Tips på hur tabellen slutar i vår..
1. Hv71 (Definitivt den bredaste truppen i Elitserien. Har alla ingredienser för att vinna guldet)
2. Frölunda (Har värvat riktigt bra och har redan glömt debaclet i fjol)
3. Modo (Kommer vara topp fyra, har fått hem flera hemvändare och hjärta finns det gott om i klubben)
4. Linköping (Lite sämre än i fjol. Flera förluster på backsidan svider. Men tror de gör detg bra ändå. Bra forwardssida. Synd att Surovy stack. Den förlusten gör att man inte kan vara med och slåss om guldet)
5. Färjestad (Kommer gå sådär i serien, men höjer sig i slutspelet. Inget Guld dock, det vinner Hv71)
6. Timrå (Största frågetecknet är Challe. Klarar han av jobbet som huvudansvarig? Ett annat frågetecken är skadorna som verkar finnas kvar än och spökar. Har de haft tillräckligt otur nu?)
7. Luleå (Räkna aldrig bort Luleå. Förlusten av Hynning känns inget eftersom Harju tagit den platsen. Surovy är den största förlusten. Var dock en ekonomisk fråga. Renberg har mest beklagat sig, saknad av få. Luleå har inte riktigt samma spets, men bredden är större. Finns rätt många spelare som kan producera skapligt med poäng)
8. Brynäs (Tycker inte Brynäs är så bra som folk tycker. Förlusten av Bäckström kommer sätta sina spår och Brendl måste höja sig avsevärt om han inte ska sättas i frysboxen även han. Att bara glida runt på detta viset går inte i Brynäs)
-------------------
9. Södertälje (Kommer göra ett bra förstaår och kommer nosa på slutspelsplats, men det stannar i ingenmansland. Klasen är duktig, men kan knappast vara en anledning till att Södertälje tar sig till slutspel)
10. Skellefteå (Lyckas undvika kval med nöd och näppe denna gången. Kommer dock inte krävas lika mycket poäng som i fjol, tror jag)
-------------------
11. Djurgården (Hyfsad spets med Bremberg i spetsen, men sen finns tyvärr inte mycket som skrämmer övriga lag. Det är det jag läst runt om i forumsSverige också, kan lyckas undvika kval men tyvärr blir det tredje året utan DIF i slutspel. Det mesta talar för det. Serien är 55 omgångar)
12. Mora (Det ser inte alls bra ut. En tränare som inte alls verkar utstråla någon optimism utan mer "det kanske går". Utan Rindell och Brendl kommer Mora få oerhört tufft och vara klar för kvalserien i tidigt skede)
3. Modo (Kommer vara topp fyra, har fått hem flera hemvändare och hjärta finns det gott om i klubben)
4. Linköping (Lite sämre än i fjol. Flera förluster på backsidan svider. Men tror de gör detg bra ändå. Bra forwardssida. Synd att Surovy stack. Den förlusten gör att man inte kan vara med och slåss om guldet)
5. Färjestad (Kommer gå sådär i serien, men höjer sig i slutspelet. Inget Guld dock, det vinner Hv71)
6. Timrå (Största frågetecknet är Challe. Klarar han av jobbet som huvudansvarig? Ett annat frågetecken är skadorna som verkar finnas kvar än och spökar. Har de haft tillräckligt otur nu?)
7. Luleå (Räkna aldrig bort Luleå. Förlusten av Hynning känns inget eftersom Harju tagit den platsen. Surovy är den största förlusten. Var dock en ekonomisk fråga. Renberg har mest beklagat sig, saknad av få. Luleå har inte riktigt samma spets, men bredden är större. Finns rätt många spelare som kan producera skapligt med poäng)
8. Brynäs (Tycker inte Brynäs är så bra som folk tycker. Förlusten av Bäckström kommer sätta sina spår och Brendl måste höja sig avsevärt om han inte ska sättas i frysboxen även han. Att bara glida runt på detta viset går inte i Brynäs)
-------------------
9. Södertälje (Kommer göra ett bra förstaår och kommer nosa på slutspelsplats, men det stannar i ingenmansland. Klasen är duktig, men kan knappast vara en anledning till att Södertälje tar sig till slutspel)
10. Skellefteå (Lyckas undvika kval med nöd och näppe denna gången. Kommer dock inte krävas lika mycket poäng som i fjol, tror jag)
-------------------
11. Djurgården (Hyfsad spets med Bremberg i spetsen, men sen finns tyvärr inte mycket som skrämmer övriga lag. Det är det jag läst runt om i forumsSverige också, kan lyckas undvika kval men tyvärr blir det tredje året utan DIF i slutspel. Det mesta talar för det. Serien är 55 omgångar)
12. Mora (Det ser inte alls bra ut. En tränare som inte alls verkar utstråla någon optimism utan mer "det kanske går". Utan Rindell och Brendl kommer Mora få oerhört tufft och vara klar för kvalserien i tidigt skede)
- Lee Harvey Oswald
tjobre skrev:1. Hv71 (Definitivt den bredaste truppen i Elitserien. Har alla ingredienser för att vinna guldet)
-------------------
-------------------
Det enda som ser tokigt ut är Luleås 7:e plats, dom åker ur.
DIF landar nånstans mellan plats 8-12.
Vore tragiskt om du fick rätt.
55 omgångar jaa, direkt förödande för tunna trupper....
Luleå har aldrig kvalat och lär inte göra det denna säsong heller. De har varit i situationen tusen gånger tidigare och håller alltid när det gäller.
Inga Luleåfans tror på Djurgården och inga Djurgårdare tror på Luleå. Det är dock inget att tjabba om nu för imorgon drar det igång och i mars vet vi svaret.
Inga Luleåfans tror på Djurgården och inga Djurgårdare tror på Luleå. Det är dock inget att tjabba om nu för imorgon drar det igång och i mars vet vi svaret.
Om man skulle haft tabell på dom 30 senaste matcherna från ifjol hade Djurgården legat top5 om jag minns rätt..
Så om Djurgården klarar sig utan formsvackan dom hade förra året så går dom lätt gått till slutspel, och mer där till säkert!
Så fort Jiri kommer till Stockholm blir det nog fart på laget ska ni få se!
Jag tror att vi slutar på en 6e plats i år, vilket vi också kunnat gjort förra året om resultaten i sista omgången hade gått våran väg!
Så om Djurgården klarar sig utan formsvackan dom hade förra året så går dom lätt gått till slutspel, och mer där till säkert!
Jag tror att vi slutar på en 6e plats i år, vilket vi också kunnat gjort förra året om resultaten i sista omgången hade gått våran väg!
Tvåa efter nyåret kom viwzy skrev:Om man skulle haft tabell på dom 30 senaste matcherna från ifjol hade Djurgården legat top5 om jag minns rätt..

- Lee Harvey Oswald
wzy skrev:Om man skulle haft tabell på dom 30 senaste matcherna från ifjol hade Djurgården legat top5 om jag minns rätt..
Suck, det är ju precis det som är grejen.
Att serien består av 55 omgångar & inte 44 talar kraftigt emot DIF.
Innan Jiri & eventuellt annat backförvärv ansluter kan DIF redan vara hopplöst efter.
DIF:s nuvarande backbesättning är förmodligen svagast i ES.
Skrämmer inte nån forward
"Bremberg gjorde förra säsongen hur bra ifrån sig som helst, och ryktades till Ryssland trots att han stod under kontrakt med Djurgården. Med publik som svikit och därmed uteblivna intäkter har Djurgården tvingats tillbaka till Hovet, och denna säsong spelar laget med kniven mot strupen. Klarar DIF pressen?"
Ja? SvenskaFans reportrarna följer ju med... typ
Ja? SvenskaFans reportrarna följer ju med... typ
Jag håller med dig till viss del, men förra året hade vi enligt mig ett lag som höll slutspelsklass.. Jag tror inte att vi hade en formsvacka pga att att laget i sig var för dåligt. Jag tror att våran formsvacka startade när våran bästa back (enligt mig) Thomas Johansson skadade sig och var borta under en längre tid. Sen hade vi lite svårt att resa oss efter det, och just därför var det bra att vi fick en hjälpande hand i form av Jiri Marusak.Lee Harvey Oswald skrev:wzy skrev:Om man skulle haft tabell på dom 30 senaste matcherna från ifjol hade Djurgården legat top5 om jag minns rätt..
Suck, det är ju precis det som är grejen.
Att serien består av 55 omgångar & inte 44 talar kraftigt emot DIF.
Innan Jiri & eventuellt annat backförvärv ansluter kan DIF redan vara hopplöst efter.
DIF:s nuvarande backbesättning är förmodligen svagast i ES.
Skrämmer inte nån forward
Hade ju däremot inte skadat om vi hade en bättre bredd på truppen. Men nu tillåter ju inte våran ekonomi riktigt det, och det är bara att acceptera så länge inte fler Djurgårdare börjar gå på våra matcher... Vi får helt enkelt hoppas på att alla spelare får vara så skadefria och friska som möjligt i år.
-
Så här tror jag att tabellen slutar.
HV 71
Färjestad
Modo
Timrå
Brynäs
Linköping
Djurgården
Frölunda
------------------
Skellefteå
Södertälje
------------------
Luleå
Mora
Djurgården har ett intressant lag iår som jag tror kan överraska.
INte bara mig utan många fler runt om i landet. Det blir slutspel
i Stockholm iår. Där kan man räcka långt.
Intressant.

HV 71
Färjestad
Modo
Timrå
Brynäs
Linköping
Djurgården
Frölunda
------------------
Skellefteå
Södertälje
------------------
Luleå
Mora
Djurgården har ett intressant lag iår som jag tror kan överraska.
INte bara mig utan många fler runt om i landet. Det blir slutspel
i Stockholm iår. Där kan man räcka långt.
Intressant.

Djurgården missar slutspel då målvakt är åt helvete för dålig sen har vi svårt att göra mål framot. Backarna är stabila men inte mycke mer.
Får nog kvala om det fortsätter så här..
Värvar vi ny målvakt o en eller två topp fordward så tippar jag på slutspel.
Synd att vi bara har en poäng kedja brembergs kedja.!!!!!
Tur att du har så bra koll... orkar inte rätta allt som var fel i detta inlägget så jag säger bara; Allt är tvärtom!roj skrev:Djurgården missar slutspel då målvakt är åt helvete för dålig sen har vi svårt att göra mål framot. Backarna är stabila men inte mycke mer.
Får jag inte tycka till vad jag vill eller ??blocco skrev:Tur att du har så bra koll... orkar inte rätta allt som var fel i detta inlägget så jag säger bara; Allt är tvärtom!roj skrev:Djurgården missar slutspel då målvakt är åt helvete för dålig sen har vi svårt att göra mål framot. Backarna är stabila men inte mycke mer.
Dessutom har jag deseliksi om det är fel stavat elr nå ?
Att du orkar tjaffsa!!!!!!!!!!!!!!!
Det är klart man säger till när det är någon som bara klagarroj skrev:Får jag inte tycka till vad jag vill eller ??blocco skrev:Tur att du har så bra koll... orkar inte rätta allt som var fel i detta inlägget så jag säger bara; Allt är tvärtom!roj skrev:Djurgården missar slutspel då målvakt är åt helvete för dålig sen har vi svårt att göra mål framot. Backarna är stabila men inte mycke mer.
Jovisst, tyck vad du vill men jag säger att jag uppfattar det tvärtom. Det är försvarsspelet som har varit vårat problem i två raka säsonger och det har inte sett bättre ut i början på denna, men det lär ju förmodligen ändras när Jiri och Ossi kommer.roj skrev:Får jag inte tycka till vad jag vill eller ??blocco skrev:Tur att du har så bra koll... orkar inte rätta allt som var fel i detta inlägget så jag säger bara; Allt är tvärtom!roj skrev:Djurgården missar slutspel då målvakt är åt helvete för dålig sen har vi svårt att göra mål framot. Backarna är stabila men inte mycke mer.