Tyckte det kändes hyfsat stabilt hela matchen, speciellt första 40. Imponerande att döda 8 av 8 i BP och dessutom göra mål i den spelformen.
Danielsson räddade sin annars usla match med att avgöra. Bra där.
Wesslau gör återigen en stabil insats, fortsätt så.
Matchens gigant var ju annars enligt mig Jimmie Ölvestad. Helt underbart att se han i gammalt gottt slag. Hela hans kedja med Hank o Fimpen känns väldigt bra ihopsatt och är en oerhört tung trio att möta.
Tjärna o Kyle var också bra idag.
Härligt att se att Hardy satsar på "Sillen" istället för den totalt urusla och överflödiga Calle G. Hoppas innerligt att de förblir så.
Minus framförallt till Printz som var totalt oduglig stundtals, SKÄRPNING. Även Timmy slarvade en del vilket är ovanligt och det var han som låg bakom saiks 1-1 med ett slarv i egen zon.
Sammantaget en helt okej bortamatch med 3 poäng som resultat vilket naturligtvis är jättebra. Och detta utan Mackan och Otto.
Tycker Falk kommer till sin rätt på ett bättre sätt som center. Lite trist också att Holmqvist senior får kämpa på som fjärdecenter. Tycker han gör det rätt bra så här i början.
Fricke skrev:Tycker Falk kommer till sin rätt på ett bättre sätt som center. Lite trist också att Holmqvist senior får kämpa på som fjärdecenter. Tycker han gör det rätt bra så här i början.
Håller med om båda punkterna, men angående Falken så känns det trots allt som han bättre behövs på backsidan när vi annars har full trupp.
Holmqvist tycker jag dock skulle kunna få knata upp i 3:e femman, visserligen lite tråkigt att spräcka den som varit riktigt tung att möta hittils men tror Ölvestad / Holmqvist / Eriksson skulle fungera minst lika bra.
Härligt DIF.
Skönt att den första trepoängaren äntligen kom, den har vi verkligen förtjänat.
Har inte lyckats följa matchen på något sätt ikväll då jag inte har varit hemma, men av att läsa kommentarerna efter matchen här så ser det väl ungefär ut som det har gjort i de 2 första matcherna i år.
Hoppas att Printz lyfter sig i alla fall, av det man sett så har han verkligen haft en dålig inledning på säsongen.
Fy fan vad härligt med 3 poäng.
Nu får man väl bara hoppas på tre poäng mot Frölunda och Brynäs.
Fast jag tror att det kommer behövas mycket för att vinna mot Frölunda borta på torsdag.
Grattis, klart värda 3p . Som ajg sa tidigare idag, det jag såg på träningen stämde, ni såg pigga ut, våra prinsessor var loja och ointresserade, vilket speglade sig idag. Inga tacklingar, dålig inställning, där då ni i alla fall visade på inställning, våldsam forechecking och hyffsat backspel, även om ni är lite klena i avsluten så var det fullt rättvist.
Skellefteå var överdjävulskt dåliga i alla fall.
Fricke skrev:Tycker Falk kommer till sin rätt på ett bättre sätt som center. Lite trist också att Holmqvist senior får kämpa på som fjärdecenter. Tycker han gör det rätt bra så här i början.
Tack Fricke!
Äntligen finns det en person som håller med mig om att Falken skall spela på centerpositionen! Höll på att tappa hakan när jag skrollade nedåt och inte hittade någon som hade nämnt Falken.
Han var en av dem bästa i dag, enligt mitt tycke. Han är och har alltid varit en grymt smart spelare sedan han kom till DIF. Hittar smarta lösningar som center på nästintill allt, vårdar pucken på ett skickligt sätt i både offensiven och defensiven. Sedan att han inte är och har varit spektakulär, är en helt annan historia...
I övrigt plus till:
Wesslan
Kyle
Ragge
Oscar Eklund går in och gör en god insats med tanke på att han inte hade spelat tidigare.
Inte många som klagar på Wesslau ikväll, tur det, för killen är stabil!
Tycker även att Printz spelar riktigt bra ikväll, och fy fan vilket skönt boxplay, propagandaboxplay!
Vi ska självklart även va glada att SAIK-spelarna inte lyckades få speciellt många skott på mål!
Hårde Hardy's återkomst var lite speciell för oss. När man läste upp laguppställning och Hardy's namn så rev han ner applåder. Ni skulle bara veta vilken status den mannen har här uppe hos oss.