Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Henkos »

Finns lite videos med och om Kryckan på Chicagos hemsida. Han är för skön Marcus och hans engelska gör ju inte det hela sämre ;) Språket blir nog bättre när han får lite rutin hehe

Smakprov: http://video.blackhawks.nhl.com/videoce ... &id=104486
Anderberg
Säsongskort: Ja

Inlägg av Anderberg »

Charmigt nervösa intervjuer med den gode Kruger. Hoppas det går bra för honom. Tror han får svårt att vara nåt annat än fjärdecenter de närmaste åren. Spelar han forward har han däremot större chans.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Jag tror ni underskattar Krügers förmåga. Personligen tror jag att han kan arbeta sig upp i andrakedjan inom 3-4 år.
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Metal Machine skrev:Jag tror ni underskattar Krügers förmåga. Personligen tror jag att han kan arbeta sig upp i andrakedjan inom 3-4 år.
De kräver en stor offensiv produktion av andracentrar i NHL. Kan inte tänka mig Kruger göra 60-70 poäng om tre år.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Alexandre Burrows i Vancouver brukar få spela med bröderna Sedin. Han ligger på 44 poäng på 66 matcher såhär långt. Samuelsson, som ligger fyra i vancouvers poängliga, har gjort 50 poäng på 72 matcher. Därav drar jag slutsatsen att det räcker med att ligga omkring 45-60 poäng/säsong för att vara bofast i en andrakedja. Men det beror naturligtvis också på situationen i laget. Hur som helst tror jag knappast att det är en omöjlighet för Krüger.
Användarvisningsbild
Silverminken
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Silverminken »

Svårt att säga hur bra Krüger kan bli. Behöver se honom där ett par år innan man kan se var det bär åt. Jag hoppas bara han får fortsätta spela med dom säsongen ut och även i slutspelet.
"Ett till powerplay mål skulle smaka fisk, eller vad säger man? tårta?" - Niklas Wikegård
Glory1

Inlägg av Glory1 »

Har ni ESPN kan ni slå på den om ni vill se Chicago mot Detroit, Krüger speler center mellan Hossa och någon som jag inte vet namnet på ;)
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Metal Machine skrev:Jag tror ni underskattar Krügers förmåga. Personligen tror jag att han kan arbeta sig upp i andrakedjan inom 3-4 år.
Har hävdat hela tiden här på forumet att han kommer bli en stabil andracenter (minst) i NHL. Folk har skrattat åt mig. Ska bli kul att se hur det går för han, trodde inte riktigt han skulle "ta en plats" så fort.
Användarvisningsbild
Ja-ke den andre

Inlägg av Ja-ke den andre »

Inte dåligt av Krüger att ta en centerplats i andrakedjan med Hossa som lekkamrat.

Marcus får spela en hel del, även lite boxplay där han täckte skott och fick ut pucken. Bra kämpat!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Ja-ke den andre skrev:Inte dåligt av Krüger att ta en centerplats i andrakedjan med Hossa som lekkamrat.

Marcus får spela en hel del, även lite boxplay där han täckte skott och fick ut pucken. Bra kämpat!
Som sagt: Folk förstår inte hur bra han är. Snart kommer poängen börja komma oxå. Alla som har sågat honom bör fundera en gång till efter det här
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Det är väl typ två? som har sågat Marcus som spelare. Däremot har folk sågat isolerade situationer och beslut som Marcus har tagit. Stor skillnad.

Är det meningen att hela forumet ska komma in i den här tråden och säga hur bra dom är på att bedöma potential på spelare nu för att dom har hyllat Krüger?

Sjukt kul för Marcus som jag följt sedan han kom till DIF som en tanig junior (även om jag inte följde juniorhockeyn lika mycket då). Han har alltid gett allt för laget, vunnit J18 guld till DIF och varit nära på att ha vunnit guld med A-laget.

Han fullföljde sitt kontrakt trots stora påtryckningar från Chicago. Balls som dom hade sagt där borta.

Tror även att hans spel passar ännu bättre där borta. Mindre rinkar, snabbare spel, hans kritiserade chanspuckar passar bättre, hans målmedvetna jobb med att gå hårdare på kassen kommer också att ge resultat.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

android skrev:Det är väl typ två? som har sågat Marcus som spelare. Däremot har folk sågat isolerade situationer och beslut som Marcus har tagit. Stor skillnad.
Tack för att du klargör skillnaden. De som har gnällt över hans chanspuckar och allt vad det nu har ju dock inte varit direkt nyanserade. Bara varit massa tjat om hans dåliga "sidor", hur han sliter i defensiven t.ex. verkar gått många helt förbi.

Bra att du styrde upp tråden iaf, nu slutar vi skryta om att vi tycker Krüger är bra!
Användarvisningsbild
android

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av android »

Henkos skrev:
android skrev:Det är väl typ två? som har sågat Marcus som spelare. Däremot har folk sågat isolerade situationer och beslut som Marcus har tagit. Stor skillnad.
Tack för att du klargör skillnaden. De som har gnällt över hans chanspuckar och allt vad det nu har ju dock inte varit direkt nyanserade. Bara varit massa tjat om hans dåliga "sidor", hur han sliter i defensiven t.ex. verkar gått många helt förbi.

Bra att du styrde upp tråden iaf, nu slutar vi skryta om att vi tycker Krüger är bra!

Kan inte avgöra om du var ironisk eller inte (jävla internet). :)

Tyckte att Marcus var riktigt nära sitt första mål mot Boston. En styrning (?) och sedan en retur.

Finns en del djurgårdare som man tycker om i NHL nu:
Dogge
Jacob
Bengan
Kruger
Ante (ibland iaf)
Född till sportchef.
Anderberg

Inlägg av Anderberg »

Boyle, Turco, Theodore...:)
B.I.B.A

Inlägg av B.I.B.A »

Anderberg skrev:Boyle, Turco, Theodore...:)
Kronwall!
Avgå Jocke.
Skriv svar