Linköpings HC - Djurgårdens IF, 26/1 2009

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Olon

Re: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 26/1 2009

Inlägg av Olon »

Emil Svelander skrev:Självklart är bristen på målskytte ett problem, och jag kanske borde kritisera det istället för Printz självmål, men har man gjort 5 självmål under en säsong kan det inte vara en slump, eller? Med det inget sagt om David som spelare - han har vuxit rejält på slutet.
Ser man bara på den här situationen så tycker jag att Printz var rättplacerad. Vilken annan back som helst hade gjort samma självmål på Vesslans tavla/retur om han varit på isen istället för Printz. Ingen skugga ska kastas på Vesslan som förutom målen gjorde en strålande insats som man börjar vänja sig vid nu, men jag anser helt klart att det är hans självmål snarare än Printz - även fast nu den sistnämnde var sist på pucken.
xxwinniehxx
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av xxwinniehxx »

Printz står ju som fastvuxen i isen emellanåt, inte konstigt att det är just han som råkar få puckarna på sig. Dessutom är han stor..
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Nu så var det väl inte Printz fel att pucken tog i ryggen på honom, han gör sitt jobb & plockar bort en motspelare, men Wesslau släpper en mycket märklig retur, hade han bara åkt ut lite från målet så hade han kunnat styra den returen någon annanstans.

Wesslau gör en kanon match MEN sedan släpper han två "svaga" returer vilket ockå vänder matchen, då blir man inte godkänd i min bok, inte heller i Wesslaus bok vad det verkar.

Returer ska kontrolleras av en målvakt, puckarna ska ut mot sargarna aldrig rakt ut i slottet, är man sedan en riktigt duktig målvak så kan man styra puckarna till medspelare som kan starta en kontring, men då måste man kanske vara lika skicklig som Brodeur.
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Det är så typiskt DIF 08/09, man slutar spela hockey då man har ledningen i sista perioden. Spelar ingen roll om det är med ett enda mål, ledning som ledning.
Det håller inte att spela så, om man kan spela ut laget och vinna skotten med 14-1 i den första perioden så tycker jag att man kan kämpa lite i den sista perioden.

Man kan inte peka ut en enskild spelare som ansvarig, det är inte någon spelares fel att hela laget fallerar, om det är någons fel så är det definitivt Montens och Johanssons...
Användarvisningsbild
adde74

Inlägg av adde74 »

Jahaja, då var man nere på jorden igen då. Trist att vi inte tog vara på våra många och öppna chanser. Hoppas detta spel bara var tillfälligt för så här dåliga på att göra mål är vi väl ändå inte?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Edin skrev:Åh, nu fick jag en otrolig ångest igen... Tänk om Timrå vinner sin nästa och vi förlorar mot Rögle?

Det är inte lätt att hålla på Djurgårn.
Eller tänk om Rögle vinner mot TIK & sedan vinner mot oss på torsdag, samtidigt som jag fastnar i hissen 22:35 (pissnödig), då börjar vi prata motlut.

Nån har bestämt att det inte ska vara lätt att hålla på Djurgården, det har sin charm det med.
Man blir (lite) mer ödmjuk.
Tror man uppfattades som hyfsat dryg på 80&90-talet då DIF i stort sett prenumererade på semifinalplatser & radade upp guldsviter

Ska vi förlora några matcher så är det väl just mot lag som Lhc.
Men visst svider det enormt när DIF var så nära att förlänga sviten

Nää, nu bryter vi ihop & kommer igen, finns inte så mycket att välja på nu....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Onödigt att tappa matchen i sista perioden samtidigt är det inte konstigt i sig att en förlust kommer efter fem raka segrar.
Dessvärre påminner denna förlust om en som vi fick emot Timrå i höstas och som sedan vände upp och ned på allting.....

Nu är det bara att hoppas på att laget kan ladda om batterierna till den enormt svåra bortamatchen emot rbk på torsdag.
Någon som har koll på hur illa skadad Oscar Eklund är?
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Honken

Inlägg av Honken »

Det är bara en person som saknas i DIF stab, en mental coach som kan få spelarna att ändra mental inställning när man leder inför tredje perioden. Tror inte att det är Montén/Johansson´s vilja. Åtminstone om man lyssnar på alla intervjuer inför tredje. Det sitter i spelarnas huvuden.
Timeouten är enligt mig bra tagen efter LHC målet dom var pg och detaljer stämde inte. Dessutom bryter man lite av deras momentum. Hur ofta blir det inte ett mål till i baken direkt efter ett lag har släppt in ett.
Tungt med förlust när spelet i dom två första var riktigt bra, det är ändå serieledarna vi mötte.
Bättre effektivitet och matchen hade varit stängd inför tredje. Men pucken kan inte studsa rätt i varje match. Förra matchen mot LHC sköt DIF 26 skott och gjorde 5 mål 28 den här gången och ett mål.
Bra PP (trots att det inte blev mål) och BP.
Wesslau gör en bra match, gillar att han tar på sig båda målen även om jag tycker han är lite hård mot sig själv.
Skulle vilja höra Ölvestad recensera sig själv ang sin första utvisning. Lika bra som han står upp för laget när det behövs lika dumma saker gör han emellanåt.
Ragges utvisning var trist, såg inte om den var nödvändig. Men det gav bara en minuts möjlighet att forcera in pucken

Bara att hoppas det blir en stenhård fight mellan Timrå och Rögle som sätter sig ordentligt i ben och huvuden på Rögle inför torsdags matchen.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
muffen

Inlägg av muffen »

Kanske läge att ta det lite lugnt nu? DIF har fem raka, laget har blandat bländande spel med lite flyt. Den springande punkten har varit en klockren defensiv och effektivitet framåt. Defensiven i denna match kan vi inte klaga på, Wesslau spelar bra liksom hela backbesättningen. Tyvärr studsade inte pucken in igår och sånt händer alla lag över 55 matcher. Dif kunde lika gärna vunnit med 5-2 OCH DET är ett gott tecken. Fan, för en månad sedan låg laget sist och man började fundera över klubbens existens totalt sett. Nu, har vi rejält häng på slutspel. Jag tror följande med hjärnan:

Rögle - DIF blir 3 poäng, med ett hårt jobb och ligga tätt mot Abbots går det vägen i Ängelholm

DIF - HV blir 1 poäng minst och det grundar jag på att det troligen blir fullti Hovet, HV har lite eller inget att spela för med 8 matcher kvar och kommer inte kriga ner hörntänderna i den matchen. Med 8000 och den stämning som Hovet kan piska fram grejar DIF minst en pinne.

DIF - Luleå blir 3 poäng, grundas på att Luleå har lite vikande form nu och laget har spelat över sin förmåga (kan man det?) stora delar av året. Även Luleå måste få en svacka och den kommer nu.

Modo - DIF blir svårt att tippa. Gissningsvis har Modo ALLT att spela för likskom DIF vilket tyder på derby/slutspelskaraktär på matchen och då kan det går hur som helst. Modo är svåra att förutse, jag menar de har tufft schema fram till matchen mot DIF och torskar de de tre matcherna KAN luften gå ur lite. Vi får se.

Alltså, minst 7 poäng på kommande fyra matcherna.

Sluta gnäll på Ölvestad och ge honom livstidskontrakt istället. NU!
Johan Karlsson
Kontakt:

Inlägg av Johan Karlsson »

Grabbar, bollsporter är ju lite såhär, ena dagen vinnar det lag som minst förtjänar de och andra.....ja tvärtom. Bara för att DIF losa en match mot lhc så är det väl inte så farligt,eller? Ursäkta mej, men jag h*tar verkligen medgångssupportrar, det var ju jätte bra på detta forum innan, förutom de löjliga 6-0 förlust o Wessla fladdrar in alla, eller vad det stod. Särpning nu gubba, det är hela 30 poäng kvar att spela om, jag kommer iallafall att vara positiv till detta, vad är diflivet annars?

Wessla kanon dif kanon, 2 - 1 målet, jaa en riktig jäkla otur o jaa där satt den, men så är det, bara att bryta ihop o komma igen.

Sen bara en sak, lhc klacken sjunger(skriker) klubben kommer, klubben kommer..... hela matchen, vad jag skulle skämmas om jag spelade där, altså i lhc!

Mvh Johan
Djurgården i vått och torrt!
Skriv svar