Nedan är samtliga nyförvärv som aik har gjort:SirDIFalot skrev:Är rätt övertygad om att de kommer kriga om 8:e platsen, tror många här underskattar dom. Vi vet ju vad folk sa om vår trupp ifjol. Att de skulle komma sist med dunder och brak ser jag som en liten skräll. Det kommer vara en stor hype kring dom. Tror de hamnar i ingemansland.
Oscar Steen, center, Modo.
En spelare som är duglig, men inte mer än så. Hade inte velat se honom i någon formation i vår trupp.
Josh MacNevin, back, Växjö Lakers.
Helt ok säsong i Växjö, men han blir knappast någon som räddar aik, men trots det lär han nog spela i första backformationen. Han hade inte platsat i Djurgården.
Patric Blomdahl, forward, Frölunda.
En brunkare som är något fruktansvärt överskattad. Ställer bara till problem för sitt lag i form av en massa onödiga utvisningar.
Johan Andersson, forward, Almtuna.
Har aldrig hörts talas om killen, men ett som är säkert är att han inte är någon större talang, för att då hade han inte valt aik.
Daniel Rudslätt, forward, Kölner Haie (Tyskland).
Fullt duglig hockeyspelare som jag gillar. Han är väl tänkt som aiks främsta offensiva spelare, och det säger dock en del om hur klen trupp aik har. Han hade kanske gått in i vår tredjekedja.
Viktor Fasth, målvakt, Växjö.
Reservmålvakt bakom Heino, fullt duglig värvning.
Peter Nolander, back, Brynäs.
Var för dålig för att få speltid i Brynäs ifjol, vilket förklarar en del om hur dålig han egentligen är. Trots detta lär han liksom Josh MacNevin bli en framstående back i aik med en viktig roll i laget.
Johannes Salmonsson, forward, Davos (Schweiz).
En spelare som är duktig, och är enligt mig aiks bästa nyförvärv. Han kommer liksom Rudslätt få en viktig roll i det offensiva spelet, och om aik ska ha någon som helst chans så är det dessa två herrar som ska göra jobbet.
Utöver dessa herrar så har aik spelare som är mediokra spelare... i allsvenskan. Deras trupp är på tok för klen på varje position, och det är visserligen förståeligt med tanke på deras ekonomiska situation. Men jag klagar inte... aik ska bort igen, så snabbt som möjligt.