Djurgårdens IF - Färjestads BK, 21/11 2009
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Djurgårdens IF - Färjestads BK, 21/11 2009
Någon som förresten vet hur det är med Jimmie? Han vart ju nästan däckad vid en ihopåkning med någon FBK'are i 3:e perioden, såg han inte efter det på isen och han såg hyfsat slutkörd ut när han satt i båset i slutet av matchen...
Var inte beredd på tacklingen (som såg ut att vara mer otur än med mening från Gorens sida) och verkade tappa luften alternativt bli lite groggy. Kan väl blivit en lättare hjärnskakning kanske, och då vågade man väl inte köra med honom ifall man misstänkte det.-daniel- skrev:Någon som förresten vet hur det är med Jimmie? Han vart ju nästan däckad vid en ihopåkning med någon FBK'are i 3:e perioden, såg han inte efter det på isen och han såg hyfsat slutkörd ut när han satt i båset i slutet av matchen...
- Tartarus
- Kontakt:
Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att skjuta ibland, till exempel Zigomanis hade ett jätteläge mitt i slottet där han var helt fri, men ändå valde att passa! Vilken annan nordamerikan hade gjort det?!
Det är för övrigt verkligen inte okej att förlora en hockeymatch med 0-1. Det ska inte hända, oavsett hur bra motståndarmålvakten är. Jag tycker nog att killarna gjorde Henrik Karlsson bra.
Vad hände egentligen i situationen med Cehlin? Fattade ingenting när han plötsligt låg livlös på isen.
Det är för övrigt verkligen inte okej att förlora en hockeymatch med 0-1. Det ska inte hända, oavsett hur bra motståndarmålvakten är. Jag tycker nog att killarna gjorde Henrik Karlsson bra.
Vad hände egentligen i situationen med Cehlin? Fattade ingenting när han plötsligt låg livlös på isen.

Han fick huvudet in i plexigt, och blev groggy av det.Tartarus skrev:Jag förstår inte Vad hände egentligen i situationen med Cehlin? Fattade ingenting när han plötsligt låg livlös på isen.
- -daniel-
Fel, tyckte han sa själv i periodpausen vid intervjun att han fick klubbspetsen mitt i solarplexus och helt tappade luften.Stocky skrev:Han fick huvudet in i plexigt, och blev groggy av det.Tartarus skrev:Jag förstår inte Vad hände egentligen i situationen med Cehlin? Fattade ingenting när han plötsligt låg livlös på isen.
@ Crashmash: Ok, hoppas det inte var något allvarligt med Herr Ölvestad i varje fall.
Nej han sa ju att han fick ansiktet rakt in i plexigt när dom intervjua han.-daniel- skrev:Fel, tyckte han sa själv i periodpausen vid intervjun att han fick klubbspetsen mitt i solarplexus och helt tappade luften.Stocky skrev:Han fick huvudet in i plexigt, och blev groggy av det.Tartarus skrev:Jag förstår inte Vad hände egentligen i situationen med Cehlin? Fattade ingenting när han plötsligt låg livlös på isen.
@ Crashmash: Ok, hoppas det inte var något allvarligt med Herr Ölvestad i varje fall.
- -daniel-
Hum är tämligen övertygad om att han sa att han tappade luften. Måste ju vara någon mer än vi som egentligen hörde vad som sas som kan bekräfta / dementera det.Stocky skrev: Nej han sa ju att han fick ansiktet rakt in i plexigt när dom intervjua han.

EDIT: "… knock: Patric Cehlin låg plötsligt på rygg, helt utslagen och borta med armarna rakt ut i början av första perioden. Såg otäckt ut men Cehlin kunde efter ett bra tag ta sig upp och åka av isen själv, om än med hjälp av Djurgårdens läkare Bengt Gustavsson. Han var dessutom tillbaka i spel i slutet av perioden efter lite undersökningar. ”Jag fick en klubba i solarplexus och tappade luften” berättade han själva i första pausen. "
Taget från Hallmans blogg.