Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
arvika_djurgårdare

Re: Djurgårdens IF - Modo Hockey, 26/9 2009 - Hemmapremiär

Inlägg av arvika_djurgårdare »

Det här kommer bli sjukt jävla galet!

7600 biljetter sålda denna morgon, klackbiljetterna sålde slut denna morgon vilket betyder totalt 1900 sjungande mentala järnkaminer om vi räknar med våran aktiva sittplats på Lördag, sittplats kommer förhoppningsvis vara sjukt tända och hänga med i ramsorna, ett förhoppningsvis taggat lag som entrar isen med Hårde Hardy på bänken, detta kan fan inte bli annan än perfekt!

Så tagga till nu, ta er till Hovet så skapar vi den fetaste jävla premiärstämningen Svensk Hockey skådat! Och innan match bör ALLA Djurgårdare masa sig bort till Östra för att gemensamt åka ut till vårt vackra hov och inleda en perfekt Lördag!

2 dagar kvar, nu jävlar kör vi!
"Dagens publiksiffra: 6 341. Bra drag på DIF-klacken som sjunger och sjunger och sjunger."
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Hoppas att Otto och Tjärna spelar denna match.
Honken
Säsongskort: Ja

Inlägg av Honken »

arvika_djurgårdare skrev:Det här kommer bli sjukt jävla galet!
7600 biljetter sålda denna morgon,
Biljetterna tog slut igår.
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=6059

Men galet drag kommer det att bli.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

arvika_djurgårdare skrev:Det här kommer bli sjukt jävla galet!

2 dagar kvar, nu jävlar kör vi!
1 dag kvar! kan knappt vänta :)
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Då var det lapp i luckan!
Nu är allt slutsålt! Inklusive skitplatserna på rad 1 och rad 2. Imponernade att dom sålt slut redan, då det är 1 dag kvar tills nedsläpp.
Fan va man är taggad nu. Kan knappt hålla inne sångerna längre.
Kan inte beskriva min längtan med ord nu!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Fy fan vad trött jag blir på media. Här får man syn på att det är slutsålt. Yes, tänker man då. Hockeyn i Stockholm är verkligen på uppsving. Då sitter man och läser på sportexpresen.se och hittar denna artikel:

http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ar-mot-dif

Nu vettefan hur man ska tolka detta: "Det lär bli utsålt, 8 090 åskådare. Så stor var inte ens Foppafebern i Örnsköldsvik där över 1 000 stolar gapade tomma när Peter Forsberg gjorde comeback i Modotröjan mot Frölunda."

Tror denna blaska att anledningen till att det är slutsålt är för att Peter "fotskav" Forsberg kommer hit? Tror de att det är Foppafeber i STHLM? Biljetterna var på väg att ta slut långt innan det blev klart att foppa skulle spela. Är det bara jag som är trött på hur kåta media är i foppa? Jag kan slå vad i att om DIF vinner med 10-1 imorrn, varav 7 av målen gjordes av exempelvis Josefson, så kommer morgondagens huvudrubrik vara: "Foppa var på isen en minut innan Modo gjorde mål". Eller liknande. Pinsamma kvällsblaskor.

Nä, ta ner fanskapen på jorden imorrn nu DIF. Vem fan är foppa? Vi har Krüger. Vi ska minsann visa att anledningen till att Hovet är fullsatt är för att Djurgården spelar. Inte att nån avdankad tomte på skoter ska försöka få ner foten i skridskon.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Jockmaniac skrev:Text
Helt jävla rätt, jag är så jävla förbannad, Wennerholm på Aftonhoran skrev likadant.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

Detta visar ju bara hur lite dem vet innan dem skriver.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ar-mot-dif

Dem verkar tro att alla kommer till Hovet för att se "den gudomliga foppa"
Senast redigerad av Stolt-Djurgårdare den 2009-09-25 16:21:27, redigerad totalt 1 gånger.
Djurgårdare för livet
Honken

Inlägg av Honken »

Det första vettiga jag läst om matchen

Magnus Nyström Expressen
”* Djurgården-Modo: Foppa del 2. Och ett fullsatt Hovet. Vilket party. Men mest ser jag fram emot att se 19-årige Marcus Krüger som svarade för fem poäng mot HV senast. Fem poäng i en match mot HV. Det kan man kalla Foppa-klass.”

Det gäller att inte visa någon respekt för honom. Om jag inte kommer ihåg fel så fick han göra en målgivande pass mot oss senast uppe i Örnsköldsvik pga det.

Likväl han var en grym spelare en gång.
Första och antagligen sista gången jag länkar en hyllningslänk till en motståndarspelare.
Men det är hockeygodis i den högre skolan.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Skit i foppa, modo och journalister. Dom är ett jävla pack allihop. Nu jävlar är det dags att visa vad vi går för. Imorn är det fullständigt jävla mentalt ös från vår sida. Från familjeläktaren, via sittplats bort mot kurvan. Det är nu vi visar vad ett fullsatt Hovet kan göra.

Imorn är det bara vinst som gäller, så sjung för hjärtat sjung oavsett sittplats eller ståplats, familjeläktare eller aktiv sittplats, gammal eller ung! Ge allt för våra krigare! :twisted:
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Kollar på modos match mot frölunda nu..
Är ju inte något som skrämmer livet ur en direkt.
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Sebbe G skrev:Första gången jag ser foppa spela live. Det ska bli kul för han är ju fortfarande en stor hockeyprofil.
Gillar man hockey så gillar man också stora hockeyprofiler.
"Foppa" får gärna stänka in fyra mål (sorry, Gustaf) så länge Djurgår'n gör fem!
Ser också fram emot att se Peter i action igen. Kanske den sista glimten vi får av en av Sveriges största spelare genom tiderna.
Användarvisningsbild
Tessan
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tessan »

Jockmaniac skrev: Tror denna blaska att anledningen till att det är slutsålt är för att Peter "fotskav" Forsberg kommer hit? Tror de att det är Foppafeber i STHLM? Biljetterna var på väg att ta slut långt innan det blev klart att foppa skulle spela. Är det bara jag som är trött på hur kåta media är i foppa?
Bra talat! Jag vill minnas Foppa för den store spelare han en gång var, men nu är han bara pinsam. Det är bara blaskorna som inte är trötta på att skriva rubriken "Foppa gör comeback!".
Krüger, Ante och Mackan är på Hovet, vårt älskade DIF har hemmapremiär och äntligen fattar folk att resa sig ur TV-soffan och sjunga ut för våra hockeykrigare.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Säsongskorten i klacken och på aktiv sittplats är ju slutsålda, är det också pga. Foppa-febern?... :roll:
Användarvisningsbild
gridiron

Inlägg av gridiron »

Tessan skrev:Jag vill minnas Foppa för den store spelare han en gång var, men nu är han bara pinsam.
Pinsam? Snöra på dig skridskorna då och gör det bättre själv :wink:
Senast redigerad av gridiron den 2009-09-26 07:16:45, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar