Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009
-
Re: Modo Hockey - Djurgårdens IF, 14/2 2009
Nästan lika besviken på LHC och HV som på Sören Persson.
Sen är det ju svåert att spela försvar i två raka perioder. Men, med tanke på 3-0-målet och 4-2-målet som båda kom så klockrent borde vi lätt vunnit. Svagt att tappa då.
Med tanke på att de andra lagen vinner hela tiden är det nog till att ta sex raka för att vi ska garanterat nå slutspel. 4 vinster känns som ett måste för att ha en rimlig chans i alla fall.
Sen är det ju svåert att spela försvar i två raka perioder. Men, med tanke på 3-0-målet och 4-2-målet som båda kom så klockrent borde vi lätt vunnit. Svagt att tappa då.
Med tanke på att de andra lagen vinner hela tiden är det nog till att ta sex raka för att vi ska garanterat nå slutspel. 4 vinster känns som ett måste för att ha en rimlig chans i alla fall.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Wesslau höll oss på egen hand kvar i matchen i andra perioden med den ena räddningen efter den andra. Men jag förstår dig Fricke som verkar vara en väldigt simpel människa att skylla på målvakten ligger nära till hands. Titta på målen en gång till va. Förflyttningar och åter förflyttningar. Foppas pass till Hedins mål och Skröders kvitteringsmål är typiska exempel. Och Johan Karlsson. Jag är imponerad av din optimism men jag är bara vad jag tycker är realistisk. Jag är säker på att jag har rätt efter 55 omgångar.
Senast redigerad av Jockmaniac den 2009-02-14 18:56:48, redigerad totalt 1 gånger.
100% DJURGÅRDSJ***L
- DIF_Soldier
Det är tamigfan en bedrift att stänga av när man leder med 3-0.
I en sådan viktig match och när man har det momentumet så spelar man med intensitet och självförtroende. Att stänga av mitt i ett momentum är en bedrift. Hela Sverige skrattar, Djurgården.
I en sådan viktig match och när man har det momentumet så spelar man med intensitet och självförtroende. Att stänga av mitt i ett momentum är en bedrift. Hela Sverige skrattar, Djurgården.
Säg den glädje som varar
Klart som fan att det är Printz fel... En spelare som bara har Otto & Ragge för sig i istid. Däremot Timmy är en mästare på att ta korkade utvisningar, idag hade han också -2. DIF har 0-3 med 10 mnuter kvar, då tror DIF att det hela är klart, det är där MoDo får vittring på poäng.Kall-El skrev:Får inte tappa 3-0 under några omständigheter. Finns inga ursäkter alls.
Även om tappet målmässigt kom i tredje så känns det snarast som att det hela inleds redan i andra perioden då vi drar på oss hjärndöda utvisningar. Ölvestads slashing för att inte tala om Printz crosschecking är så korkade att dessa spelare inte borde få lira närmaste matcherna. Det är tack vare dessa numerära överlägen som gör att MoDo får lite vittring på poäng. Att dra på sig en crosschecking i boxplay när pucken inte ens är i närheten är definitionen av dumhet.
Så jävla surt att tappa 3 poäng som såg ut att vara hemma.
Men det är modo som ska vara besvikna med 20-8 i utv statistik ska man vinna matchen. (+10 min abuse)
En hel period med folk på bänken. Undrar vad dom betalade domaren. Jo en del var befogade. men inte alla om man jämför med vad modo fick göra
Tredje målet är en tavla av Wesslau om han inte var skymd, men utan honom hade det blivit torsk idag. Dom andra tre målen är markeringsmissar.
Men det är modo som ska vara besvikna med 20-8 i utv statistik ska man vinna matchen. (+10 min abuse)
En hel period med folk på bänken. Undrar vad dom betalade domaren. Jo en del var befogade. men inte alla om man jämför med vad modo fick göra
Tredje målet är en tavla av Wesslau om han inte var skymd, men utan honom hade det blivit torsk idag. Dom andra tre målen är markeringsmissar.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Färjestad - Frölunda 3-0 efter period 1
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Surt att tappa två poäng, men det är helt ok att spela oavgjort mot Modo i Ö-vik som precis förstärkts av Peter Forsberg.
- Emil Svelander
Detta är det absolut sämsta och sjukaste jag upplevt på väldigt länge med DIF. Jag finner inte ord för hur jävla besviken jag är på laget. Vad FAN håller de på med?
Vi leder med 3-0 med 10 JÄVLA minuter kvar. Tappar upp till 3-2, sure. Sedan AVGÖR vi matchen genom att hänga 4-2. Modo ger näst intill upp och vi ska egentligen bara spela av matchen. Men vad händer? Ja, det vet nog alla nu.
Fy fan vad oerhört jävla tokvärdelöst detta är. Jag förstår inte vad spelarna har i huvudet...
Och skyll fan inte på Gustaf idag. Han skulle förvisso ha tagit det avgörande 4-3-målet, men så kassa som vi är i andra perioden, då han räddar oss, får vi inte vara.
USELT, Djurgårn!
Vi leder med 3-0 med 10 JÄVLA minuter kvar. Tappar upp till 3-2, sure. Sedan AVGÖR vi matchen genom att hänga 4-2. Modo ger näst intill upp och vi ska egentligen bara spela av matchen. Men vad händer? Ja, det vet nog alla nu.
Fy fan vad oerhört jävla tokvärdelöst detta är. Jag förstår inte vad spelarna har i huvudet...
Och skyll fan inte på Gustaf idag. Han skulle förvisso ha tagit det avgörande 4-3-målet, men så kassa som vi är i andra perioden, då han räddar oss, får vi inte vara.
USELT, Djurgårn!
Sjunger avgå Johnny...
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Så här i efterhand är jag så jävla besviken på att man låter Foppa åka runt som han gör vid deras olika mål på slutet. Så satans stor respekt skall man inte behöva visa... Är väl för fan bara att ligga tajtare på kropp och åtminstone FÖRSÖKA störa honom. Ser lite ut som när Linkan är i farten och letar passningsalternativ och ingen vågar gå på.
Suck.
Aja, vi har fortfarande chansen till slutspel. Men jag tror dessvärre slutspelståget gick ikväll sett till alla andra resultat. Vi skall dock komma ihåg att OM vi missar slutspel så beror det knappast på de 2 tappade poängen ikväll, utan alla de bedrövliga matcher vi radat upp tidigare under säsongen.
Suck.
Aja, vi har fortfarande chansen till slutspel. Men jag tror dessvärre slutspelståget gick ikväll sett till alla andra resultat. Vi skall dock komma ihåg att OM vi missar slutspel så beror det knappast på de 2 tappade poängen ikväll, utan alla de bedrövliga matcher vi radat upp tidigare under säsongen.
Såg ni matchen överhuvudtaget. Den puck Wesslau skulle ha tagit var 3an, och Zuccarellos mål sitter rätt upp i krysset och de 2 andra målen var riktiga försvars missar!mårten skrev:Håller med, Wesslau har varit bra periodvis men absolut inte denna match.Fricke skrev:Är du hjärndöd? Wesslau är ett skämt som hör hemma på Kiviksmarknad. Du släpper inte 4 mål på 10 jävla minuter i säsongens top 8 viktigaste matcher.Jockmaniac skrev:Wesslau är bäst på isen så håll käften. Problemet är att ingen vill tackla Foppa. Hade vi haft män på isen idag istället för några gnagare så hade vi vunnit. Sören Persson drar sitt strå till stacken också. Detta är ruggigt sorgligt och nu gäller det bara att säkra nytt kontrakt. Modo, Timrå, Skellefteå och Brynäs gick på slutspelståget och vi är kvar på perrongen. Känns pinsamt, förnedrande och riktigt jävla bedrövligt. DIF, Rögle och Södertälje är det som kommer fightas om nytt kontrakt.
Domarinstatsen är sedan en jävla katastrof , sämsta jag sett i år.
så ingen skyller på Wesslau idag, kanske lite för 3an var klantig!
- -daniel-
Fattar inte heller hur man kan skylla på Wesslan, han gjorde en stundtals riktigt bra match (förutom 3-4 målet). Tycker han har bevisat att han är en bra målvakt senaste månaden. Inget snack om saken.
Sen är han fortfarande inte en matchvinnande målvakt som totalt spikar igen.
Sen är han fortfarande inte en matchvinnande målvakt som totalt spikar igen.
Har tittat på reprisen av tredje målet ett par gånger nu, svårt att säga säkert men jag tror inte han ser något.
- Doyle
Äckelsurt, men samtidigt tycker jag att Djurgårn har ett enormt fint spel på G. Det är bara så jäkla trist att vi har så fördömt svårt o spela på ledning.
Blir alltid någon kollektiv koma som gör att det blir poängtapp. Orkar inte gå igenom de matcher där så skett.
Sen är det bara att inse att HV, LHC o Färjestad inte blir några räddningsplankor åt Djurgårn. Snarare att de kommer att spela med pinnen i stället för bladet i kommande matcher mot våra konkurrenter då Djurgårn har en allt för bra målskillnad.
Så sanna mina ord, utrycket, Djurgårn mot rubbet kommer de sista omgångarna bli ett understatement
Blir alltid någon kollektiv koma som gör att det blir poängtapp. Orkar inte gå igenom de matcher där så skett.
Sen är det bara att inse att HV, LHC o Färjestad inte blir några räddningsplankor åt Djurgårn. Snarare att de kommer att spela med pinnen i stället för bladet i kommande matcher mot våra konkurrenter då Djurgårn har en allt för bra målskillnad.
Så sanna mina ord, utrycket, Djurgårn mot rubbet kommer de sista omgångarna bli ett understatement

Lite kuriosa
Visst tog Ragge en tekning på slutet i 4-3 spel.
Hans första tekning för säsongen, kan inte ha blivit många i hans karriär.
Visst tog Ragge en tekning på slutet i 4-3 spel.
Hans första tekning för säsongen, kan inte ha blivit många i hans karriär.
Hur i H-e kan man förlora när man leder med 3-0?????? och få med sin 1 poång.???
Nu är det hög tid att kräva tränarnas avgång. Dem kan inte motivera laget att hålla en ledning. Uruselt enligt mitt tycke.Hoppas att dem förstår att det är gäller mycket för DIF om vi inte lyckas hålla oss kvar i Elitserien.Det skall stå tränarna dyrt om vi måste spela kvalserie.Dem måste vara seriens sämsta tränarduo.Vi har inte spelat bra under en hel match under hela säsongen.Snälla dif supportrar gör uppror

Nu är det hög tid att kräva tränarnas avgång. Dem kan inte motivera laget att hålla en ledning. Uruselt enligt mitt tycke.Hoppas att dem förstår att det är gäller mycket för DIF om vi inte lyckas hålla oss kvar i Elitserien.Det skall stå tränarna dyrt om vi måste spela kvalserie.Dem måste vara seriens sämsta tränarduo.Vi har inte spelat bra under en hel match under hela säsongen.Snälla dif supportrar gör uppror