MODO Hockey - Djurgårdens IF, 25/9 2007
-
Kritiken av våra backar inför säsongen är befogad!!!
Vi har för många backar som inte håller elitserieklass. Persson är inte mogen än, Printz gör juniomisstag trots att han är NHL-meriterad och Johansson är inte med. Hoppas att den sistnämnda gör sin sista säsong i år. Han kostar betydligt mer än vad det smakar.
Vi är precis lika nervösa som förra året och viker ner oss i tredje. Precis som de förra säsongerna innebär ett mål i baken per automatik ett till inom två-tre minuter.
De tar time-out mitt i stormen och står bara helt stilla, paraliserade. Ingen förmår att bryta stiltjen.
Det behövs tacklingar och kämpatackter för att ta tillbaka taktpinnen. Det är här "Fimpen" och Ölvestad ska visa vägen. Ölvestad försökte i slutet, vilket han ska ha heder för, men det var försent.
Vi är precis lika nervösa som förra året och viker ner oss i tredje. Precis som de förra säsongerna innebär ett mål i baken per automatik ett till inom två-tre minuter.
De tar time-out mitt i stormen och står bara helt stilla, paraliserade. Ingen förmår att bryta stiltjen.
Det behövs tacklingar och kämpatackter för att ta tillbaka taktpinnen. Det är här "Fimpen" och Ölvestad ska visa vägen. Ölvestad försökte i slutet, vilket han ska ha heder för, men det var försent.
Så till det positiva...
Som flera har nämnt är vår förstaperiod väldigt bra. Vi visar upp ett starkt eget spel, och spelar med stor förståelse. Alla kedjorna är delaktiga och vi låter inte baklängesmålet dra ner på vår framåtanda.
Offensivt gör vi en bra match, även om det bara är förstakedjan som står sig matchen igenom.
Offensivt gör vi en bra match, även om det bara är förstakedjan som står sig matchen igenom.
- Lee Harvey Oswald
Irriterad
Är det bara jag som blev riktigt irriterad över att varken svt sport, tv4 sport och aftonbladet ger en eloge till DIF Som alla tippar i kvalserien(!?) leder med 4-2 och verkligen ger modo en match och tappar i sista perioden. men nejnej media säger inte ett piss.
mina egna tankar om matchen är att jag är riktigt stolt över grabbarna, DIF Hockey ska spela i Elitserien och där kommer dom stanna! jag vet att dom alltid håller måttet ändå. hoppas på ett bra publik stöd nu i vinter!
GO DIF

mina egna tankar om matchen är att jag är riktigt stolt över grabbarna, DIF Hockey ska spela i Elitserien och där kommer dom stanna! jag vet att dom alltid håller måttet ändå. hoppas på ett bra publik stöd nu i vinter!
GO DIF
Iofs bara sett det 1-2 ggr men troligen var han skymd av backen, då skulle han hellre tagit något av de två andra. Är också besviken men period 1+2 lovar iaf rätt gott, och det är trots allt viktigare att vi har flyt mot lagen på undre halvan än topplagen...Lee Harvey Oswald skrev:Faan, såg just Wernbloms 5-4mål för första & sista gången.
Knappt styrfart & efter isen, den du Larsson måste du ta.
Kanske byta nya finnen mot en 1:a keeper.
Blir ännu mer orolig efter denna darriga start från Larsson.
Olyckilgt.
sant.. det var något mål kanske 4-4 målet som jag blev ännu mer irriterad på. dålig vinkel och hela kroppen bakom och den glider igenom ändå. fyfan komigen nu! med en stark målvakt ökar back spelet med om de känner sig mer säkra.Lee Harvey Oswald skrev:Faan, såg just Wernbloms 5-4mål för första & sista gången.
Olyckilgt.
föresten.. någon som vet varför lassila inte är kvar? mina egna tankar om honom är att jag tyckte han var lite darrig i början men spelade upp sig rejält senare på säsonen. vart lite chockad när jag läste att han inte var kvar.
GO DIF
- Lee Harvey Oswald
Lassila var ju som en vägg vissa matcher & i andra släppte han in skott från mittzonNorris skrev:sant.. det var något mål kanske 4-4 målet som jag blev ännu mer irriterad på. dålig vinkel och hela kroppen bakom och den glider igenom ändå. fyfan komigen nu! med en stark målvakt ökar back spelet med om de känner sig mer säkra.Lee Harvey Oswald skrev:Faan, såg just Wernbloms 5-4mål för första & sista gången.
Olyckilgt.
föresten.. någon som vet varför lassila inte är kvar? mina egna tankar om honom är att jag tyckte han var lite darrig i början men spelade upp sig rejält senare på säsonen. vart lite chockad när jag läste att han inte var kvar.
GO DIF
Mitt minne av Larssons debutsäsong var väl att han var rätt så stabil, inga idioträddningar men stadig & uppträdde med ett stort lugn.
Kan man ju inte beskylla honom för i afton:(
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Irriterad
Vi är DIF, aldrig nöjda med en förlust. Vi ska inte ha nån eloge efter att vi förlorat en sistaperiod med 3-0 och torskat matchen på det.Norris skrev:Är det bara jag som blev riktigt irriterad över att varken svt sport, tv4 sport och aftonbladet ger en eloge till DIF Som alla tippar i kvalserien(!?) leder med 4-2 och verkligen ger modo en match och tappar i sista perioden. men nejnej media säger inte ett piss.![]()
GO DIF
Sjunger avgå Johnny...
Re: Irriterad
Vi åker till örnsjölnsvik(hur det nu stavadEmil svelander skrev:Vi är DIF, aldrig nöjda med en förlust. Vi ska inte ha nån eloge efter att vi förlorat en sistaperiod med 3-0 och torskat matchen på det.Norris skrev:Är det bara jag som blev riktigt irriterad över att varken svt sport, tv4 sport och aftonbladet ger en eloge till DIF Som alla tippar i kvalserien(!?) leder med 4-2 och verkligen ger modo en match och tappar i sista perioden. men nejnej media säger inte ett piss.![]()
GO DIF

- Håkan Södergren
- Medlem: Ja, vanlig medlem
UNDERKÄNT till alla jävla medgångare här på forumet som skriver ner vårt DIF efter en fantastiskt bra genomförd match. Var själv på plats i Swedbank arena och kunde med nöje konstatera hur DIF spelade ut Modo i två perioder. Enda smolken i bägaren så långt var 1-0 målet som Daniel Larsson får ta på sig. En sådan retur får man inte lämna många ggr under en match - Larsson gjorde det upprepade ggr.
Tredje perioden har inte något som helst med Säckens eventuella (o)förmåga att leda laget eller att backarna inte var tillräckligt bra eller att laget inte kämpar tillräckligt. Nej, "genomklappningen" har EN enda orsak och den stavas DANIEL LARSSON. Vår keeper får ta på sig denna förlust helt och hållet själv. Totalt bjuder han på 3 mål av 5 och då har jag ändå inte räknat in 4-5 målet där man egentligen också skulle kunnat kräva mer.
Om denna match kommer att vara symptomatisk för säsongen så blir jag 1) jävligt optimistisk pga lagets fina spelförande, offensiva spel (och det var inte bara 1:a-kedjan som var bra även om det bara var den som producerade målen), 2) jävligt negativ pga Daniel Larssons oerhört darriga målvaktsspel. Sker det inte en klar förbättring redan till nästa match måste vi ut och leta en ny 1:a-keeper.
Tredje perioden har inte något som helst med Säckens eventuella (o)förmåga att leda laget eller att backarna inte var tillräckligt bra eller att laget inte kämpar tillräckligt. Nej, "genomklappningen" har EN enda orsak och den stavas DANIEL LARSSON. Vår keeper får ta på sig denna förlust helt och hållet själv. Totalt bjuder han på 3 mål av 5 och då har jag ändå inte räknat in 4-5 målet där man egentligen också skulle kunnat kräva mer.
Om denna match kommer att vara symptomatisk för säsongen så blir jag 1) jävligt optimistisk pga lagets fina spelförande, offensiva spel (och det var inte bara 1:a-kedjan som var bra även om det bara var den som producerade målen), 2) jävligt negativ pga Daniel Larssons oerhört darriga målvaktsspel. Sker det inte en klar förbättring redan till nästa match måste vi ut och leta en ny 1:a-keeper.
Tja torsken var väntad och skall man se helt krasst på et hela kan man nog tacka ett väldigt svagt spelande MoDo och domaren att det inte blev större siffror i baken.
Modo var så svaga i under de första 50 minutrarna att jag trodde det var Almtuna eller liknande vi mötte, absolut värst var lagets agerande i boxplay där ingen spelade aggressivt. Vi borde egentligen kunnat utnyttja detta ännu bättre än vad vi gjorde. Vårt första mål är ett klockrent självmål av en MoDo back och tja vårt 2-1 tillkommer på en utvisning som jag inte ens reagerade på då det hände. Då skall vi inte ens tala om Skröder som fick matchstraff. Hade en DIFare åkt på det för den lilla grejen han gör hade jag antagligen exploderat upp i atomer.
Faktum är dock att vi spelar rätt bra i 2 perioder, eller om det är MoDo som är usla, kanske bäst att låta detta vara osagt. PP såg också det hyfsat ut, men det borde det göra också med tanke på att MoDo spelade helt utan press egentligen. Undrar hur passningssäkra vi blir med motspelare som stressar som bålgetingar.
Sedan har vi då tredje perioden och precis som vanligt tappar vi allt i denna akt. Jag tror fortfarande att vi helt enkelt inte orkar hålla uppe spelet under 60 minuter med den kedjesammansättning vi har just nu. De viktiga spelarna slits helt enkelt för mycket.
Kritik mot Larsson i kassen är kanske inte alldeles fel, men i mitt tycke skötte sig hans försvare minst lika uselt. Våra backbesättning är just nu så dålig och svag rent teknikmässigt att man nästan blir mörkrädd. Finns det någon som kan slå en säker passning?
Värst av allt är dock det fakutm att endast en kedja producerar igen. Bara brembergs kedja kändes farlig. Resten var milt uttryckt svaga.
Känns inte heller som vi lärt ett skit från förra säsongen. Även då såg det bra ut första 40 för att sedan tappa allt i trdje. Samma visa syntes i träningsmatchen mot SSK samt i matchen mot Kärpät. Det är inte tillfälligheter när man ständigt tappar i tredje. Detta måste man göra något åt snarast liksom det faktum att endast en kedja producerar. Egentligen borde man göra precis allt för att få hem Surovy. Där har man riktigt bra offensiv center som skulle kunna få fart på en kedja.
Frågan är om Säcken är rätt man för att leda DIF. Visst han har inget toppmaterial att jobba med, men man kan tycka att han borde klara av att reda ut problemet med bara en producernade kedja samt tappen i tredjeperioden vid det här laget.
Modo var så svaga i under de första 50 minutrarna att jag trodde det var Almtuna eller liknande vi mötte, absolut värst var lagets agerande i boxplay där ingen spelade aggressivt. Vi borde egentligen kunnat utnyttja detta ännu bättre än vad vi gjorde. Vårt första mål är ett klockrent självmål av en MoDo back och tja vårt 2-1 tillkommer på en utvisning som jag inte ens reagerade på då det hände. Då skall vi inte ens tala om Skröder som fick matchstraff. Hade en DIFare åkt på det för den lilla grejen han gör hade jag antagligen exploderat upp i atomer.
Faktum är dock att vi spelar rätt bra i 2 perioder, eller om det är MoDo som är usla, kanske bäst att låta detta vara osagt. PP såg också det hyfsat ut, men det borde det göra också med tanke på att MoDo spelade helt utan press egentligen. Undrar hur passningssäkra vi blir med motspelare som stressar som bålgetingar.
Sedan har vi då tredje perioden och precis som vanligt tappar vi allt i denna akt. Jag tror fortfarande att vi helt enkelt inte orkar hålla uppe spelet under 60 minuter med den kedjesammansättning vi har just nu. De viktiga spelarna slits helt enkelt för mycket.
Kritik mot Larsson i kassen är kanske inte alldeles fel, men i mitt tycke skötte sig hans försvare minst lika uselt. Våra backbesättning är just nu så dålig och svag rent teknikmässigt att man nästan blir mörkrädd. Finns det någon som kan slå en säker passning?
Värst av allt är dock det fakutm att endast en kedja producerar igen. Bara brembergs kedja kändes farlig. Resten var milt uttryckt svaga.
Känns inte heller som vi lärt ett skit från förra säsongen. Även då såg det bra ut första 40 för att sedan tappa allt i trdje. Samma visa syntes i träningsmatchen mot SSK samt i matchen mot Kärpät. Det är inte tillfälligheter när man ständigt tappar i tredje. Detta måste man göra något åt snarast liksom det faktum att endast en kedja producerar. Egentligen borde man göra precis allt för att få hem Surovy. Där har man riktigt bra offensiv center som skulle kunna få fart på en kedja.
Frågan är om Säcken är rätt man för att leda DIF. Visst han har inget toppmaterial att jobba med, men man kan tycka att han borde klara av att reda ut problemet med bara en producernade kedja samt tappen i tredjeperioden vid det här laget.
Checking to the head är Checking to the head, och då är det matchstraff. Idiotiskt av honom då Modo vunnit pucken i sargkampen?Kall-El skrev:Då skall vi inte ens tala om Skröder som fick matchstraff. Hade en DIFare åkt på det för den lilla grejen han gör hade jag antagligen exploderat upp i atomer.
___
Menmen, jag förväntade mig inte en vinst här, men blickar framåt. Tagga upp nu familjen, så kör vi över kaffebönderna. Danne Larsson ska känna att vi har förtroende för honom ändå, trots några misstag denna match.
Krizan såg inte så jävla stabil ut idag heller, och Gistedt och Liv släppte in 6 resp. 5 mål igår. Larsson gjorde en underbar sidledsförflyttning på Skröders skott.
Försent, han lirar i LHC nu.Kall-El skrev:Egentligen borde man göra precis allt för att få hem Surovy. Där har man riktigt bra offensiv center som skulle kunna få fart på en kedja.