Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Färjestad, 2/1 2010 - Järnkaminernas Dag!

Inlägg av Mäklaren »

Frasse skrev:
Crashmash skrev:
Snazzi skrev:@ Crashmash, för långt för att citera.

Varför känns det som att du har fått nog av allt felsjungande? ;o
Mest att jag verkligen hoppas att det sjungs gamla ramsor på lördag och inte barapapa och allmänna idrottsklubben horungar. Tyvärr brukar den här matchen på senare år (de två senaste?) intressera den unga killen och hans försök att imponera på flickvännen att han minsann står i klacken vilket är jättetufft. Att han ställer sig med flickvännen i mitten verkar säga " - sjung inte med i ramsorna, utan stå tyst så du hör vilket jävla tryck det är, jag ska inte heller sjunga så vi hör". Det brukar resultera att 2700 man låter som max 1500 man, vilket är jävligt tråkigt när majoriteten av mediasverige är på plats och även för egna spelare som förväntar sig ett jävla tryck.

Old school, mentalt och en sjuk stämning - så ska JKs dag bli för mig.
Du som ALLTID gnäller på de äldre och kallar dem gubbar ;)
Let´s go fucking mental !

Håkan Loob är homosexuell
Lugna dig nu Franzén, spriten skall räcka till lördag också. Ännu är det bara nyårsafton... :wink:
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Det är bara dig jag kallar gubbe Frasse, och det är ju välförtjänt eftersom du bara sitter ner hela matcherna och knappt jublar när DIF gör mål ;)

Det är lång väg till SM-guldet!
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

Canal+ sänder in DIF matchen som huvudmatch trots att den börjar 16, den ”vanliga” huvudmatchen börjar 18:30
Första gången de gör detta. Garanterat för att det är Järnkaminernas dag och den största publikfesten i Elitserien under hela säsongen.
Upp till alla att bevisa att vi är bäst
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
1891

Inlägg av 1891 »

Vinst med 2-1 imorn.

0-1 Umicevic
1-1 Danielsson (Timmy Pettersson)
2-1 Ölvestad (Ottosson, A.Holmqvist)
Jimmie Ölvestad "Jag lämnar inte Djurgården för något annat lag i Sverige"
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Hoppas det blir som storsatsningen 5/1 2008, den var grym. Storsatsningen 2009 sög... den vill jag bara glömma...
Imorgon vill jag att alla verkligen tar i. Tänker man inte ta i så man inte kan prata dagen efter har man inget i klacken att göra imorgon... De som ställer sig i klacken och bara mumlar kan dra åt helvete.. de förstör bara klacken.. om dessa personer nu måste vara på matchen bör de ställa sig typ längst bak någonstans. Och f*n ta er om ni tar med personer som inte sjunger till klacken, det är ett lika dåligt gjort som att inte sjunga när man står i klacken...

Sedan tycker jag att man ska skippa att sjunga skitramsan om allmänna idrottsklubben, den är så dålig..

ursäkta språket med det här e precis vad jag tycker...

TAGGA TILL INFÖR MATCHEN!! MOT 3p!!!!
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Här är motståndet inför morgondagen:

Fyfan vad taggad jag är, imorgon ska man skrika tills man har blodsmak i munnen, annars kan man stanna hemma.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag uppmanar alla att våga säga till de som står i klacken och inte sjunger, annars blir det bara skit.

Våga!

NU JÄVLAR KÖR VI!
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Helt sjukt hur mycket man längtar tills matchen nu.
I och med att jag missade förra årets storsatsning så längtar man bara dubbelt så mycket.
Detta ska bli så fruktansvärt roligt och underbart, och jag hoppas att samtliga med klackbiljett skriker och sjunger tills dom spyr.
Medgång eller motgång, whatever. Sångerna ska eka länge, utan avbrott. Från 15:00, en timme innan nedsläpp, till slutsignalen runt omkring 18:30.

Till er som vet redan nu att ni inte kommer att sjunga varje sekund i matchen, ge fan i att ställa er på A18. Där är klackens centrum, och står man där ska man sjunga i ur och skur, högre än högst, samt i korrekt takt.

Så tagga till nu ordentligt, för att det som komma skall imorgon, blir förhoppningsvis ett minne som vi tar med oss i resten av livet.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Håller med er som snackar om att säga till dem som inte sjunger till fullo. MEN det är viktigt att det inte går till överdrift, man ska inte riskera att få en snyting bara för att kollar klockan eller nått meddelande på mobilen, eller kanske avbryter ett tag för att avlägga en hostning. Vissa personer beter sig så idiotiskt på läktaren och då fattar man att det kan bli slagsmål på läktarna internt. Riktigt irriterande!

Ville bara förtydliga detta. Men det är ganska stor skillnad på att kolla mobilen i några sekunder/en minut och att stå tyst i stort sett i hela perioderna.

Tagga för helvete, jag vill slå det där drägget så jävla mycket nu(spelmässigt alltså :wink:)
100% DJURGÅRDSJ***L
Wire

Inlägg av Wire »

Stå inte heller hela matchen med armarna i kors i och småmumla, utan upp med händerna! Så här ska det se ut: !
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

– Djurgården är svårast att möta av alla lag i elitserien, säger Rögles Mathias Månsson i ppv.
Månsson: ”Cred till Djurgården”

– För jävla dåligt att inte vinna på hemmabana, säger Mathias Månsson som gjorde Rögles mål.

– Men cred till Djurgården. De är svårast att möta av alla lag i elitserien. De har pucksäkra backar som spelar sig ur alla situationer. De spelar lite annorlunda, fortsätter Månsson.
Honken

Inlägg av Honken »

Det blir röstprov efter matchen.
Alla som kan prata med en normal röst kommer få stanna kvar och städa Hovet.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
4sure

Inlägg av 4sure »

Honken skrev:Det blir röstprov efter matchen.
Alla som kan prata med en normal röst kommer få stanna kvar och städa Hovet.
Klockren!
Den går jag med på, (deal)!
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Tycker att för varje år så har storsatsningen blivit sämre, så man har inte så höga förhoppningar stämmningsmässigt inför imorgon.

Men oerhört viktig match, vid vinst så drar vi ifrån Färjestad. Förlust så tappar vi 3:dje platsen och 2p upp till Färjestad.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Hoppas verkligen jag slipper se folk i klacken som är där för att "uppleva" stämningen och inte är där för att bidra.
Expert.
Skriv svar