*Knirre skrev:Det som är grejen är ju att vi har ett mycket väl fungerande spel när vi möter lag som ska vara lite bättre än oss.. som Färjestad igår till exempel, så fungerar ultra-defensiv med kontringar klockrent.. men när vi möter Mora och Skellefteå så tycker jag att vi med så många individuellt skickliga spelare ska kunna ha någon form av "Plan B" så att vi slipper bli nedtryckta i egen zon under 55 minuter oavsett motstånd..
På tal om ingenting så har vi, efter snabb överblick, gjort första målet i 12 matcher i rad.. det är smått otroligt bra.. men hade vi släppt in första målet i dessa så skulle vi mycket väl ha kunnat förlora samtliga tack vare vårt enspåriga spelsätt.. (Gäller nog de flesta lag, men i synnerhet DIF med "spela uteslutande på motståndarnas misstag" taktiken)
Och egentligen bryr jag mig inte om hur spelet ser ut, bara vi vinner., men i längden tror jag inte att vi kan gå långt med det här spelet., samtidigt som jag tycker att vi har tillräckligt bra lag för att kunna spela en lite offensivare ishockey och ändå inte riskera att hamna i kvalserien.. och då menar jag inte att vi behöver spela någon vansinnesoffensiv, men det måste finnas ett steg uppåt från att i dagsläget parkera i egen zon under 80% av matcherna.. något som våra äldre rävar inte har några problem med, men som våra yngre spelare antagligen blir lidande av i sin utveckling, förutsatt att de är offensivt lagda.,
Man måste ha materialet för att ändra spelstil och det har inte DIF anno 2008! Säcken och grabbarna har gjort en otrolig säsong! Jag struntar i hur vi spelar så länge vi vinner! Men ingen Wikegård eller Boork,"Hardy,"Putte" eller "Lillis" I DIF tack! Vi skall inte se bakåt utan framåt! Om man skall se bakåt kan vi ju värva "Lasse Falk" alias buttra molnet! Vi behöver en ny och färsk tränare! Inga fossiler tack!