Brynäs IF - Djurgårdens IF, 11/10 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman

Inlägg av lilleman »

Jag fick en mycket bra födelsedagspresent av DIF hockey, seger mot Brynäs underbart! Tack till alla som sagt grattis!

ÅHHH EN SÅDAN HÄRLIG DAAAG GAMLA FINA DJURGÅRN VANN!
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

DIF_Soldier skrev:Arne Hegerfors sa "Ossi Väsinen"
Det var länge sedan den mannen hade någon koll.

"Rabaan, han tar den igen" (Arne Hägerfors om Rami).
Bild

My name is Bautabröl, Brutus Bautabröl :D
nisse__

Inlägg av nisse__ »

Lilleman, är det din födelsedag idag. I sånna fall vill jag bara säga grattis och meddela att vi fyller år på samma dag. Så även jag fick en mycket trevlig present.
Alltid Djurgården
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Härlig kämpainsats! Är mest nöjd med Ottosson, Falk, Ölvestad och självklart lill-Riddarn. Men hela laget visar upp ett otroligt hjärta som vi måste visa igen, då kan vi gå långt.

För övrigt såg det stundtals ut som att Ridderwall passat på att specialstudera Marty Turcos spel med klubban. Kyligt!
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Sjukt underbar seger ikväll, mycket bra kämpainsats av samtliga, extra plus till Riddarn!
Erik I

Inlägg av Erik I »

Underbart se Ottos segermål, mer sånt :D
Användarvisningsbild
Stiff

Inlägg av Stiff »

DIF_Soldier skrev: Väänänen gjorde för övrigt assist idag.
Hehe den assisten var inte särskild briljant prestation bakom. En överlämning till Otto vid egen kasse. Men men, likväl en assist!
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Ridderwall fick fan också en assist :D
Underbart med seger idag!
Användarvisningsbild
Palmgren

Inlägg av Palmgren »

Djurgården spelade inte direkt någon underhållande hockey mot Brynäs idag, men en väldigt effektiv hockey bjöd man på. Och det lönade sig. Riktigt skönt att tvåla dit Boorks pissgäng på deras hemmaplan.

Vi vill ha "boorken" kvar!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Härligt!

Ska vi nu fortsätta på den inslagna vägen och torska nästa match så att vi måste vinna nästa, och så förlorar vi den och sedan bara måste vi vinna.....

Å vad man slits mellan hopp och förtvivlan. Känns som att man glömt hur det kändes när Djurgården var lika säkra i tabellen som att alla heter Glenn i Göteborg.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bautabröl skrev:

he he..
Eller Stefan Babinidis, den är också bra:)

Skitskoj med 3bonuspoäng ikväll!
Hade inte räknat med det, extra kul för "Lill-Riddarn".
Skön debut!
spiik
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av spiik »

Sitter och tittar på tabellen och inser i efterhand vilken jävla viktig seger det här var. Jag blir nästan lite rädd i efterhand när jag tänker på vad en torsk hade inneburit:

Södertälje, Luleå, Mora och Brynäs hade då alla haft 9 p och legat före oss. Vi hade legat ensamt SIST med 7 pinnar och dessutom Linköping borta i nästa omgång. Ev torsk där plus att just nämnda lag kommer knapra lite poäng och vi hade varit ganska fast på jumboplatsen ett bra tag...

Men som sagt, denna seger var riktigt jävla skön. Vi kan spela utan press mot lhc på mån. Ingen kräver 6 poäng på två bortamatcher.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Bautabröl skrev:

..och han sa alltid Petter Thoresen om Patrik.
och så säger han Kuivaschhhto om Toni Kuivasto.
Han har även klassikern "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" i sitt register.
Ja herregud vad lullig han är...

Hur som helst - tre pinnar, och det mest positiva av allt är att vi äntligen producerar utan Linkan. Om även förstalinen börjar producera i gammal god form när Linkan kommerr tillbaka har vi en mycket bra offensiv.
Detta har vi mestadels Big Dick att tacka för. Hans frenessi har ryckt med både Otto och Anger. Nu ska jag sova gott.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Gillade att vi öva på att täppa igen och hålla en ledning i sista perioden. Tyckte vi gjorde det bra förutom att man blir skitnödig när vissa backar är inne. Printz och Ericsson har inte imponerat på mig de senaste matcherna. Vad gjorde Printz på 1-1 målet? Försökte han göra sig så smal som möjligt så att Riddarn skulle se pucken? Nej, där skulle han ha agerat annorlunda. Riddarn var för övrigt grym, inte så oväntat dock. Hoppas bara att Säcken inte sätter ihop Linkan, Bäcker och Bengan när Linkan kommer tillbaka. Tycker både Bäcker och Bengan höjde sig i dagens match.
Ossi Väänänen spelade stabilt även denna match. Tycker synd om den stackare som försöker tunnla honom. :)
jensa11

Inlägg av jensa11 »

Skön seger igår! Såg matchen på tv och tyckte att grabbarna spelade riktigt bra i andra och i tredje perioden.Första går till brynäs men jag tyckte att grabbarna hade bra koll på brynäs.Riddarn gör en stabil insatts i kassen,tycker hela försvaret spelade stabilt bortsett från målet.De kommer att bli ännu bättre när Jiri kommer! :D

Men är de nån mer än jag som tycker att grabbarna skjuter för lite?
Mot timrå var de bedrövligt,flera öppna lägen att skjuta, så passar man en passning för mycket.Måste skjuta mera!

De kommer att bli hårt där nere i tabellen,men jag hoppas och tror att de blir slutspel i år! För övrigt kan jag inte förstå hur "experterna" tippar att brynäs ska bli ett topplag i år.Men de är inte ofta experterna har rätt när de tippar!

Nu hoppas jag på poäng mot lhc på mån!
Skriv svar