Luleå ser tyvärr ut att ta ganska lätt på denna match, nästan lika sömniga som dom var mot oss på Hovet...foppa skrev:Modo - Luleå , en match som skall bli intressant att se, själv hoppas jag och tror på Luleå. Det samma gäller Färjestad, piska bönderna!!
Tippa Slutspurten
- Lee Harvey Oswald
Re: Tippa Slutspurten
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Det viktigaste är att Färjestad leder. Om MODO vinner eller ej är ganska ointressant så länge Rögle tappar poäng (MODOs chanser till slutspel är fruktansvärt minimala, Rögle kommer ej att gå om oss i tabellen, så vi har ingenting att vara oroliga för).Lee Harvey Oswald skrev:Luleå ser tyvärr ut att ta ganska lätt på denna match, nästan lika sömniga som dom var mot oss på Hovet...
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
Snack om Omgång 53 kan tas i den här tråden: http://www.difhockey.se/forum/viewtopic.php?f=4&t=2800
- Lee Harvey Oswald
sthlm_dif skrev:Det viktigaste är att Färjestad leder. Om MODO vinner eller ej är ganska ointressant så länge Rögle tappar poäng (MODOs chanser till slutspel är fruktansvärt minimala, Rögle kommer ej att gå om oss i tabellen, så vi har ingenting att vara oroliga för).Lee Harvey Oswald skrev:Luleå ser tyvärr ut att ta ganska lätt på denna match, nästan lika sömniga som dom var mot oss på Hovet...
Önskar jag var lika säker som du.
För en vecka sedan hade jag hållt med, men efter skadorna på Otto & Honken känns det riktigt ovisst.
Rbk kan fortfarande vända mot fbk....& trot eller ej, DIF kan torska imorgon mot saik.
Då kan det bli vad som helst i det avslutande 2 matcherna.
MaaagSår...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jo, det är klart... Allt kan som sagt hända inom ishockeyn, och snabbt kan det gå.Lee Harvey Oswald skrev:Önskar jag var lika säker som du.
För en vecka sedan hade jag hållt med, men efter skadorna på Otto & Honken känns det riktigt ovisst.
Rbk kan fortfarande vända mot fbk....& trot eller ej, DIF kan torska imorgon mot saik.
MaaagSår...
Men så blir inte fallet idag (hoppas jag).

För övrigt så har samtliga 3 matcher fått rivstarter på den andra perioden!
0.28 MODO Mål 3-0 Andreas Salomonsson (Patrick Yetman, Per Svartvadet) EQ
0.26 FBK Mål 0-2 Lee Goren (Martin Sevc) EQ
0.39 FHC Mål 0-3 Janne Niskala (John Pohl) EQ
Ser bara bättre och bättre ut efter varje minut som går!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
sthlm_dif skrev:Jo, det är klart... Allt kan som sagt hända inom ishockeyn, och snabbt kan det gå.Lee Harvey Oswald skrev:Önskar jag var lika säker som du.
MaaagSår...
Men så blir inte fallet idag (hoppas jag).![]()
För övrigt så har samtliga 3 matcher fått rivstarter på den andra perioden!
0.28 MODO Mål 3-0 Andreas Salomonsson (Patrick Yetman, Per Svartvadet) EQ
0.26 FBK Mål 0-2 Lee Goren (Martin Sevc) EQ
0.39 FHC Mål 0-3 Janne Niskala (John Pohl) EQ
Ser bara bättre och bättre ut efter varje minut som går!
Var lika säker som du, osannolik vändning. Aja nu tar vi Saik imorgon
- Lee Harvey Oswald
Ölvestad som inte gjort någon människa glad under hela säsongen kan få äta upp sitt korkade uttalande från förra veckan:
-Skönt att Rögle är avsågade nu
Rögle möter ett för tillfället uselt lhc hemma = 3p.
Sedan avslutar man borta mot Hv som kommer lufta alla sina juniorer & slänga in materialarn i mål, så 3p till rbk är inte alls nån omöjlighet.
(minns Modo guldsäsongen 2007 då man la sig hemma mot mora i sista omgången så DIF missade slutspel)
DIF kan alltså behöva ta 2p till i det sista matcherna, nån som känner sig tvärsäker?
Ssk skulle älska att dra ner DIF i dyn, man har ju haft hyfsat lätt för DIF & skulle nog gärna möta dom igen.
Frölunda gör alltid sitt yttersta mot DIF oavsett tabelläget
"Kul med så spännande & jämn serie" säger folk som inte fattar hur det känns, själv ställer jag mig mer tveksamm till vad som egentligen är så roligt
-Skönt att Rögle är avsågade nu
Rögle möter ett för tillfället uselt lhc hemma = 3p.
Sedan avslutar man borta mot Hv som kommer lufta alla sina juniorer & slänga in materialarn i mål, så 3p till rbk är inte alls nån omöjlighet.
(minns Modo guldsäsongen 2007 då man la sig hemma mot mora i sista omgången så DIF missade slutspel)
DIF kan alltså behöva ta 2p till i det sista matcherna, nån som känner sig tvärsäker?
Ssk skulle älska att dra ner DIF i dyn, man har ju haft hyfsat lätt för DIF & skulle nog gärna möta dom igen.
Frölunda gör alltid sitt yttersta mot DIF oavsett tabelläget
"Kul med så spännande & jämn serie" säger folk som inte fattar hur det känns, själv ställer jag mig mer tveksamm till vad som egentligen är så roligt
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Håller helt & hållet med... känner mig livrädd inför sista omgångarna...
-
Är också livrädd för kval. Nu har SSK tagit tillbaka Strömberg och kan få energi av det. Tror inte vi tar SSK i det här läget. Vi för förlita oss på att LHC och HV71 gör sitt. Eller i alla fall ett av lagen.
-
det är lika dålig sannolikhet att gå till slutspel som att gå till kval. Det kommer att bli ingenmansland, känn lugnet!
Jobba för nästa säsong nu.
Jobba för nästa säsong nu.
Helt otroligt om det stämmer att Strömberg är tillbaka i SSK. Om det stämmer att spelarna var så missnöjda med Strömberg blir det intressant och se vilken effekt det får när han kommer tillbaka.
Det är mycket möjligt att vi förlorar denna match. Däremot tror jag att LHC kommer att sätta stopp för Rögle. Där har vi verkligen ett lag som har något att spela för (tabellplacering samt att hitta formen inför slutspelet)
Det är mycket möjligt att vi förlorar denna match. Däremot tror jag att LHC kommer att sätta stopp för Rögle. Där har vi verkligen ett lag som har något att spela för (tabellplacering samt att hitta formen inför slutspelet)
Då var det klart att Strömberg är tillbaka i SSK-båset. Nu kommer SSK säkerligen tända till extra i morgon (även om det kanske blir lite annorlunda när man tar tillbaka en tränare som man för bara några månader sedan sparkat och som flera spelare kanske inte gillar) så det blir till att hålla tummarna för att LHC inte låter Rögle ta mer än en poäng i morgon