Elitserien 2010/2011
Re: Elitserien 2010/2011
Hahaha.
Enligt expressen så fixade han det helt själv. Bullshit. Han har minst hintats någonstans ifrån. Juniorpolare eller nåt.
Enligt expressen så fixade han det helt själv. Bullshit. Han har minst hintats någonstans ifrån. Juniorpolare eller nåt.
Född till sportchef.
Finns det någon ishockeyspelare som är mer korkad än Andreas Jämtin? I kvällens ET-match mot Färjestad så åker han på 2+10 för checking from behind, han blir missnöjd med domslutet, slår klubban i plexit och får matchstraff. 2+10+5+20, jag kan inte annat än skratta! 

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Trupperna börjar bli klara och man kanske kan lägga in ett preliminärt tips.
1. Hv71. Kan leva enbart på sitt PP. Det vinner man matcher på.
2. Färjestad. Kommer kanske ta någon månad att spela ihop laget.
3. Frölunda. Tror dom kommer vara bättre i år.
4. DIF. Kan inte överaska längre. Beror på Ridderwall.
5. Saik. Dom unga spelarna har blivit lite bättre. Dock inte topp4 i år.
6. Lhc. Har ett ganska homogent lag, men tappat en del spets.
7. SSK. Tycker att dom värvat skapligt. Får se hur helenius håller.
8. MoDo. Har potential att gå till slutspel
------------------------------------------------------------------
9. Timrå. Kan lika gärna bli 7-8. Getingbo här.
10. Brynäs. Har kvar det mesta av försvaret och tränaren. Tydlig spelidé som räddar laget.
11. Luleå. Förlitar sig på f.d allsvenska spelare samt abbotts. Räcker inte.
12. aik. Samma spelare som aldrig vunnit någonting. Förstärkt med halv ok namn.
Slutspel
Hv - MoDo 4-2
FBK - SSK 4-0
Frölunda - Lhc 2-4
DIF - saik 4-3
HV - Lhc 4-0
FBK - DIF 4-3 (tyvärr)
HV-FBK 4-3
I kvalserien håller sig Luleå kvar medans aik åker ut och Malmö går upp.
1. Hv71. Kan leva enbart på sitt PP. Det vinner man matcher på.
2. Färjestad. Kommer kanske ta någon månad att spela ihop laget.
3. Frölunda. Tror dom kommer vara bättre i år.
4. DIF. Kan inte överaska längre. Beror på Ridderwall.
5. Saik. Dom unga spelarna har blivit lite bättre. Dock inte topp4 i år.
6. Lhc. Har ett ganska homogent lag, men tappat en del spets.
7. SSK. Tycker att dom värvat skapligt. Får se hur helenius håller.
8. MoDo. Har potential att gå till slutspel
9. Timrå. Kan lika gärna bli 7-8. Getingbo här.
10. Brynäs. Har kvar det mesta av försvaret och tränaren. Tydlig spelidé som räddar laget.
11. Luleå. Förlitar sig på f.d allsvenska spelare samt abbotts. Räcker inte.
12. aik. Samma spelare som aldrig vunnit någonting. Förstärkt med halv ok namn.
Slutspel
Hv - MoDo 4-2
FBK - SSK 4-0
Frölunda - Lhc 2-4
DIF - saik 4-3
HV - Lhc 4-0
FBK - DIF 4-3 (tyvärr)
HV-FBK 4-3
I kvalserien håller sig Luleå kvar medans aik åker ut och Malmö går upp.
Född till sportchef.
Även om det bara är försäsong, är ju detta jävligt tungt för Frölunda.
- Lee Harvey Oswald
Nöjer mig med grundserien
1.Färjestad – Truppen ser tyvärr ohälsosamt bra ut.
2. Hv71 - Några tunga tapp i Petrasek, Liv, Tedenby, Niinimaa
Men man har fyllt på skapligt med Bremberg, D.Larsson, Luoma, Piros, Hietanen.
3.Lhc – Tror Säcken säljer in sin försvarsprioriterade Hockey bra i plastclubben.
4.Djurgården – Kan gå både bättre & sämre, beroende på hur målvaktsbiten fungerar & Ragges vara eller icke vara/alt ny toppback?
Är inte lika orolig som övriga skribenter här på forumet vad det gäller centerdilemmat.
Har fått för mig att Sir Hardy vet vad han pysslar med
5.Saik – Kör vidare med sin ”Högoktan-hockey”, lär väl fylla på med några nya junisar också.
6. Frölunda – Truppen ser mer än Ok ut,
Men som vanligt tror jag man får det svårt att fungera i praktiken. Blir dock livsfarliga i ett slutspel.
7.Brynäs – Har faktiskt det mesta av laget kvar från förra säsongen.BIF är alltid svårspelat. Niklas Czarnecki vet ur man tråkar ut motståndet. (liten reservation för målvakterna, kan bli flopp)
8. Modo – Tror Challe är rätt man för gnäll-Modo.
Hårt jobb är det som gäller för samtliga
-------------------------------------------------------------------------------------------
9. Timrå – Har ingen riktig motivering till denna placering.
Känner inte till deras nyförvärv.
10. Luleå – Grisar sig vidare & undviker återigen kvalserien.
-------------------------------------------------------------------------------------------
11. SSK – Traditionens makt är stor i Kebab-City, det sitter liksom i väggarna.
Väl i kvalserien är man som vanligt lite för bra för resten av lagen
12. aik – borde inte kunna sluta på nåt annat sätt.
Hela Sverige Skrattar!!!
1.Färjestad – Truppen ser tyvärr ohälsosamt bra ut.
2. Hv71 - Några tunga tapp i Petrasek, Liv, Tedenby, Niinimaa
Men man har fyllt på skapligt med Bremberg, D.Larsson, Luoma, Piros, Hietanen.
3.Lhc – Tror Säcken säljer in sin försvarsprioriterade Hockey bra i plastclubben.
4.Djurgården – Kan gå både bättre & sämre, beroende på hur målvaktsbiten fungerar & Ragges vara eller icke vara/alt ny toppback?
Är inte lika orolig som övriga skribenter här på forumet vad det gäller centerdilemmat.
Har fått för mig att Sir Hardy vet vad han pysslar med
5.Saik – Kör vidare med sin ”Högoktan-hockey”, lär väl fylla på med några nya junisar också.
6. Frölunda – Truppen ser mer än Ok ut,
Men som vanligt tror jag man får det svårt att fungera i praktiken. Blir dock livsfarliga i ett slutspel.
7.Brynäs – Har faktiskt det mesta av laget kvar från förra säsongen.BIF är alltid svårspelat. Niklas Czarnecki vet ur man tråkar ut motståndet. (liten reservation för målvakterna, kan bli flopp)
8. Modo – Tror Challe är rätt man för gnäll-Modo.
Hårt jobb är det som gäller för samtliga
9. Timrå – Har ingen riktig motivering till denna placering.
Känner inte till deras nyförvärv.
10. Luleå – Grisar sig vidare & undviker återigen kvalserien.
11. SSK – Traditionens makt är stor i Kebab-City, det sitter liksom i väggarna.
Väl i kvalserien är man som vanligt lite för bra för resten av lagen
12. aik – borde inte kunna sluta på nåt annat sätt.
Hela Sverige Skrattar!!!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Luleå kan nog mycket väl komma topp 4, vi såg vad Rönnqvist gjorde med Almtuna ifjol, det är lite Hardy light över hans hockey. Mycket imponerande.
Expert.
Man måste ha en betydligt bättre trupp för att ta sig till slutspel, och Luleå har helt enkelt inte en tillräckligt bra trupp. Stora frågetecken på målvaktssidan och ännu större frågetecken på backsidan. Forwardsuppsättningen ser helt ok ut, men det finns flertalet lag i elitserien som har betydligt bättre forwards i sitt lag.SirDIFalot skrev:Luleå kan nog mycket väl komma topp 4, vi såg vad Rönnqvist gjorde med Almtuna ifjol, det är lite Hardy light över hans hockey. Mycket imponerande.
Jag tippar elitserien enligt följande.
1. Hv71 - Motivering behövs egentligen inte. De är starkare i år än ifjol, och de har nu två PP formationer som kan avgöra vilken match som helst.
2. Färjestad - Har värvat kolossalt mycket, och visst har de en intressant trupp, men... Jag tror inte att allt klappar direkt så som de tänkt sig, truppen är bra men ur min synvinkel väldigt överskattad. Hv71s trupp är bättre på varje position, med ett litet frågetecken på målvaktssidan angående FBKs nyförvärv där som verkar vara ganska duktig.
3. Djurgården - Just nu är vår trupp bra, riktigt bra, men jag tror inte att det är klart än. Josefsson tror jag förstärker vår trupp, liksom Marcus Nilson. Får vi dessutom in Staffan (vilket inte känns så troligt, men iaf...) så har vi en trupp som jag personligen anser vara i samma klass som både FBKs och Hv71s, om inte aningen bättre.
4. Frölunda - Har värvat en del intressanta namn, inte minst på tränarsidan. Kan nog bli en uppryckning för Flopplunda i år, men likväl kan det bli ännu en flopp, så Frölunda på 4e plats känns osäkert, men vi kör på det ändå.
5. Linköping - Säcken kommer få igång plastgänget och ta dom till en stabil slutspelsplats.
6. Skellefteå - Kommer få det tufft utan Säcken i båset. Kommer nog bli ett sträckdrama för Saik i år.
7. Timrå - Vet inte varför riktigt, men jag anser personligen att samtliga lag som inte är nämnda ovan har mycket svaga trupper så allt här emellan kan gå hur som helst.
8. Modo - Challe tar dom till slutspel, det tror jag stenhårt på.
9. SSK - Bra nyförvärv och en intressant trupp. Räcker dock inte hela vägen till slutspel, men SSK gör en fullt duglig säsong och undviker därmed kvalserien för första gången i världshistorien?
10. Brynäs - Juuso Hietanen, Stephen Dixon, Ove Molin, Eddie Läck och sist, men inte minst, Jacob Markström. Dessa spelare ovan håller en mycket hög klass, och samtliga lämnar Brynäs. Ove Molin och Dixon ersätter man med en J20 spelare, och Juuso Hietanen, en av seriens bästa backar, ersätter man med en fet jävla chansning alá David Schneider. Redan här ser det tungt ut, men det "värsta" är inte över. Brynäs tappar seriens bästa målvakt som höll dom kvar i flertalet matcher ifjol, man tappar även sin reserv i form av Eddie Läck som även han vore en given förstemålvakt i många elitserieklubbar. Man ersätter dessa två med Bjurling och Svedberg. Bjurling är helt ok, men han är lååååångt ifrån lika bra som Markström, och att jämföra Svedberg med Eddie Läck tänker jag inte göra eftersom det vore som att jämföra mig själv som aldrig har spelat hockey med Wayne Gretzky. Brynäs kan mycket väl åka ur, men jag tror dom håller sig kvar på LuleÅÅÅs bekostnad.
11. Luleå - För svag trupp för att klara sig i elitserien. Man var nära att hamna i kvalserien ifjol, och i år har de förlorat 2 viktiga kuggar i laget och ersatt dessa med unga allsvenska spelare. Det håller inte på långa vägar.
12. a J k - Om dom kommer på någon annan plats än på den sista så är det en skräll, en rejäl jävla skräll.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Dags för grin-olle att tycka synd om sig själv igen .
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Norge nästa. Eller nej, det är nog för långt hemifrån.Frasse skrev:Dags för grin-olle att tycka synd om sig själv igen .
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hugo Stenbeck överger "clubben".
Stackars arma satar, vågar vi hoppas på att dem nu får sådan stora ekonomiska problem att det barkar åt h-e?
Stackars arma satar, vågar vi hoppas på att dem nu får sådan stora ekonomiska problem att det barkar åt h-e?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
Brynäs gör tydligen livet surt för HV just nu,3-1 i början på tredje!
Sportbladets liverapport ifrån Scandinavium:
"Två minuter till paus. Spridda busvisslingar på läktarna.
Thomas Tynander, Scandinavium"
Någon som är förvånad?
Någon som är förvånad?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- SirDIFalot
DIF ville ha Mario Kempe istället...SirDIFalot skrev:Danielsson nätade för Modo nyss... (igen)
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Tur att aik gör årets prestation redan nu. 41-13 i skott till Frölunda efter tre perioder. Viktor Fasth har nog varit rätt bra idag.Edin skrev:Sportbladets liverapport ifrån Scandinavium:
Någon som är förvånad?