Av den enkla anledningen att man måste ha en bra målvakt för att lyckas i ett slutspel. Ni har det inte och däri ligger vår chans... Att som extra bonus dessutom få möjlighet att tala om för Fermholm exakt vad vi tycker och tänker om honom är naturligtvis inte fel heller. Som jag ser det fanns det två lag som vi hade haft lite större chans att störa i ett slutspel; LHC och FBK. Tror inte vi hade haft mycket att hämta mot MoDo eller HV...East skrev:Ni hoppas på för mycket, vi var i samma sits förra året då vi fick möta Luleå och då hade dom ett bättre lag än ni har idag, hur det gick? ja vi gick vidare efter 4-0 i matcher! Som sagt ni är inte bättre än vad tabellen visar, liksom vad är det som gör att ni helt ologiskt skulle börja vinna allt nu när ni gjort en halvdan säsong??
Slutspelet säsong 07/08 - Vi älskar er ändå!
-
FBK-DIF i final
Hej..jag är en inbiten FBKare...jag tror såhär inför slutspelet
HV Vinner över SAIk om inget annat händer!!
DIF vinner över LHC..100 % säker.. 4-2 till er elel nåt..
Modo vinner nog norrlandslaget igen
mitt FBK vinner också över Frölunda..
Då blir semi finalerna såhär
HV-DIF..Där tror jag DIF har stor chans att vinna..
FBK-Modo i den andra..en riktig nagelbitare..
Final 2008
FBK-DIF ..DIF har gjort det jävligt bra och kommwer vinna över HV
See YOU in the finals
Final 2008
See YOU in the finals

Re: FBK-DIF i final
Enligt Aftonbldet så möter vi Färjestad/Frölunda om vi vinner mot LHCFBK_Karlstad skrev:Hej..jag är en inbiten FBKare...jag tror såhär inför slutspelet
Final 2008
See YOU in the finals
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
http://www.hockeyligan.se/index.php?article=714Semifinaler
I semifinalerna möts det bäst placerade laget i grundserien det lägst placerade laget osv. De två bäst placerade lagen spelar; borta, hemma, borta, hemma, hemma, borta, hemma.
I finalen spelar det bäst placerade laget i grundserien; borta, hemma, borta, hemma, hemma, borta, hemma.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Lysande! Enda brasklappen då för Ronnie. Vågar vi spela honom så mkt som det innebär ifall femman ska matchas mot deras första? Han kommer bli ordentligt trött och tyvärr till slut gå bort sig = mål för lhc.Andy skrev:Vad sägs om att spela:
Ölvestad - Falk - Fimpen
Ossi - Ronnie
Mot deras första femma?
Mitt tips: fortsätt spela Tjommen med Ossi.
Blue Brigade Sthlm
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tänker mig Ronnie i en starkt tillbakadragen position mot mitt i banan (dvs inga långa åkningar) så att Ossi kan spela ett mer rörligt spel och smälla på. Dvs snarare Zon än man-man för backarnaspiik skrev:Lysande! Enda brasklappen då för Ronnie. Vågar vi spela honom så mkt som det innebär ifall femman ska matchas mot deras första? Han kommer bli ordentligt trött och tyvärr till slut gå bort sig = mål för lhc.Andy skrev:Vad sägs om att spela:
Ölvestad - Falk - Fimpen
Ossi - Ronnie
Mot deras första femma?
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
- Lee Harvey Oswald
Andy skrev:Jag tänker mig Ronnie i en starkt tillbakadragen position mot mitt i banan (dvs inga långa åkningar) så att Ossi kan spela ett mer rörligt spel och smälla på. Dvs snarare Zon än man-man för backarnaspiik skrev:Lysande! Enda brasklappen då för Ronnie. Vågar vi spela honom så mkt som det innebär ifall femman ska matchas mot deras första? Han kommer bli ordentligt trött och tyvärr till slut gå bort sig = mål för lhc.Andy skrev:Vad sägs om att spela:
Ölvestad - Falk - Fimpen
Ossi - Ronnie
Mot deras första femma?
Byt ut Ölve mot Danielsson,
Det enda Ölvestad är konsekvent i numera är hakningar & onödiga armbågstacklingar
Ser att Janne Karlsson berättar i AB idag att LHC valde Djurgården eftersom att man inte ville åka till Göteborg och spela i Frölundaborg.
- "Har man aldrig spelat i Frölundaborg så vet man inte vad som väntar, säger Karlsson"
Min första spontana tanke är bara om Jan Karlsson har någon som helst susning om vad han valde istället och vad som kommer vänta honom och hans hockeylakejer, med Fernholm i spetsen, imorgon på Hovet?
Efter vår uppvisning i äkta läktarkultur och förakt för plastiga köpelag kommer halva Cluben, eller vafan dom vill kallas, kissat på sig och önska att de valt att åka till det gemytliga och välkomnande Frölundaborg.
Let's go fucking mental!
- "Har man aldrig spelat i Frölundaborg så vet man inte vad som väntar, säger Karlsson"
Min första spontana tanke är bara om Jan Karlsson har någon som helst susning om vad han valde istället och vad som kommer vänta honom och hans hockeylakejer, med Fernholm i spetsen, imorgon på Hovet?
Efter vår uppvisning i äkta läktarkultur och förakt för plastiga köpelag kommer halva Cluben, eller vafan dom vill kallas, kissat på sig och önska att de valt att åka till det gemytliga och välkomnande Frölundaborg.
Let's go fucking mental!
Djurgårn tills jag dör
Jag ÄR redan mental, kommer sjunga/hetsa som alrdig förr. det första jag tänkte på när ja vakna var äckliga fru fernh*ra och hur mycket skit han ska få av oss imorrn.Rocka skrev:Ser att Janne Karlsson berättar i AB idag att LHC valde Djurgården eftersom att man inte ville åka till Göteborg och spela i Frölundaborg.
Let's go fucking mental!
Någon som vet hur det går med biljettförsäljningen`?
FULL FART FRAMÅT
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
HÄLL TÄTT BAKÅT
/vet att mitt användarnamn är lite emot reglerna
-
Tilll lilleman
Hej igen..
Det blir såhär..
HV-SAIk..HV vinner
LHC-DIF...DIF vinner
Modo-timrå.. Modo vinner
Färjestad-Frölunda..Färjestad vinner..
sen är det bara att kolla tabellen så ser du vikla semi finaler det blir..det blir asså HV mot det sämst placerade laget vilket blir DIF. och sen blir det modo mot Färjestad..
Jag blev så jävla glad att ni fick LHC..flr dem hatar jag..Hata hata hara LHC.ni kommer leka med dem..4-0 i matcher tyill DIF..sen har ni stor chans att ta HV i semin också...
Det blir såhär..
HV-SAIk..HV vinner
LHC-DIF...DIF vinner
Modo-timrå.. Modo vinner
Färjestad-Frölunda..Färjestad vinner..
sen är det bara att kolla tabellen så ser du vikla semi finaler det blir..det blir asså HV mot det sämst placerade laget vilket blir DIF. och sen blir det modo mot Färjestad..
Jag blev så jävla glad att ni fick LHC..flr dem hatar jag..Hata hata hara LHC.ni kommer leka med dem..4-0 i matcher tyill DIF..sen har ni stor chans att ta HV i semin också...
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag gråter inte om Ölvestad tar en 2:a för en ful armbåge i första bytet för att sätta deras första line på plats och få den ur balansLee Harvey Oswald skrev:Andy skrev:Jag tänker mig Ronnie i en starkt tillbakadragen position mot mitt i banan (dvs inga långa åkningar) så att Ossi kan spela ett mer rörligt spel och smälla på. Dvs snarare Zon än man-man för backarnaspiik skrev:Lysande! Enda brasklappen då för Ronnie. Vågar vi spela honom så mkt som det innebär ifall femman ska matchas mot deras första? Han kommer bli ordentligt trött och tyvärr till slut gå bort sig = mål för lhc.Andy skrev:Vad sägs om att spela:
Ölvestad - Falk - Fimpen
Ossi - Ronnie
Mot deras första femma?
Byt ut Ölve mot Danielsson,
Det enda Ölvestad är konsekvent i numera är hakningar & onödiga armbågstacklingar
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
kvartsfinaltips
här är mitt tips på hur kvartsfinalerna slutar!
Djurgårn vs linköping = 4-3 i matcher
Modo vs Timrå = 4-3 i matcher
HV vs SAIK = 4-1 i matcher
Färestad vs Frölunda = 4-2 i matcher
Djurgårn vs linköping = 4-3 i matcher
Modo vs Timrå = 4-3 i matcher
HV vs SAIK = 4-1 i matcher
Färestad vs Frölunda = 4-2 i matcher