Idéer för upprustningen av Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

Har DIF gått ut med att dom skall rusta upp Hovet? Annars har jag bara sett en artikel i AB. Kan ju vara en massa påhittat shit också, eller?
Användarvisningsbild
blårandigt
Säsongskort: Ja

Inlägg av blårandigt »

X3M skrev:Har DIF gått ut med att dom skall rusta upp Hovet? Annars har jag bara sett en artikel i AB. Kan ju vara en massa påhittat shit också, eller?
DIF har en vana att gå ut med nyheter i sista sekund..
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:_>>31>31> KORVKÖ >!")()#/¤&(
____()_____GLASSKIOSK_____()______
_ _
_ _
_ _
_
KÖPA TUTA _
[{{{}\€[$]]} MELLANÖL _r)?=qjfôas^f

.............. UTVISNINGSBÅS -----------------

Det borde väl funka.....?

Detta tror tror jag på, skickar ett mejl till DIF angående det här.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

jjonas skrev:
Rocker skrev:
jjonas skrev:Om folk ska sitta vid plexit, tänk om det går sönder då? Då får ju den som sitter just där massa plexiglas bitar över sig.
Bättre att få lite plexikross över sig än en puck i nyllet...
Ja iofs. Men en puck i nyllet går ju inte eftersom det är plexiglas runt rinken.
Pucken har tendens till att studsa ut över glaset och därför lätt träffa publiken ändå... :P
jjonas

Inlägg av jjonas »

melker skrev:
jjonas skrev:
Rocker skrev:
jjonas skrev:Om folk ska sitta vid plexit, tänk om det går sönder då? Då får ju den som sitter just där massa plexiglas bitar över sig.
Ja iofs. Men en puck i nyllet går ju inte eftersom det är plexiglas runt rinken.
Pucken har tendens till att studsa ut över glaset och därför lätt träffa publiken ändå... :P
Ja där har du rätt. Men isåfall borde dom göra högt plexi vid speakerbåset.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

jjonas skrev:
melker skrev:
jjonas skrev:
Rocker skrev:
Ja där har du rätt. Men isåfall borde dom göra högt plexi vid speakerbåset.
tss.. aldrig jonas
corrado_boy

Inlägg av corrado_boy »

stolpskott skrev:Corrado, vart vill du komma? Vi vill inte läsa dina tankar som du har i huvudet om dom ser ut sådär...

om vi bygger om arenan innuti tycker jag den borde vara
liknande ..
detta är som sagt skiss ovanifrån !!!
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Förstår inget av Corrado_boys inlägg... använd photoshop eller paint eller vad som helst istället för vanliga tecken så kanske man fattar?

Annars vill jag har tillbaka ståplatserna på Hovet, riv restaurangen och ha två tårtbits-ståplatser. Vi ska tillbaka till Apberget, som låg ungefär där nuvarande bortasektion är. Där vi står nu var tidigare känt som Golden Hill (råttornas ståplats). Där kan bortastå vara. Sen vore det nice med garderober bakom ståplatssektionerna där säsongskortsinnehavare får hänga in jackorna gratis och lösbiljettsköpare får pynta nån symbolisk liten summa där stålarna går till DIF såklart. Har många polare som gnäller över det här med jackorna om det nu skulle bli riktig ståplats, men med en egen garderob skulle det ju bli så smidigt!
erik_dif

Inlägg av erik_dif »

Jag vill iallafall att klacksektionen ska vara ända fram till plexit!
Har ni någon gång stått på första raden i klacken som är såååååå långt ifrån isen? Man ser inte ens målet...
Kommer man närmare får man ju förstås en sämre överblick men då kan man åtminstone se när pucken slinker in.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Och framförallt ska plexiglaset vara mjukt
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

DIFmanglarn skrev:Förstår inget av Corrado_boys inlägg... använd photoshop eller paint eller vad som helst istället för vanliga tecken så kanske man fattar?

Annars vill jag har tillbaka ståplatserna på Hovet, riv restaurangen och ha två tårtbits-ståplatser. Vi ska tillbaka till Apberget, som låg ungefär där nuvarande bortasektion är. Där vi står nu var tidigare känt som Golden Hill (råttornas ståplats). Där kan bortastå vara. Sen vore det nice med garderober bakom ståplatssektionerna där säsongskortsinnehavare får hänga in jackorna gratis och lösbiljettsköpare får pynta nån symbolisk liten summa där stålarna går till DIF såklart. Har många polare som gnäller över det här med jackorna om det nu skulle bli riktig ståplats, men med en egen garderob skulle det ju bli så smidigt!
Måste säga att det låter intressant. Garderobsidén låter bra.
Hur menar du vi skulle ha klacksektionen då, riva restaurangen och ha den kortsidan i stället eller ta upp en del av långsidan där bortastå är nu och en del av kortsidan?

Jag gillar där vi står nu. Men isen är som sagt för långt bort, dra planen närmare!

Håller med, ryck stolarna. Klack är klack inga stolar!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Garderober *jösses*, det är väl det sista vi ska tänka på när vi designar en ny arena!?

- Jaha gubbar! Nu ska vi bygga en arena till Djurgårn! Men innan vi tar ställning till läktare och rink m.m. så måste vi tänka på garderoberna!!!
Vi får helt enkelt bygga arenan utifrån placeringen av dessa.

:D
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Bautabröl skrev:Garderober *jösses*, det är väl det sista vi ska tänka på när vi designar en ny arena!?

- Jaha gubbar! Nu ska vi bygga en arena till Djurgårn! Men innan vi tar ställning till läktare och rink m.m. så måste vi tänka på garderoberna!!!
Vi får helt enkelt bygga arenan utifrån placeringen av dessa.

:D
Ja bauta någon stans måste du väl parkera rulatorn? 8)
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

blårandigt skrev:Ja bauta någon stans måste du väl parkera rulatorn? 8)
Det gör jag väl knappas i garderoben i sådana fall :lol:
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
Användarvisningsbild
DIFmanglarn

Inlägg av DIFmanglarn »

Stiff skrev: Måste säga att det låter intressant. Garderobsidén låter bra.
Hur menar du vi skulle ha klacksektionen då, riva restaurangen och ha den kortsidan i stället eller ta upp en del av långsidan där bortastå är nu och en del av kortsidan?

Jag gillar där vi står nu. Men isen är som sagt för långt bort, dra planen närmare!

Håller med, ryck stolarna. Klack är klack inga stolar!
Japp, så vi får två fria kortsidor med enbart åskådarplatser. Kruxet blir storbildstvn, var ska man placera den egentligen? Ståplatsen jag snackar om blir iallafall i vänstra hörnet (sett ifrån där vi står nu så att säga), där långsidan blir kortsida, alltså en tårtbit mitt emellan. Vår tilltänkta ståplats kanske inte blir exakt den sektionen som bortasupportrarna står på men närliggande. Förstår du vad jag menar? Här är några filmer där man ser lite av hur det var upplagt på den gamla goda tiden iallafall:

Att sänka planen vore givetvis också helt klockrent så man får bättre vy från de nedersta raderna.

Bautabröl: Har du inget vettigt eller konstruktivt att säga kan du lika gärna hålla käften.
Senast redigerad av DIFmanglarn den 2008-03-08 23:44:56, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar