter dagens match.

Precis som Android klokt sa, man behöver inte säga något efter dagens tabbe. Men förutom just den incidenten (som jag förövrigt tycker är linjedomarens fel) så var domaren riktigt bra. Tyskland hade ju ändå matchen, och jag skulle inte påstå att England hade tagit sig vidare med målet. Men då höll jag ju också på Tyskland.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

England - enda fotbollspelarna överlag som inte slänger sig som små flickor, är ute.
Varför? Är Blatter religiös? Han verkar åtminstone ha nåt emot vetenskapen.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

DIF_Soldier skrev:England - enda fotbollspelarna överlag som inte slänger sig som små flickor, är ute.
Nä han är bara helt dum i huvudet, Einstein var religiös med han hade inget emot vetenskapen. Tycker att det är sorgligt att man inte ha målkameror eller "måldomare" i fotboll när man har linjemän som knappt kan röra sig som ska hjälpa till ett döma.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Skandal är ordet. Detta världsmästerskapet blir ihågkommet för alla domarskandaler samt alla förbannade jävla vuvuzelor som förstör allt vad läktarkultur innebär.
I framtiden så hoppas jag att FIFA lägger ner allt skitsnack och dumpar sin "vi vill inte vara rasistiska"-syn på saker och ting. Ching chongare, spanjorer och sydamerikaner kan fan inte döma fotboll. Porta hela jävla packet för all framtid... Till och med Martin Hansson är bättre!
Anställ de bästa Tyska och Engelska domarna så slipper vi alla dessa katastrofala domartabbar i varje jävla match.

För övrigt så önskar jag Tyskland all olycka i de kommande matcherna. Jag hoppas innerligt att Argentina fullständigt köttar sönder hela Tyskland.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jepe skrev:
DIF_Soldier skrev:England - enda fotbollspelarna överlag som inte slänger sig som små flickor, är ute.
Nä han är bara helt dum i huvudet, Einstein var religiös med han hade inget emot vetenskapen. Tycker att det är sorgligt att man inte ha målkameror eller "måldomare" i fotboll när man har linjemän som knappt kan röra sig som ska hjälpa till ett döma.
Ursäkta mig, men... Einstein var INTE religiös.

Som nån sa - fotboll lever på 1800-talet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

Bigge

Inlägg av Bigge »

Lägg därtill Argentinas 1-0 mål mot Mexiko i katergorin domartabbar..
There is no I in TEAM!!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bigge skrev:Lägg därtill Argentinas 1-0 mål mot Mexiko i katergorin domartabbar..
Förvisso en solklar offside, men sånt händer ju var&varannan match.
Det är dessutom inget en eventuellt framtida videogranskning skulle kunna ändra på.

England blev brutalt rånade på sitt 2-2mål, men"Blatte-Seppo" är säker helnöjd.
-Målkamera skulle bara försena matcherna ytterligare, då väljer vi hellre att dömma bort regelrätta mål & dömma mål när bara halva bollen är över linjen.

Att detta fortfarande är ett aktuellt problem år 2010 borde kännas oerhört pinsamt för FIFA
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Jag är inte för målkameror, då de bara skulle ta bort en del av problemen.
Jag är för måldomare, en vid varje straffområde.

Ni som glott Champions League vet att det spelats med måldomare i de matcherna, och inte nog med att en sån domare aldrig skulle missa ett sånt här mål. De får bort säkert 80% av alla tröjdragningar i straffområdet på hörnor/frisparkar. Det som varenda spelar använt sig av i detta VM.
Förstår inte varför man spelar med måldomare i CL, men när VM dyker upp på agendan så skrotar man helt plötsligt idén? Det är ju inte direkt så att det är domarbrist där nere, och de går ändå på lön under sin tid i Sydafrika. Skulle Fifa då inte ha råd att betala ut bonusar till 2 extra domare? Samma Fifa som säljer tv-rättigheterna/reklamintäkterna för x miljarder kronor var fjärde år.

Det är för mig en gåta.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Det är dags att modernisera och vitalisera fotbollen. Ett solklart exempel är så klart de senaste domartabbarna, men bortsett från målkameror (eller eventuellt måldomare som Snazzi nämner) så tycker jag det är dags att göra något åt Offside-regeln. Det är HELT omöjligt att en assisterande domare skall kunna springa på linjen och samtidigt dela sin blick och kika exakt när bollen går från en viss spelare och när backlinjen/anfallaren rör sig. Det är en total jävla gissningslek som gör mig så förbannat trött att beskåda. Känns som felmarginalen är åt helskotta för stor.

För 5-6 år sen diskuterade jag och en kompis en affärsidé som gick ut på att införa ett slags GPS-chip i alla fotbollsspelares tröjor, sen dess vet jag att just den tekniken har testats men vet fortfarande inte med vilket resultat. Men en liknande lösning har nog bra mycket större potential att vara mer korrekt än skämtet som dagens stenålderslek med godtyckliga flaggviftningar är...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Man måste ju ändå imponeras av detta Holland, utan att ha gjort en enda helgjuten match hittills är man med 5 raka vinster framme i Semifinal i VM & har nyss städat av "De Moraliska Mästarna" Brasilien som det alltid gullas om i media.
Sjukt starkt!

Vad händer om/när Van Persie vaknar?!!!

Brasilien var som man brukar i motgång, ett gäng gnällspikar som fokuserar på helt fel saker.
Robben borde förvisso fått varning för filmning.
Nu vinner Tyskland....igen :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Lee Harvey Oswald skrev: Nu vinner Tyskland....igen :(
:D

Som sagt, Tyskarna går hela vägen i år. De tangodansande kolasnortarna har inte speciellt mycket att komma med imorgon!
Skriv svar