Djurgårdens IF - Brynäs IF, 3/10 2009 - Utökad klacksektion!
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF, 3/10 2009 - Utökad klacksektion!
Nästa år har vi lösningen på alla problem iaf.

Sebbe G skrev:Ni som klagar på Wesslau! Vilket/vilka mål tycker ni han skulle ha tagit?!
Jag tycker första målet när han släpper en retur mitt ut i slottet! Inga fler. Resten var försvarets fel!
Du tycker på fullaste allvar att han gör en bra match ? Han gör inga avgörande räddningar i vanlig ordning och är ingen trygghet i målet , varenda skott känns som att han skall släppa in .
Sagt det föut , fan va roligt om han hade blommat ut lite mer men vi får ju bevis match efter match att han blir inte bättre.
Skulle vara så underbart.odburt skrev:Nästa år har vi lösningen på alla problem iaf.
Men tror iofs att Riddarn inofficiellt redan har ett livstidskontrakt med DIF. Sen får nog Wesslau och Owuya 2 år till. Så vi har nog inte "plats" för Tellan enligt Järlan

- Lee Harvey Oswald
Hade vi hållt tätt en minut till hade varit andra tongångar här inne.
Men man börjar känna igen sig nu, en bra 1:a per följt av värmeslag..?
Neej, 3-0 ledning hemma känns inte helt bra att ge bort
Klart att BIF:s måltorka är som bortblåst lagom tills man möter DIF.
En slump? Knappast.
Den största frågan innan serien startade var inte vem som skulle göra poängen, den var
-Hur ska det gå med ännu en säsong utan 1:a Keeper?
Men man börjar känna igen sig nu, en bra 1:a per följt av värmeslag..?
Neej, 3-0 ledning hemma känns inte helt bra att ge bort

Klart att BIF:s måltorka är som bortblåst lagom tills man möter DIF.
En slump? Knappast.
Den största frågan innan serien startade var inte vem som skulle göra poängen, den var
-Hur ska det gå med ännu en säsong utan 1:a Keeper?
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2009-10-03 17:33:29, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är lätt att hitta en syndabock, men det är hela laget som blir för övermodiga och slutar spela, tar korkade utvisningar samtidigt som domaren bjuder Brynäs på allt.
Återigen är det Mackan som tappar puck vid offensiv blå. Tillfälligheter? Han har slarvat vid linjerna i samtliga matcher han spelat hittills.
Backen (vem det nu var) stöter upp alldeles för hårt så att gristrynet får fritt fram.
Wesslau ska ta trean, utan tvekan, men det är laget som förlorar idag, det är inte Wesslaus fel.
Sista målet ska skyllas på den back som stöter upp för hårt med 50 sekunder kvar att spela.
Bäst idag - Tjärnqvist.
Återigen är det Mackan som tappar puck vid offensiv blå. Tillfälligheter? Han har slarvat vid linjerna i samtliga matcher han spelat hittills.
Backen (vem det nu var) stöter upp alldeles för hårt så att gristrynet får fritt fram.
Wesslau ska ta trean, utan tvekan, men det är laget som förlorar idag, det är inte Wesslaus fel.
Sista målet ska skyllas på den back som stöter upp för hårt med 50 sekunder kvar att spela.
Bäst idag - Tjärnqvist.
Säg den glädje som varar
Man kan undra vad som hände i första period pausen.För all inställning och ödmjukhet måste bara ha försvunnit.Märktes klart på tekningarna där Brynäs vann dubbelt så många som DIF.
Jag förutsätter att Hardy tar fram piskan och läxar upp spelarna ordentligt nu.Sen att skylla allt på Wesslau är dåligt.Bara att inse att försvarsspelet inte alls var bra under två perioder vilket gör Wesslaus jobb mycket tuffare.
Jag förutsätter att Hardy tar fram piskan och läxar upp spelarna ordentligt nu.Sen att skylla allt på Wesslau är dåligt.Bara att inse att försvarsspelet inte alls var bra under två perioder vilket gör Wesslaus jobb mycket tuffare.
Det är ingen som skyller allt på Wesslan eller försöker måla upp han som syndabock , men han gör inte bra match återigen. Han är helt enkelt ingen förstis. Hade vi haft Markström i mål kan jag nästan sätta min högra arm på att vi hade tagit 3 poäng
Det är absolut inte Wesslans fel idag 1:a målet kom i 5 mot 3 han räddar första skottet men backarna är inte på hugget och vinner returen 2:a målet fepplar Oskar Eklund så det blir friläge när vi har kontroll i egen zon 3:e står Fimpen och skymmer i första läget och även en back står i skottlinjen så där är det endast tur att hiettanen får pucken igenom allt och alla precis vid sidan/över Wesslau axel och till sist 4:e när vi har 57 sek. kvar ja då går vi upp med 4 man i anfall och schablar bort pucken så äckelOve får friläge och
Sen är det ingen som har klagat på Ragnarsson det här måste varit den sämsta match han har gjort i DIF tappar puckar ,felpass mm. Vilket alla gjorde så gott som i 3:e perioden och ger brynäs anfall på anfall o vi får inte iväg pucken mer än några sekunder innan de erövrar den igen .
Visst ska vi hålla i pucken inom laget men när man bara har 1 måls ledning så måste man få ut pucken ur egen zon i första hand och nu menar jag i slutet av den 3:e
Sen är det ingen som har klagat på Ragnarsson det här måste varit den sämsta match han har gjort i DIF tappar puckar ,felpass mm. Vilket alla gjorde så gott som i 3:e perioden och ger brynäs anfall på anfall o vi får inte iväg pucken mer än några sekunder innan de erövrar den igen .
Visst ska vi hålla i pucken inom laget men när man bara har 1 måls ledning så måste man få ut pucken ur egen zon i första hand och nu menar jag i slutet av den 3:e
DIF kommer vara nummer 1 igen
Jag tycker inte han gjorde en bra match. Men det är inte hans fel att vi förlorar idag! Jag tycker precis likadant som "samiam".......mårten skrev:Sebbe G skrev:Ni som klagar på Wesslau! Vilket/vilka mål tycker ni han skulle ha tagit?!
Jag tycker första målet när han släpper en retur mitt ut i slottet! Inga fler. Resten var försvarets fel!
Du tycker på fullaste allvar att han gör en bra match ? Han gör inga avgörande räddningar i vanlig ordning och är ingen trygghet i målet , varenda skott känns som att han skall släppa in .
Sagt det föut , fan va roligt om han hade blommat ut lite mer men vi får ju bevis match efter match att han blir inte bättre.
samiam skrev:Det är absolut inte Wesslans fel idag 1:a målet kom i 5 mot 3 han räddar första skottet men backarna är inte på hugget och vinner returen 2:a målet fepplar Oskar Eklund så det blir friläge när vi har kontroll i egen zon 3:e står Fimpen och skymmer i första läget och även en back står i skottlinjen så där är det endast tur att hiettanen får pucken igenom allt och alla precis vid sidan/över Wesslau axel och till sist 4:e när vi har 57 sek. kvar ja då går vi upp med 4 man i anfall och schablar bort pucken så äckelOve får friläge och
Positivt är att det var slutsålt för andra hemmamatchen i rad.
När hände det senast.
När hände det senast.
Riktigt kul , hoppas det håller i sigwarrant skrev:Positivt är att det var slutsålt för andra hemmamatchen i rad.
När hände det senast.
- DIF_Soldier
Tyvärr tror jag inte det blir en tredje när laget spelar som man gjorde idag.mårten skrev:Riktigt kul , hoppas det håller i sigwarrant skrev:Positivt är att det var slutsålt för andra hemmamatchen i rad.
När hände det senast.
Säg den glädje som varar
Tycker inte att förlusten kan skyllas på Wesslau eller Oscar Eklund. DIF spelar alltför omständigt på en is som är helt värdelös. Vidare bjuder domaren in Brynäs i matchen.
Wesslau var felplacerad på tredje målet - men att skylla förlusten på Wesslau är att blunda för ett flertal andra spelares fel under matchen.
Är mer irriterad över att Hardy spelar med Falk som center och låter Oscar spela bredvid Printz. Oscar är en ung och utvecklingsbar back som måste spelas med en stabil back och inte Printz.
Om osäkre Oscar ska spela ska han göra det med Timmy, Kyle eller Ragge. Det är helt oförklarligt att Hardy sätter sina två backar som är mest osäkra med puck i samma backpar. Falk och Oscar i samma backpar är ok liksom Falk och Printz - men inte Printz och Oscar.
Är irriterad på Marcus Nilson som inte är bra. Han åker inte skridskor, han vinner inga tekningar och han är ofta felaktigt positionerad i spelet.
Wesslau var felplacerad på tredje målet - men att skylla förlusten på Wesslau är att blunda för ett flertal andra spelares fel under matchen.
Är mer irriterad över att Hardy spelar med Falk som center och låter Oscar spela bredvid Printz. Oscar är en ung och utvecklingsbar back som måste spelas med en stabil back och inte Printz.
Om osäkre Oscar ska spela ska han göra det med Timmy, Kyle eller Ragge. Det är helt oförklarligt att Hardy sätter sina två backar som är mest osäkra med puck i samma backpar. Falk och Oscar i samma backpar är ok liksom Falk och Printz - men inte Printz och Oscar.
Är irriterad på Marcus Nilson som inte är bra. Han åker inte skridskor, han vinner inga tekningar och han är ofta felaktigt positionerad i spelet.
- season
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vet hur det låter att skylla på domaren men han släpper 4 solklara brynäsutvisningar i slutet på 2:a och tar sedan flera skitutvisningar på djurgårdare. Några är så dåliga att man banne mig måste ha en disciplinnämd som hanterar och stänger av domare i efterhand.
Sen ska vi inte diskutera enskilda spelares som gör misstag. Det var såå j-a uppenbart att laget (som lag) vek ner sig. Då hårde Hardy är det banne mig dags att börja coacha.
Så förbannad.
Och just det, klacken sööööög idag. Bara för att man är 1500 man är man inte bra. Lika trötta som laget.
Sen ska vi inte diskutera enskilda spelares som gör misstag. Det var såå j-a uppenbart att laget (som lag) vek ner sig. Då hårde Hardy är det banne mig dags att börja coacha.
Så förbannad.
Och just det, klacken sööööög idag. Bara för att man är 1500 man är man inte bra. Lika trötta som laget.
ALLTID, OAVSETT, FÖR EVIGT.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Har blandade känslor, känns fruktansvärt pissigt onödigt att tappa den här matchen när vi fullständigt dominerade tillställningen i första. Sen känns det som att domarn bjuder in dem i matchen iochmed 5-3 läget och sen hugger de så klart fullständigt när de får vittring och vi fullständigt går ner oss. Speciellt stundvis i andra perioden.
Vi borde kunna knyta ihop en sån här match tidigare.
Vi borde kunna knyta ihop en sån här match tidigare.