Då ses vi den 18:e september! Och jag kan lova dig en varm och go kram för denna hjälte insats!Bäst-i-stan skrev:Ska inhandla mitt säsongskort imorgon.

Stora hyllningar till alla med säsongskort! Hjältar är vi allihopa!
Kall-El skrev:Emil svelander skrev:Kall-El, varför skall man utnyttja Järnkaminerna? Järnkaminerna och DIF Hockey har jobbat fram ett riktigt jävla kanonpris som är så löjligt billigt att man kan börja skratta varje gång man tänker på det. Jag tycker därför inte det är läge att utnyttja det priset på ett sådant sätt och använda platserna (som är avsedda för att sångvilliga personer skall kunna stå upp och sjunga för Djurgårn) som sittplats.
Jag kommer absolut inte acceptera sittande folk i klacken!
Det är inte tal om att utnyttja, det är tal om att ha råd att gå på matcherna. Folk som inte är kapabla att inse detta kan fasen i mig ta och dra. Den sortens överklassmentalitet drar en stor skam över hela föreningen.
Nu är det inte priset på just klackbiljetterna som är det centrala utan snarast den enorma skillnaden i pris mellan dessa och de vanliga biljetterna.
Då vi lever i ett demokratiskt samhälle, även om högerspöken gör sitt bästa för att förstöra detta, får man acceptera att det finns personer som inte tycker likadant eller agerar som man själv skulle vilja. Sedan har du din fulla rätt att inte uppskatta viss form av beteende, men så länge som detta beteende inte är olaglig gör du säkrast i att bara tänka och inte agera.
Om du skulle välja att agera ändå kom då ihåg att risken är överhängande att du kan råka väldigt illa ut själv.
Varför ska Kall-El bry sig om vad Firman gör?dezoor skrev:Kall-El skrev:Emil svelander skrev:Kall-El, varför skall man utnyttja Järnkaminerna? Järnkaminerna och DIF Hockey har jobbat fram ett riktigt jävla kanonpris som är så löjligt billigt att man kan börja skratta varje gång man tänker på det. Jag tycker därför inte det är läge att utnyttja det priset på ett sådant sätt och använda platserna (som är avsedda för att sångvilliga personer skall kunna stå upp och sjunga för Djurgårn) som sittplats.
Jag kommer absolut inte acceptera sittande folk i klacken!
Det är inte tal om att utnyttja, det är tal om att ha råd att gå på matcherna. Folk som inte är kapabla att inse detta kan fasen i mig ta och dra. Den sortens överklassmentalitet drar en stor skam över hela föreningen.
Nu är det inte priset på just klackbiljetterna som är det centrala utan snarast den enorma skillnaden i pris mellan dessa och de vanliga biljetterna.
Då vi lever i ett demokratiskt samhälle, även om högerspöken gör sitt bästa för att förstöra detta, får man acceptera att det finns personer som inte tycker likadant eller agerar som man själv skulle vilja. Sedan har du din fulla rätt att inte uppskatta viss form av beteende, men så länge som detta beteende inte är olaglig gör du säkrast i att bara tänka och inte agera.
Om du skulle välja att agera ändå kom då ihåg att risken är överhängande att du kan råka väldigt illa ut själv.
Kall-el sluta med dina Marxistiska åsikter. Blanda för helvete inte in politik i Hockeyn!! Du snackar om att råka illa ut om man säger till snålsittare? Jag kan garantera dig att vi inom firman kommer se till att ALLA STÅR UPP och sjunger!!! om sedan du och dina kommunist polare försöker hindra oss låvar jag att vi kastar ut er med huvudet före!!!!
Vad fasiken har gnagets huliganer att göra på våra matcher?dezoor skrev:Jag kan garantera dig att vi inom firman kommer se till att ALLA STÅR UPP och sjunger!!!
Back to the good old days skrev:Vad fasiken har gnagets huliganer att göra på våra matcher?dezoor skrev:Jag kan garantera dig att vi inom firman kommer se till att ALLA STÅR UPP och sjunger!!!
Hehehe... En internethuligan som inte vet vilken huliganfraktion han tillhör! Firman hotar Djurgårdare som inte sjunger för DIF, på stryk!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är dags för 6-års-gruppen att sova middag nu dezoor.dezoor skrev:Eftersom han hotar med våld. Är man i klacken så ska man sjunga också!. Sen att sitta och hota personer som vill bevara en fin stämning med våld gör det hela sämre!. Ville bara påpeka att om nu Kall-el med sina lakejer på något sätt hindrar Djurgårdare i klacken att uppmana folk att sjunga, så kommer detta besvaras!.
Edit. Ja, jag skrev låvar ist för lovar. tror ändå du förstod.
Riktigt bra skrivet, Kall-El.Kall-El skrev:Det är dags för 6-års-gruppen att sova middag nu dezoor.dezoor skrev:Eftersom han hotar med våld. Är man i klacken så ska man sjunga också!. Sen att sitta och hota personer som vill bevara en fin stämning med våld gör det hela sämre!. Ville bara påpeka att om nu Kall-el med sina lakejer på något sätt hindrar Djurgårdare i klacken att uppmana folk att sjunga, så kommer detta besvaras!.
Du kanske borde lära dig att vi lever i en demokrati där alla har rättigheter, det du försöker tvinga fram är en värld där din syn skall vara alenarådande, ungefär det som ett neoimperialistiskt USA önskar åstadkomma.
Du kanske dessutom borde inse att alla inte bara kan låna pappas visakort och köpa de saker man vill ha. En del har det inte så gott ställt och deras enda val kanske är att köpa de billigaste biljetterna eller att inte gå alls, fast det klart du kanske hellre vill porta bort folk som inte faller inom dina soci-ekonomiska ramar. Personligen vill jag att alla skall ha möjlighet och vara välkomna in till DIF, även de som helt klart tillhör begåvningsreserven.
Sedan har jag iofs svårt att se hur myket utbyte man får av att vara på plats i klacken om man inte är där för skrika sönder halsen, men det är en helt annan historia...
Avslutningsvis en liten fråga, om du nu råkar vara medlem i DFG, vad tror du DIF tar mest skada av, att någon inte sjunger i klacken eller de våldsamheter som ofta uppkommer i samband med matcher?
DFG kan vi nog avskriva...Kall-El skrev:Det är dags för 6-års-gruppen att sova middag nu dezoor.dezoor skrev:Eftersom han hotar med våld. Är man i klacken så ska man sjunga också!. Sen att sitta och hota personer som vill bevara en fin stämning med våld gör det hela sämre!. Ville bara påpeka att om nu Kall-el med sina lakejer på något sätt hindrar Djurgårdare i klacken att uppmana folk att sjunga, så kommer detta besvaras!.
Du kanske borde lära dig att vi lever i en demokrati där alla har rättigheter, det du försöker tvinga fram är en värld där din syn skall vara alenarådande, ungefär det som ett neoimperialistiskt USA önskar åstadkomma.
Du kanske dessutom borde inse att alla inte bara kan låna pappas visakort och köpa de saker man vill ha. En del har det inte så gott ställt och deras enda val kanske är att köpa de billigaste biljetterna eller att inte gå alls, fast det klart du kanske hellre vill porta bort folk som inte faller inom dina soci-ekonomiska ramar. Personligen vill jag att alla skall ha möjlighet och vara välkomna in till DIF, även de som helt klart tillhör begåvningsreserven.
Sedan har jag iofs svårt att se hur myket utbyte man får av att vara på plats i klacken om man inte är där för skrika sönder halsen, men det är en helt annan historia...
Avslutningsvis en liten fråga, om du nu råkar vara medlem i DFG, vad tror du DIF tar mest skada av, att någon inte sjunger i klacken eller de våldsamheter som ofta uppkommer i samband med matcher?
Jag kan garantera dig att DFG inte kallar sig för DIF:s "Firma". Sluta upp med att låtsas vara farlig, det är ändå ingen som tror dig.dezoor skrev:Firman boys är gnagets firma ja. DFG är djurgårdens firma!? vad är det som du inte fattar med det??? när jag skriver "jag kan garantera dig att vi inom firman kommer se till att ALLA STÅR UPP"?? skulle jag skriva glassfabriken ist???
dezoor skrev:"Vi inom firman..."
jo jag såg det jag medBäst-i-stan skrev:Då har man införskaffat sig säsongskort då. Ska bli en sjuhelvetes rolig säsong det här!
Såg att imorrn ska hockeylaget presenteras på Stadion, gratis inträde för alla medlemmar.
Syns där!