Helvete. Hade det på känn redan igår när man hörde att Owuya åkte med till Jönköping.... hur skoj är det om han måste kastas in i hetluften?
Aja, det är bara at gilla läget. Starten på matchen blir sjukt viktig. Kan vi hålla tätt första 10 så har vi helt klart en chans, men får Riddarn en tuff start så vet vi alla hur det kommer sluta.
Har haft en bra känsla hela tiden inför det här tidigare men den dog imorse när jag vaknade kallsvettig med en minnesbild av en (mar)dröm där det stod 8-0 till HV på en resultattavla. Historien förtäljer inte i vilken situation det var och vilken match, men känns som ett dåligt tecken....
Fast jag slänger alla negativa tankar åt sidan nu, jag tror på Riddarn. Han är en bra målvakt. Vi har nästan hela laget intakt förövrigt och alla är inne i ett bra flow, det är HV som fortfarande har pressen på sig.
Såg att Björn Melin missar matchen för HV iaf...åtminstone 1% rättvisa har skipats.
-daniel- skrev:Helvete. Hade det på känn redan igår när man hörde att Owuya åkte med till Jönköping.... hur skoj är det om han måste kastas in i hetluften?
Aja, det är bara at gilla läget. Starten på matchen blir sjukt viktig. Kan vi hålla tätt första 10 så har vi helt klart en chans, men får Riddarn en tuff start så vet vi alla hur det kommer sluta.
Har haft en bra känsla hela tiden inför det här tidigare men den dog imorse när jag vaknade kallsvettig med en minnesbild av en (mar)dröm där det stod 8-0 till HV på en resultattavla. Historien förtäljer inte i vilken situation det var och vilken match, men känns som ett dåligt tecken....
Daniel942 skrev:
Riddarn klarar av detta, Owuya gör det inte.
Självfallet klarar inte Owuya av att kastas in i en SM-final, han håller inte ens Div 1 klass den här säsongen. Men menade mest på vad som händer om Riddarn släpper in ett gäng billiga puckar och vi måste byta målvakt? Eller blir skadad...?
Men nu glömmer vi det resonemanget. KROSSA HV. Slipshuliganerna bakom vårt bås skall få sätta sin jävla matchblad & prilla i halsen när vi stänker dit segerpucken.
Daniel942 skrev:
Riddarn klarar av detta, Owuya gör det inte.
Självfallet klarar inte Owuya av att kastas in i en SM-final, han håller inte ens Div 1 klass den här säsongen. Men menade mest på vad som händer om Riddarn släpper in ett gäng billiga puckar och vi måste byta målvakt? Eller blir skadad...?
Om Riddarn blir skadad, på grund av att Törnberg gör något så funderar jag allvarligt på vad som kommer ske. Man måste ju alltså se till att han (eller någon annan) inte får komma nära Riddarn alls.
Positiva med detta är att HV-spelarna kanske blir lite styva i korken. Tror att det ska gå lättare nu. Och börjar det gå emot så kanske dom får sin egen publik emot sig.
Som alla säger..Ridderwall e duktig..men en förlust idag gör inte så mkt..jag hade t.o.m räknat me en även om Wesslau stod..HV måste lixom nästan vinna idag annars blir de svårt..och me tanke på att Wesslau sj ville spela sa han så kan de ju inte vara allt för allvarligt och han borde vara tillbaks på måndag..vinner vi idag ska det mkt till om HV ska vinna tror jag.
Drömde i natt att DIF vann men uddamålet, om det bara var ett härligt efterspel efter senaste matchen eller om det var en blick av vad som komma skall, kan jag inte svara på. Jag är dock optimistisk och hoppas på det senare. Idag känns som en bra dag.