Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:Jag skrev ett långt meddelande nen det försvann ut i rymden,
Efter derby på råsunda:
Men jag har varit med när dtt kastst bengaler mellan aik & DIF (Firman) (DFG). Jag har sett folk bli dränkta av pepparspray. Jag fick kasta mig i en buske annars hade polishästen ridit rakt över mig. Dom olika grupperns tog sig sedan uopp på vägen, den som går förbi Mcdonslds, bilarna fick stanna, det var en krigszon, mångs kom springsnde helt röda i ansiktet & tåraran bara forsade, dióm såg ingenring,vi fördökte hjälps dom som råkat ílls ut, En del klev helt sonika över bilarna som stod still , Håll i hop skrek någon, polisen & Firman fins där framme
Poliserna lyckades sedan skingra dom olika grupperna, någta fick åka T-banan, men vi fick gå runt hela råsunds centrum, vi hoppades att dörrarna var öppna men det var dom inte, nu var många irriterade, vi gick vidare och helt plötligt fick vi syn på några råttor, det blev genst en attack men dom stod kvar, det var inte så länge dom stod upp, dom flesta åkte i backen, själv så lyckades jag med en pungspark, som jag följde uppp med några sparkar på hans knä, det räcker nu sa han, visst gjorde det,men en spotloskat tyckte jag han var värd.

Sedan blev det taxi tilll city, där var det bråk lite överallt........Några riktigt våldsamma fighter var det i ciy, men jag var inte där.

En annan gång

Jag satt på Harry B James när KGB anföll krogen det var helt oväntat, fick försökte försvara oss med glas som vi kastade, men dom var riktigt många och många Djurgårdare åkte i backen, vi andra fick fly tillslut. Dom var på tok för många.

Som sagt hatet flödar som sldrig förr mellan dessa klubbar det finns inget dom heter hatkärlek.
Man har ju varit mä vah, man har ju varit huligan vah, man har ju tagit emot stryk vah, man har ju delat ut pungsparkar vah, jag har spöat det flesta vah, det är skoj med idrott vah….

Lågvattenmärke...
Pajas! som sitter framör datorn och bedömer DIF spelare!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:Jag skrev ett långt meddelande nen det försvann ut i rymden,
Efter derby på råsunda:
Men jag har varit med när dtt kastst bengaler mellan aik & DIF (Firman) (DFG). Jag har sett folk bli dränkta av pepparspray. Jag fick kasta mig i en buske annars hade polishästen ridit rakt över mig. Dom olika grupperns tog sig sedan uopp på vägen, den som går förbi Mcdonslds, bilarna fick stanna, det var en krigszon, mångs kom springsnde helt röda i ansiktet & tåraran bara forsade, dióm såg ingenring,vi fördökte hjälps dom som råkat ílls ut, En del klev helt sonika över bilarna som stod still , Håll i hop skrek någon, polisen & Firman fins där framme
Poliserna lyckades sedan skingra dom olika grupperna, någta fick åka T-banan, men vi fick gå runt hela råsunds centrum, vi hoppades att dörrarna var öppna men det var dom inte, nu var många irriterade, vi gick vidare och helt plötligt fick vi syn på några råttor, det blev genst en attack men dom stod kvar, det var inte så länge dom stod upp, dom flesta åkte i backen, själv så lyckades jag med en pungspark, som jag följde uppp med några sparkar på hans knä, det räcker nu sa han, visst gjorde det,men en spotloskat tyckte jag han var värd.

Sedan blev det taxi tilll city, där var det bråk lite överallt........Några riktigt våldsamma fighter var det i ciy, men jag var inte där.

En annan gång

Jag satt på Harry B James när KGB anföll krogen det var helt oväntat, fick försökte försvara oss med glas som vi kastade, men dom var riktigt många och många Djurgårdare åkte i backen, vi andra fick fly tillslut. Dom var på tok för många.

Som sagt hatet flödar som sldrig förr mellan dessa klubbar det finns inget dom heter hatkärlek.
Man har ju varit mä vah, man har ju varit huligan vah, man har ju tagit emot stryk vah, man har ju delat ut pungsparkar vah, jag har spöat det flesta vah, det är skoj med idrott vah….

Lågvattenmärke...
Pajas! som sitter framör datorn och bedömer DIF spelare!
Våldsam kille i grotta som tror sig varit med vah...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
dif rules

Inlägg av dif rules »

Hej PM.
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT

/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Caveman skrev:Det är inget lågvattenmärke, lågvattenmärke är när man dissar DIF fotboll trots att man är Djurgårdare.
Man kan dissa hockeyn, men inte fotbollen? :roll:
Nä, det där argumentet håller jag inte med dig om.
En stor del av alla fotbollssupportrar skiter mer eller mindre blanka fan i hockeyn, och det är inget fel med det.
Jag ser samtliga hockeymatcher, men ser inte en enda match på stadion såvida jag inte får gratisbiljetter, just pga att jag inte är intresserad av korpenfotboll.

Alla har olika intressen, och man går på det man finner intressant, och det är så det är. Inget fel med det.

För övrigt så tycker jag att ni ska lägga ner diskussionen som pågår här (jens85, LHO vs Caveman), eran syn på saken är helt olika, och därutav är diskussionen lika meningslös som att diskutera läktarkultur med en aikare. Det leder ingenvart, så luta er tillbaka och fokusera på vad som komma skall. Dumt att skapa fiender här på forumet...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald//

Våldsam kille i grotta som tror sig varit med vah...[/quote]

Grottor är vackra, jag försökte bara förklara att det finns ingen hatkärlek till aik. Jag har varit med när aik anfallit "julgranar", jag har stått upp för DIF, men nu är jag lugnare. Men är det så att några DIFare blir attackerade så hjälper jag gärna till. Men som sagt nu är jag lugn, men är det stora saker på gång så ställer jag antagligen upp. Trots stora protester från min sambo.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Tycker diskussionen inte hör hemma i biljettråden, konstigt att ingen moderator har varit här. Man är ju så jävla snabba på att plocka bort inlägg/trådar som rör DIFs ekonomi...

Känner du snubben som gav en lavett till aff spelaren? Har du berättat för DIF vem det är? Det uppträdandet om något är att dissa DIF-fotboll.

Fast det är klart, det hettade väl till..

Nu blev det ett lite arrogant inlägg, inte min mening från början, tycker allt ska ske genom PM.

6000 sålda biljetter innan helgen?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

sthlm_dif skrev:
Caveman skrev:Det är inget lågvattenmärke, lågvattenmärke är när man dissar DIF fotboll trots att man är Djurgårdare.
Man kan dissa hockeyn, men inte fotbollen? :roll:
Nä, det där argumentet håller jag inte med dig om.
En stor del av alla fotbollssupportrar skiter mer eller mindre blanka fan i hockeyn, och det är inget fel med det.
Jag ser samtliga hockeymatcher, men ser inte en enda match på stadion såvida jag inte får gratisbiljetter, just pga att jag inte är intresserad av korpenfotboll.

Alla har olika intressen, och man går på det man finner intressant, och det är så det är. Inget fel med det.

För övrigt så tycker jag att ni ska lägga ner diskussionen som pågår här (jens85, LHO vs Caveman), eran syn på saken är helt olika, och därutav är diskussionen lika meningslös som att diskutera läktarkultur med en aikare. Det leder ingenvart, så luta er tillbaka och fokusera på vad som komma skall. Dumt att skapa fiender här på forumet...
Nä, det är fel, många har säsongskort både i fotbollen & Hockeyn, så här dissas ingenting. Själv tycker jag att hockey är mycket mer intressant just nu. Vi har ju previligerad att ha två lag i högsat serien, det ska vi vara stolta över ,så inget dissade här.
Senast redigerad av Caveman den 2010-03-11 17:00:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

android skrev:Tycker diskussionen inte hör hemma i biljettråden, konstigt att ingen moderator har varit här. Man är ju så jävla snabba på att plocka bort inlägg/trådar som rör DIFs ekonomi...

Känner du snubben som gav en lavett till aff spelaren? Har du berättat för DIF vem det är? Det uppträdandet om något är att dissa DIF-fotboll.
Fast det är klart, det hettade väl till..

Nu blev det ett lite arrogant inlägg, inte min mening från början, tycker allt ska ske genom PM.

6000 sålda biljetter innan helgen?
Menar du mig? Nej, jag känner inte snubben som delade ut en lavett, hade jag gjort det så hade jag inte golat, det gör vi inte i DIF.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jag är en idiot som ger mig in i diskussionen.

Japp, det var dig jag ställde frågan till. Viker mig nog, skulle inte heller golat om jag kände killen.
Det jag tyckte var intressant var att du inte fördömde händelsen utan la bara fram det som att du försökte lära andra vad det innebär att vara DIF.

Sen att du skrev att det kunde vara kaos vid Råsunda "förr i tiden" var också intressant. Tycker det ofta är mycket rusningar där de senaste 10 åren också.

Har inget emot dig caveman och tänker inte gå in i pajkastning, vissa saker jag fann lite underliga bara.

7000 sålda vid lottningen?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

android skrev:Jag är en idiot som ger mig in i diskussionen.

Japp, det var dig jag ställde frågan till. Viker mig nog, skulle inte heller golat om jag kände killen.
Det jag tyckte var intressant var att du inte fördömde händelsen utan la bara fram det som att du försökte lära andra vad det innebär att vara DIF.

Sen att du skrev att det kunde vara kaos vid Råsunda "förr i tiden" var också intressant. Tycker det ofta är mycket rusningar där de senaste 10 åren också.

Har inget emot dig caveman och tänker inte gå in i pajkastning, vissa saker jag fann lite underliga bara.

7000 sålda vid lottningen?
Det jag berättade om händer under dom senaste 5- åren. Visst kan jag fördöma händelsen, man ger sig inte på en fotbollsspelare, det var nog inte planerat utan det var antagligen bara en reflex mitt i glädjeruset.
I fall du undrar så rusade inte jag in på planen. Annars så tycker jag att poisen ska fördömas, dom gjorde inte sitt jobb + ¨att dom inte ville ha något staket på löparbanorna.

När vi säkrade guldet i Halmstad var jag däremot inne på planen....
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Caveman skrev:När vi säkrade guldet i Halmstad var jag däremot inne på olan
Fy skäms! :wink:

Förövrigt håller jag med om att det inte är hatkärlek mot gnihet.
Visst, om jag ser en råtta på stan, har inget som helst emot honom. Eftersom jag går i skolan har jag även många råttvänner. Likaså med vraken.
Däremot, när jag står på Södra. Då är det inte hatkärlek, då är det hat. Hat ska bemötas med hat.

(Ja, jag håller mig undan från alla sorters bråk)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Caveman skrev:
När vi säkrade guldet i Halmstad var jag däremot inne på planen....
FOTBOLLSMÖRDARE! FOTBOLLSMÖRDARE!

:lol: :lol: :lol: :wink:
Expert.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Fokus på ämnet för tråden nu om inte får vi nog låsa den .
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Vad krävs för att hämta ut slutspelsbiljetterna då jag är säsongare i klacken, läste någonstans att de bara är att visa legg?
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

blårandigt skrev:Vad krävs för att hämta ut slutspelsbiljetterna då jag är säsongare i klacken, läste någonstans att de bara är att visa legg?
Det stämmer.
Du behöver bara identifiera att det är du, så legitimation går alldeles utmärkt.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar