Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Södertälje SK, 22/10 2009-Säsongkortens dag

Inlägg av tomten »

+++++ till jimmie
------ till mackan

Fattar inte hur Hardy kan spela mackan i 6 mot 4 när han vart usel i en hel match? Okej han har säkert den högsta lönen i laget men om han inte är bra ska han inte spela!!! Borde inte hårde Hardy styra det? Jag hade hellre sett ex Jimmie…

Sett till alla matcher har mackan vart dålig i princip 10-11 av den här säsongens 12 spelade matcher. Jag tycker han förtjänar att få sitta bänkad 1-2 matcher nu… så han fattar att man inte kan åka omkring och glida och tappa pucken. Var är viljespelaren (mackan) som man såg i VM? Ser ju inte ut som han vill någonting just nu.

Visst det var väldigt många i laget som gjorde en dålig match idag men jag tycker man kan ställa högre krav på bättre betalda spelare som mackan.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Just det, han fick en fråga om Mackan Nilson också. Hardy menade på att Mackan som många andra spelare som spelat i NHL länge har problem att anpassa sig till den stora isen i elitserien, sedan så sa han att Mackan haft väldigt lite speltid i olika 4:de femmor i NHL + att det är fyra Power Break per peroid för reklam där borta. Här är det större rink & inget avbrott för reklam, vilket gör att Mackan blir trött väldigt fort. Men Hardy är inte orolig, Mackan kommer att anpassa sig sakta men säkert till rinkarna här i Sverige.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

sthlm_dif skrev:Enkel match på pappret...
Men förmodligen en av de svåraste matcherna än så länge den här säsongen.

DIF kommer från en grym laginsats mot Hv71, med självförtroendet på topp.
Då ska det ju bara bli en seger, finns inget annat.

Men något säger mig att SSK kommer att spela mer inspirerat än vad vi kommer att göra, vilket kommer leda till att det blir oerhört svårt för oss att ta 3 poäng.

Jag hoppas verkligen att jag har fel... För att vi har inte råd att förlora 3 säkra poäng hemma mot SSK.
Inte oväntat att det skulle gå så här. Årets DIF är bättre än förra årets, men i år kan vi inte ladda om efter en bra laginsats.

DIF gör en bedrövlig insats, och endast Jimmie får godkänt i dagens match.
Vad Hardy Nilsson & co höll på med kan man ju ifrågasätta. Varför tog dom inte timeout i början av tredje perioden när vårt spel är så jävla dåligt? Vi hade mängder av PP lägen, men lyckas inte ens komma in i offensiv zon mot elitseriens sämsta BP lag och överlägset sämsta lag på alla punkter.

Många Djurgårdare påstår att vi inte är medgångarna på läktaren, men nu kan man fan inte blunda för sanningen längre. För att fy helvette vilka medgångare de flesta Djurgårdarna är. Så fort vi kom i underläge för andra gången i matchen dog stämningen, och SSK minimala klack gjorde sig hörd.
Jag skäms över er som står där och håller käften så fort vi får en motgång.
Ni är skit supportrar och såna som ni är inget man gläds eller är stolt över.
Matchens höjdpunkt var när några som hade stått knäpptysta från och med SSKs 2-1 mål försökte dra igång "Varför sjunger inte ni?" i mitten av tredje perioden, när SSKs klack överröstade vår.
Det finns verkligen pinsamma människor.

Pinsamt, patetiskt och bedrövligt...
Så sammanfattar jag dagens insats.

Tack DIF, ni gjorde verkligen min dag mycket bättre!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Om ni ser någon som står med armarna i kors framför er i klacken, lappa till hårt som fan i bakhuvudet och skicka notan till mig.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

DIF har otroligt svårt att föra matcher mot sämre lag. Är iofs inget fel på viljan i laget. Tycker vi trummar på för fulla muggar men avsluten är helt enkelt inte elitseriemässiga. Vi gör Bjurling till världens värsta TRETJAK med våra syltklädda luftpastejer som landar i hans famn hela tiden.

Att återigen torska hemma är inte heller bra. Nej nya tag mot RÖGLE och en vinst där gör att udda plötsligt blir jämnt igen. Hoppas oxå få slippa "KUBEN" och Pehr Claesson som domare i några matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

DIF_Soldier skrev:Om ni ser någon som står med armarna i kors framför er i klacken, lappa till hårt som fan i bakhuvudet och skicka notan till mig.
Detta kommer att bli dyrt för dig när jag skickar iväg mina notor efter nästa hemmamatch :wink:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:Just det, han fick en fråga om Mackan Nilson också. Hardy menade på att Mackan som många andra spelare som spelat i NHL länge har problem att anpassa sig till den stora isen i elitserien, sedan så sa han att Mackan haft väldigt lite speltid i olika 4:de femmor i NHL + att det är fyra Power Break per peroid för reklam där borta. Här är det större rink & inget avbrott för reklam, vilket gör att Mackan blir trött väldigt fort. Men Hardy är inte orolig, Mackan kommer att anpassa sig sakta men säkert till rinkarna här i Sverige.
Jaha, med detta resonemang som försvar/förklaring till Mackans Koma-inledning i DIF så blir ju följdfrågan då.
Så Herr Nilsons dominans i Tre Kronor/VM var bara rent flyt?
(inga reklampauser,Power Break & kolosalt med istid)

Neej, nånting är galet med Nilson.
Kanske har faderskänslorna gjort att hockeyn är tydlig 2:a på priolistan i år.
Vad vet jag, men nåt måste göras för att väcka Mackan.
Vi har inte råd att vänta tills Februari & hoppas att han hunnit anpassat sig då...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:Just det, han fick en fråga om Mackan Nilson också. Hardy menade på att Mackan som många andra spelare som spelat i NHL länge har problem att anpassa sig till den stora isen i elitserien, sedan så sa han att Mackan haft väldigt lite speltid i olika 4:de femmor i NHL + att det är fyra Power Break per peroid för reklam där borta. Här är det större rink & inget avbrott för reklam, vilket gör att Mackan blir trött väldigt fort. Men Hardy är inte orolig, Mackan kommer att anpassa sig sakta men säkert till rinkarna här i Sverige.
Jaha, med detta resonemang som försvar/förklaring till Mackans Koma-inledning i DIF så blir ju följdfrågan då.

Vi har inte råd att vänta tills Februari & hoppas att han hunnit anpassat sig då...
Enligt Hardy så har inte Mackan tränat ordentligt på is de senaste två säsongerna. Dessutom sover han väldigt dåligt på grund av den nyfödde sonen. Vi får verkligen hoppas att han kommer igång på allvar snart.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev:

Mycket bra poäng du har där. Han borde vara mer van med rinken nu än då.
Användarvisningsbild
alskar_dif

Inlägg av alskar_dif »

Han kanske är slut som hockeyspelare.
Användarvisningsbild
season

Inlägg av season »

Känns som alla redan gjort analysen av matchen. Så jag ger mig på klacken. Vi är så jävla dåliga.

Tack aktiv sittplats för att ni trackar oss. Vi förtjänar det. Inför åldergräns på säsongskorten i klacken, för många skitungar har köpt billiga klackbiljetter men står fan inte upp när det går dåligt. Ramsor ska inte dö så fort.

Utkanternas äldre klackfolk, "fabrikengänget" och folket på aktiv sittplats är de som räddar denna tillställning. Skärpning i mittfåran på A18!
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
Användarvisningsbild
Leijon

Inlägg av Leijon »

Ja ni, allt är både upp och ner!

Spelet var bra ibland... samma med klacken! Hoppas båda blir bättre inom kort!
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Trist tillställning det här. Men än är loppet inte kört. Klockan 01:30 möter Dan Boyle och Douglas Murray Tampa borta. Då har man en liten chans på en mental uppryckning i varje fall. :)
Användarvisningsbild
Gargamel

Inlägg av Gargamel »

Skönt för oss med 3 poäng, dessutom första på bortais. Sett över hela matchen är det inte helt orättvist, men visst var man grymt orolig i tredje perioden som Djurgården totalt dominerar. Jag är grymt imponerad av Järnkaminerna idag, bättre än jag någonsin hört er. Sen tyckte jag också att vår klack var bra, men det var alldeles för glest med folk för att ge er nån riktig kamp. Så det slutade ju ganska rättvist ändå, ni vann matchen på läktaren och vi på isen. Ses i Templet 14/11.
SSK överallt alltid!
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Gargamel skrev:Skönt för oss med 3 poäng, dessutom första på bortais. Sett över hela matchen är det inte helt orättvist, men visst var man grymt orolig i tredje perioden som Djurgården totalt dominerar. Jag är grymt imponerad av Järnkaminerna idag, bättre än jag någonsin hört er. Sen tyckte jag också att vår klack var bra, men det var alldeles för glest med folk för att ge er nån riktig kamp. Så det slutade ju ganska rättvist ändå, ni vann matchen på läktaren och vi på isen. Ses i Templet 14/11.
Du får ta och komma tillbaka till Hovet en annan dag.
För att vi var bedrövliga idag på läktaren... Skandalöst dåligt tryck på läktaren om man jämför med matcherna mot Hv71, MODO, Linköping och Brynäs.

Får för övrigt ta och gratulera er till segern.
Viktigt för er med en bortaseger... Synd att den kom mot oss bara... :cry:
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar