Slutspelstråden 2009/10
- andersson013
Re: Slutspelstråden
Tror det blir kämpigt mot Brynäs men det är bara att psyka ut Markström totalt. Slå han på benskydden, jaga varenda lös puck som om det vore en flaska vatten i sahara. Prata bort markström så går det här vägen.
Matchen den 26e? Blir den i sthlm eller uppe i Gävle?
Matchen den 26e? Blir den i sthlm eller uppe i Gävle?
Senast redigerad av andersson013 den 2010-03-14 19:26:39, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdare på landsbyggden
När DIF spelar power-play. Det enda som Markström ska se då är nummer 17 och 19 framför sig
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har ingenting emot att se 34 där heller, jag gillar den grabben. Den största killen vi har dessutom. ;owarrant skrev:När DIF spelar power-play. Det enda som Markström ska se då är nummer 17 och 19 framför sig
Senast redigerad av Snazzi den 2010-03-14 19:28:46, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Tjärnqvist blir oerhört viktig här.
Betyder detta förresten att Jimmie är helt återställd? Vem är förresten Zigomanski (hahaha Hardy är så jävla skön). Sen "axelskada" på Ragge. Hm.
Betyder detta förresten att Jimmie är helt återställd? Vem är förresten Zigomanski (hahaha Hardy är så jävla skön). Sen "axelskada" på Ragge. Hm.
På Lördag är de fest! Alla Djurgårdare är välkomna till Hovet.
Vi ska bära fram vårat lag.
TAGGA
Vi ska bära fram vårat lag.
TAGGA
Hardy är skön.
"Det fanns en risk att vi hade underskattat Frölunda".
Vi kommer mala ner Brynäs, deras backar orkar inte sju matcher.
"Det fanns en risk att vi hade underskattat Frölunda".
Vi kommer mala ner Brynäs, deras backar orkar inte sju matcher.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
- Lee Harvey Oswald
Tvekade 2-3 sekunder först.
Sedan dök frågan upp i huvudet, vad har Hardy gjort fel hittills denna säsong?
En lite tråkigare matchserie än vad ett möte med frölunda hade gett.
Men med Ölvestad, Tjärnqvist, Brodin & Fimpen Eklund i Markströms ansikte så har jag oerhört svårt att se hur Bif ska lyckas slingra sig ur DIF:s strypgrepp i en serie på 7 matcher.
Sedan dök frågan upp i huvudet, vad har Hardy gjort fel hittills denna säsong?
En lite tråkigare matchserie än vad ett möte med frölunda hade gett.
Men med Ölvestad, Tjärnqvist, Brodin & Fimpen Eklund i Markströms ansikte så har jag oerhört svårt att se hur Bif ska lyckas slingra sig ur DIF:s strypgrepp i en serie på 7 matcher.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Litar fullt ut på Hardys tankar och val.
Detta är även ett korrekt val rent ekonomiskt. Kortare resor och ingen övernattning kommer vi spara mycket pengar på. Nu är det upp till oss supportrar att fylla Hovet och ställa till med redigt med liv på läktarna!
Nu börjar allvaret!
Detta är även ett korrekt val rent ekonomiskt. Kortare resor och ingen övernattning kommer vi spara mycket pengar på. Nu är det upp till oss supportrar att fylla Hovet och ställa till med redigt med liv på läktarna!
Nu börjar allvaret!
2014-04-07, vad hände?
Just nu känner man en väldig lättnad. Brynäs vet vi alla vart dom står, Frölunda är mer luriga.
Jag tror att vi kommer att vinna över 7 matcher, men för guds skull, ingen underskattning nu.
Hovet ska koka, och Markström ska känna hur ondskefulla vindar susar i nacken på honom.
Markström är enda hotet, och vi ska göra allt för att störa honom. Ramsor och skit ska dåna från klacken, för att då kommer han garanterat att komma ur balans som Håkan Loob när han utsattes för hatramsor var och varannan minut
För övrigt så var det jävligt bra att LHC valde Frölunda också, det innebär att vi varken kan få Färjestad eller Hv71 förrän i finalen.
Hv71 - Timrå
Djurgården - Brynäs
Linköping - Frölunda
Skellefteå - Färjestad
Så här tror jag:
Hv71 slår ut Timrå.
Vi slår ut Brynäs.
Linköping slår ut Frölunda.
Färjestad slår ut Skellefteå.
Semifinaler:
Hv71 - Färjestad
DIF - LHC
Vilka rysare
Jag tror att vi kommer att vinna över 7 matcher, men för guds skull, ingen underskattning nu.
Hovet ska koka, och Markström ska känna hur ondskefulla vindar susar i nacken på honom.
Markström är enda hotet, och vi ska göra allt för att störa honom. Ramsor och skit ska dåna från klacken, för att då kommer han garanterat att komma ur balans som Håkan Loob när han utsattes för hatramsor var och varannan minut

För övrigt så var det jävligt bra att LHC valde Frölunda också, det innebär att vi varken kan få Färjestad eller Hv71 förrän i finalen.
Hv71 - Timrå
Djurgården - Brynäs
Linköping - Frölunda
Skellefteå - Färjestad
Så här tror jag:
Hv71 slår ut Timrå.
Vi slår ut Brynäs.
Linköping slår ut Frölunda.
Färjestad slår ut Skellefteå.
Semifinaler:
Hv71 - Färjestad
DIF - LHC
Vilka rysare

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Litar på Hardys beslut. Han är trots allt den som vet mest av alla, titta bara vad han har gjort med Djurgårdens upplaga denna säsong. Ser fram emot publikfester på Hovet, va säkra på att det blir lapp på lucka nu när typ en sjättedel av stockholmslän håller på brynäs.
Losing all hope was freedom.
Tomas Ros sa en intressant sak om Markström att han har vikit ner sig när de gäller kolla bara på dom 2 jvm han stått i.
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Det blev som jag trodde och ville. Hardy är en klok man.
Nu ska vi kriga ner Brynäs defensiv. Fan vad jag längtar.
Nu ska vi kriga ner Brynäs defensiv. Fan vad jag längtar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Markström är väl inte känd för att vara bra när det gäller direkt?
Över 7 matcher litar jag på att vi tar dom.
Över 7 matcher litar jag på att vi tar dom.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
- Remy Lebeau
Oerhört naivt att tro att man ska kunna besegra Frölunda lätt i en kvartsfinal. Därför är jag oerhört nöjd med att vi valde Brynäs, som är ett relativt mediokert lag som som bara kan spela defensiv grishockey.
Markström kan kanske ta 1 max 2 matcher åt Brynäs. Blir otroligt kul det här.
Markström kan kanske ta 1 max 2 matcher åt Brynäs. Blir otroligt kul det här.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore