Tror han skulle göra ett bättre jobb än Wesslau. Va i helvete sysslar han med på 3-3 målet..?Jockmaniac skrev:Han suger helt enkelt.Acery skrev:Varför spelar inte Riddarn? Totalt ur form eller skadad?
Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!
-
Re: Brynäs IF - DIF, 13/12 2008 - JK arrangerar resa!
Fan vad Wesslan är så jävla dålig, tråkigt när vi hade vunnit matchen utan honom. Vad gör han på 3-3 målet?
Synd att vi inte kunde knipa 3 poäng!
Synd att vi inte kunde knipa 3 poäng!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Det är lätt att skylla på Wesslau. Det ÄR en jättetavla och killen förtjänar att springa bakom bussen på väg hem till Sthlm. Men grejen är att under första 12 minuterna i 3e får vi inte ens över pucken till offensiv blå. Då blir det mål, så är det.
Sen syntes det att killarna som drog lasset, det tunga feta lasset, inte orkade under tredje perioden. Jag talar då om Anger, Ragge, Nicky och Otto.
Känslan är ändå att Wesslau sjabblat oss ned i kvalserien. (Dubbelmoral i detta inlägg, jag vet. Men det är så det känns).
Sen måste man påpeka att PP är oerhört jävla dåligt samt att Markström är en otroligt duktig keeper med otrolig tur ikväll. En av ottos puckar kunde gått in...
Niklas Andersson gjorde ingen dålig match men han gjorde ingen kanonmatch heller.
Avslutnigsvis får man väl konstatera att det är så här det går när man har en stillastående amerikan och två rädda gröngölingar på backen.
Sen syntes det att killarna som drog lasset, det tunga feta lasset, inte orkade under tredje perioden. Jag talar då om Anger, Ragge, Nicky och Otto.
Känslan är ändå att Wesslau sjabblat oss ned i kvalserien. (Dubbelmoral i detta inlägg, jag vet. Men det är så det känns).
Sen måste man påpeka att PP är oerhört jävla dåligt samt att Markström är en otroligt duktig keeper med otrolig tur ikväll. En av ottos puckar kunde gått in...
Niklas Andersson gjorde ingen dålig match men han gjorde ingen kanonmatch heller.
Avslutnigsvis får man väl konstatera att det är så här det går när man har en stillastående amerikan och två rädda gröngölingar på backen.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2008-12-13 21:33:38, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
Bra kämpat DIF, tyvärr krävs det en sista utpost också för att ta 3poängare i Elitsammanhang.
Den/det personer i DIF:s organisation som innan säsongen fick för sig att Wesslau & Ridderwall var ett Elitseriemässigt målvaktspar ska ha en FET skrevspark, vilken jävla flopp
Med nuvarande målvaktsuppsättning ser man fram mot gnaget i kvalserien lika mycket som en albino längtar efter 2 solveckor på kanarieholmarna
Alltså det går inte att bedriva elitverksamhet med såna killar i målet.
Hela laget vrider ur all kraft som finns kvar & så slutar det iaf med 1p efter att Wesslau släpper retur på ett skott som knappt orkar fram till mål
Förövrigt så var Brynäs 2-1 mål såååå jävla typiskt säsongen 2008/2009
Oskar Eklund & Niklas Andersson är säkert justa & snälla killar, önskar bara att dom sysslat med nåt annat än att spela back i DIF
Skönt med en paus nu, orkar inget mer nu…….
Den/det personer i DIF:s organisation som innan säsongen fick för sig att Wesslau & Ridderwall var ett Elitseriemässigt målvaktspar ska ha en FET skrevspark, vilken jävla flopp

Med nuvarande målvaktsuppsättning ser man fram mot gnaget i kvalserien lika mycket som en albino längtar efter 2 solveckor på kanarieholmarna
Hela laget vrider ur all kraft som finns kvar & så slutar det iaf med 1p efter att Wesslau släpper retur på ett skott som knappt orkar fram till mål
Oskar Eklund & Niklas Andersson är säkert justa & snälla killar, önskar bara att dom sysslat med nåt annat än att spela back i DIF
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Håller med till 100%. Såg att någon hävdade här att Niklas Andersson var "riktigt bra" idag.. hur någon kan tycka det är för mig ett större mysterium än tex., livet efter döden... han gjorde i stort sett ALLT fel., samma gäller O. Eklund., helt borta.Lee Harvey Oswald skrev:Bra kämpat DIF, tyvärr krävs det en sista utpost också för att ta 3poängare i Elitsammanhang.
Den/det personer i DIF:s organisation som innan säsongen fick för sig att Wesslau & Ridderwall var ett Elitseriemässigt målvaktspar ska ha en FET skrevspark, vilken jävla flopp![]()
Wesslau bör man inte ens kommentera.,
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror frågan "Var går pengarna efter Dick?" har blivit besvarad nu. Iallafall bland oss fans. Frågan är om den trångsynta styrelsen känner detsamma.
Säg den glädje som varar
Nu hade väl Dick bara 50k ut i månaden?DIF_Soldier skrev:Jag tror frågan "Var går pengarna efter Dick?" har blivit besvarad nu. Iallafall bland oss fans. Frågan är om den trångsynta styrelsen känner detsamma.
NU HAR JAG BARA ENSAK ATT SÄGA, SNÄLLA DIF LEDNINGEN GÖ NÅGONTING ÅT WESSLAU, TÅL INTE OCH SE HAN TJABBLA IN FLER PUCKAR OCH FÖRLORA MATCHER ÅT OSS!
förövrigt väl genomförd match(undantag wesslaus slarv på 3-3 målet)

förövrigt väl genomförd match(undantag wesslaus slarv på 3-3 målet)
fem poäng till slutspel känns just nu ändå rätt ok, ny målvakt, mer speltid till figren och mindre gullande med Linkan så kan det nog gå vägen ändå....
Första perioden är bland det roligaste jag sett i år. Sen kommer Rönnmark och förstör matchen. Jävla pajas.
Wesslau är en katastrof. Extremt darrig och släpper returer på allt. Sätt in vem fan som helst.
N Andersson gjorde till min förvåning en helt okej första period, framförallt i spel 3 mot 5. Därefter bevisar killen återigen att han inte hör hemma i elitserien. Snacka om säkerhetsrisk.
Wesslau är en katastrof. Extremt darrig och släpper returer på allt. Sätt in vem fan som helst.
N Andersson gjorde till min förvåning en helt okej första period, framförallt i spel 3 mot 5. Därefter bevisar killen återigen att han inte hör hemma i elitserien. Snacka om säkerhetsrisk.
- Lee Harvey Oswald
Om du studerar 1-1 målet igen så ser du en av Gustavs ALLA bristerisolerad skrev:Wesslau hade inte en chans på nåt av målen iaf.
(kanske den allra vanligast förekommande).
Han är såååå jävla övertydlig i sin förflyttning i sidled så att han nästan hamnar brevid målet, då är det totalt omöjligt att hinna tillbaka till andra stolpen igen.
( det var ju ingen stenhård passning över till andra sidan där Brynäsaren skickade in 1-1)
Detta händer även den bäste då & då, med Wesslau lyckas nästan varje match.
Det är TV-puck-nivå på detta agerande.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
Tyvärr är det så att våran målvaktsbesättning kommer sparka ner oss i allsvenskan denna säsong. Spelarmaterialet håller hög elitserieklass, man dominerar klart idag långa stunder men man vinner ingen match med en målvakt som har 80% i räddningsprocent och som inte gör några idiot räddningar. Nej, Wesslau har förstört mitt år och åker vi ur får han pröjsa min psykolog tills vi är i eliten igen.. FYFAN så dålig han är. Med Markström i kassen är vi ett lag som ska slåss om guldet.. 

- Lee Harvey Oswald
[quote="rollejunior" Med Markström i kassen är vi ett lag som ska slåss om guldet..
[/quote]
Det var nog att ta i lite väl.
DIF har en sisådär 3-4 spelare till som inte borde spela Elitseriehockey.´
Men en 7-8 plats skulle kännas rimmlig.
Däremot i denna match om vi bytt Weelasu mot Markström hade DIF vinnit med 6-0

Det var nog att ta i lite väl.
Däremot i denna match om vi bytt Weelasu mot Markström hade DIF vinnit med 6-0
5/5 Stjärnor till klacken!
-1/5 Stjärnor för Ulf Rönnmark!
Matchen idag, var en helt ok insats från våran sida... Kunde ju blivit bättre, var lite synd att Wesslau släppte retur på 3-3 målet... Men sånt händer (enligt många på det här forumet ofta)... Jag vill inte klaga på Wesslau allt för mycket, för att alla hans ingripande i matchen var bra (utan på 3-3 målet). Wesslau blir bättre, bättre och bättre för varje match som går. Han börjar visa upp en Elitserie klass nu enligt mig, i alla fall i de tre senaste matcherna.
Till er, som klagar på Wesslau nu: Visst, förstår er ilska... För att det är en rejäl miss, inget snack om det. Men ni kan väl i alla fall notera, att på de 2 första perioderna fick han endast ingripa på nio stycken skott. Kan förstå att han kommer av sig lite när han i princip inte har någonting att göra. Wesslau är inne i en fin form, och jag tror att han kommer bli bättre och bättre om han får fortsatt förtroende.
Dagens poäng var viktig. Trots att det kunde och borde ha blivit tre poäng, så ska vi kanske inte vara allt för missnöjda. För dagens poäng tog oss upp på samma poäng som Södertälje, och vi är endast 3 poäng efter Timrå... Så om vi kanske vinner nästa match med 2-3 mål, samt att Södertälje inte vinner på ordinarie tid och att Timrå förlorar med 2-3 mål, så kan vi lämna kvalserie platserna.
Nu vill jag även säga, att den svacka vi var inne i hela November, har äntligen försvunnit. Vi spelar mycket bättre, många spelare har lyft sig (tänker framför allt på Jimmie Ölvestad som har börjat kämpa igen, men våran kapten har en till växel att lägga i, och snart så kommer den växeln att användas). Nu väntar Rögle på hemmaplan, en match som vi kanske måste vinna. För att vid en förlust där, så är det 8 poäng upp till Rögle (vid vinst 2 poäng).
Nu får Djurgården ett välbehövligt uppehåll, så att det korttids skadade spelarna kan återhämta sig (Niklas Falk, Andreas Holmqvist, Fredrik Bremberg). Vi kan snart börja titta uppåt i tabellen tror jag, och ljusare tider väntar Djurgården Hockey!
-1/5 Stjärnor för Ulf Rönnmark!
Matchen idag, var en helt ok insats från våran sida... Kunde ju blivit bättre, var lite synd att Wesslau släppte retur på 3-3 målet... Men sånt händer (enligt många på det här forumet ofta)... Jag vill inte klaga på Wesslau allt för mycket, för att alla hans ingripande i matchen var bra (utan på 3-3 målet). Wesslau blir bättre, bättre och bättre för varje match som går. Han börjar visa upp en Elitserie klass nu enligt mig, i alla fall i de tre senaste matcherna.
Till er, som klagar på Wesslau nu: Visst, förstår er ilska... För att det är en rejäl miss, inget snack om det. Men ni kan väl i alla fall notera, att på de 2 första perioderna fick han endast ingripa på nio stycken skott. Kan förstå att han kommer av sig lite när han i princip inte har någonting att göra. Wesslau är inne i en fin form, och jag tror att han kommer bli bättre och bättre om han får fortsatt förtroende.
Dagens poäng var viktig. Trots att det kunde och borde ha blivit tre poäng, så ska vi kanske inte vara allt för missnöjda. För dagens poäng tog oss upp på samma poäng som Södertälje, och vi är endast 3 poäng efter Timrå... Så om vi kanske vinner nästa match med 2-3 mål, samt att Södertälje inte vinner på ordinarie tid och att Timrå förlorar med 2-3 mål, så kan vi lämna kvalserie platserna.
Nu vill jag även säga, att den svacka vi var inne i hela November, har äntligen försvunnit. Vi spelar mycket bättre, många spelare har lyft sig (tänker framför allt på Jimmie Ölvestad som har börjat kämpa igen, men våran kapten har en till växel att lägga i, och snart så kommer den växeln att användas). Nu väntar Rögle på hemmaplan, en match som vi kanske måste vinna. För att vid en förlust där, så är det 8 poäng upp till Rögle (vid vinst 2 poäng).
Nu får Djurgården ett välbehövligt uppehåll, så att det korttids skadade spelarna kan återhämta sig (Niklas Falk, Andreas Holmqvist, Fredrik Bremberg). Vi kan snart börja titta uppåt i tabellen tror jag, och ljusare tider väntar Djurgården Hockey!
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Förevigt Djurgården
-
Det var nog att ta i lite väl.Lee Harvey Oswald skrev:[quote="rollejunior" Med Markström i kassen är vi ett lag som ska slåss om guldet..
Däremot i denna match om vi bytt Weelasu mot Markström hade DIF vinnit med 6-0[/quote]
Med tanke på att inget lag sticker ut och att elitserien är såpass jämn så är man väl med och slåss om guldet om man är 7-8?